הכירו את היועץ המשפטי של חברי הלשכה במחוז המרכז: ג'ון גבע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

משרד עורכי הדין ג'ון גבע, שנוסד ב-1990, עוסק בתחומי המשפט האזרחי-מסחרי ומתמחה בתחומי הביטוח והנזיקין, לרבות ובמיוחד בתחומים הבאים: אובדני כושר עבודה, מחלות קשות, תאונות דרכים קשות וקטלניות, פוליסות מחלות קשות, חבויות, נזקים לבתי עסק, בתים, כלי רכב ונזקי גוף.

המשרד אף עוסק בתחומי הנדל"ן, לרבות עסקות קנייה ומכירה, ועדות מקומיות ומחוזיות וכיו"ב. במשך 23 שנה שימש עו"ד ג'ון גבע כיועץ המשפטי של הלשכה. בתחילת הקדנציה של אריה אברמוביץ כנשיא הלשכה פוצל התפקיד כך שגבע משמש כיועץ המשפטי של חברי הלשכה במחוז המרכז.

ייחודו של המשרד בכך שאינו מייצג חברות ביטוח, אלא אך ורק את סוכני הביטוח וכן את המבוטחים בתביעות מול חברות ביטוח, בערכאות שונות ובכל תחומי הביטוח, הנזיקין והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד אף עורך חוות דעת משפטיות במגוון נושאים הקשורים בביטוח ובהיבטים השונים הנובעים מחקיקה ופסיקה בתחום דיני הביטוח השונים לרבות בתחומי הרגולציה.

המשרד מתמחה גם בהכנת משרדי סוכני הביטוח וסוכנויות הביטוח לאכיפה וביקורות של הפיקוח על הביטוח (ורגולטורים נוספים) על ידי ביצוע מפגש פרונטלי המשתרע על פני כמה שעות (ושניתן להעמיקו לפרקי זמן ארוכים יותר, בהתאם לנסיבות) לזיהוי ולאבחון כשלים וליקויים. "אחד מרגעי הסיפוק הגדולים ביותר שלי כעו"ד הוא להצליח להשיג למבוטח את תגמולי הביטוח שמגיעים לו ושמעוכבים או נדחים שלא בצדק" מספר גבע. "הסיפוק הגדול הוא לשכנע את חברות הביטוח לשלם ללא התערבות בתי משפט".

גבע נמצא בענף הזה כבר 25 שנה. "תמיד ייצגתי רק סוכנים/ מבוטחים. אמי היום בת 84, ניצולת שואה מהונגריה, עלתה לארץ, למדה עברית והיתה סוכנת ביטוח שנים ארוכות. ממנה למדתי, מגיל צעיר, את אופן עבודתו של סוכן הביטוח, שעובד מול גופים רבים, בהם חברות הביטוח, קופת הגמל, הפיקוח, מבוטחים וסוכני ביטוח אחרים. בכל המישורים האלה הוא נקלע לעתים קרובות מאוד, או קרובות מדי, לסיטואציות שבהן הוא נזקק למישהו שישמור על הזכויות שלו.

"למשל, סוכן פנה אלי וסיפר שהביא לקוח לחברת הביטוח, הכין לו תוכנית, וכמה ימים לאחר מכן גילה כי הם פנו אליו באופן ישיר והציעו לו מוצרים. נשאלת השאלה הנצחית למי שייך הלקוח. בעיניי אין שום ספק שהלקוחות והמוניטין הינם נכס בבעלותו הבלעדית של סוכן הביטוח. אנחנו מטפלים גם בקובלנות המוגשות לפיקוח על הביטוח כנגד סוכני ביטוח. לעתים קרובות מדובר בקובלנות לא מוצדקות ולא ראויות. גם פה בא לידי ביטוי הסיוע והידע המשפטי. היו מקרים שבהם הרמתי טלפון לפיקוח והסרתי את התלונה כי היא אפילו לא היתה ראויה לתגובה".

בשנים האחרונות היו פניות רבות למשרד ג'ון גבע בעניין מכירות ומיזוגים של סוכנויות ביטוח ו/או תיקי ביטוח, לאחר שסוכני הביטוח השכילו להפנים שיש יתרון ביצירת גופים בעלי חוסן כלכלי ופיננסי עם היקפי פרמיות משמעותיים, עובדה התורמת לכושר עמידות גבוה בשוק לא ודאי, לכושר מיקוח מול חברות הביטוח וגופים נוספים ולרכישת מערכות מחשב ויכולות CRM גבוהות ומשוכללות. המשרד גם העמיק את מעורבותו בהקמת אשכולות סוכנים, דהיינו הקמת גוף המרכז סביבו סוכני ביטוח רבים, ממקומות שונים, הממשיכים לעבוד ממשרדיהם, אך הגוף אליו הם משויכים מטפל בכל ההיבטים האדמיניסטרטיביים, לרבות גבייה, מעורבות מול חברות הביטוח בנושא עמלות הסוכן, טיפול וסיוע מקצועי בתביעות מבוטחים והענקת אכסנייה מקצועית ואפילו "משפחתית" לחברי הקבוצה.

"מערכת הייעוץ שניתנת לחברי הלשכה ניתנת בכל גווני הקשת ומערכות היחסים: סוכן – סוכן, סוכן – סוכנות, סוכן – פיקוח, סוכן – חברה, היבטים הקשורים בהקמת סוכנות בע"מ ומתן רישיון לפעילותה כסוכן ביטוח תאגיד על כל המשתמע מכך (לרבות תקנון, היתרי שליטה, קביעת דירקטוריון, מינוי מנהל עסקים, חלוקת מניות וכיו"ב. צריך להפריד בין ייעוץ לבין טיפול – טיפול ניתן בתמורה כלשהי, חברי הלשכה ישלמו סכום נמוך יותר מכל לקוח אחר. ייעוץ ניתן ללא תמורה – טלפונית, מייל, או פגישה אישית. אנו עוסקים גם בהיבטים אישיים של הסוכן כגון עריכת צוואה נכונה למקרים של פטירה וקביעת מנגנונים מתאימים, הן בחיי הסוכן, בינו לבין שותפיו ו/או בינו לבין בני משפחתו והן במקרה של פטירה".

לדבריו, רוב השאלות של הסוכנים הן בתחומים מקצועיים – פוליסה, עמלות, מקרה הביטוח, יחסים אישיים עם חברות הביטוח – כספים, עיכוב עמלות, ויכוח על העמלות, או על התנאים. "לפעמים הם שואלים על המשמעויות של חוזרי הפיקוח על הביטוח. גם נושא ייפויי הכוח זוכה להרבה שאלות (עד יולי 2017 כל סוכני הביטוח חייבים להחתים את מבוטחיהם על ייפוי כוח, סוכן שלא יחתים את לקוחותיו עד אז תיחסם בפניו הגישה למידע בחברת הביטוח). ענף הביטוח זוכה לשינויים יותר מכל ענף אחר במדינת ישראל. הוא גם זוכה להכי הרבה התייחסות במשפט הישראלי".

בכל העולם, מציין גבע, מתחיל תחום הביטוח מהפרט וממשק הבית. "הוא נמצא בכל תחומי החיים – בריאות, רכב, דירה, ילדים, פנסיה, והוא הולך ומתרחב לביטוח בית העסק ולאחריות המקצועית שלו, ועד לרמת המדינות, בתחומים כמו נזקי טבע ומסחר בינלאומי. חברות הביטוח מבטחות את עצמן בביטוחי משנה כנגד הסיכונים שהן נטלו על עצמן. תחום הביטוח נוגע לכל אדם. כל חברה מבטחת את נושאי המשרות שלה, כל בנק מבטח את עצמו מפני מעילה. אין תחום שהביטוח לא משיק לו ולכן זה הענף הכי מרתק.

"יש סוכני ביטוח שמתמחים בתחומים נישתיים, דוגמת בריאות וסיעוד, פנסיה, בתי עסק, בתים משותפים, קבלנים, צמ"ה, כלי טיס, כלי שיט, אופנועים וכיו"ב. יש פה דקויות ואתגרים שכליים אינטלקטואליים מעמיקים. בכל יום אני מוצא את עצמי מתמודד עם אתגר חדש. סוכן ביטוח משיק לידע בתחום המשפטי, הרפואי, ההנדסי – לפי מה שהוא מבטח. בכל פעם אני לומד מחדש את רזי עיסוק סוכן הביטוח ואת תחומי הפעילות של המבוטח שבהם מטפל סוכן הביטוח".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email