סניף חיפה הוא מהגדולים והפעילים ביותר בלשכת סוכני הביטוח. סו"ב אניה לוין העומדת בראשו, היא בעלת ומנכ"לית "כהן לוין סוכנות לביטוח פנסיוני". לאניה רישיון פנסיוני מזה 5 שנים, מתוכן 4 שנים היא חברת .MDRT בנוסף, יש לה ניסיון של 12 שנים בניהול עסקי, פיתוח תוכניות עסקיות וניהול מו"מ מסחרי, כמו גם התמחות בסדנאות מכירה ואימון עובדים – בארץ וגם בחו"ל.
לוין, חיפאית, נשואה ליולי + 2 בנות המשרתות בצה"ל – ענת ודניאל. יש לה דעות מוצקות לגבי הקורה בענף הביטוח וכיצד ניתן לשפר את המצב. כשהיא נשאלת על דעתה לגבי יחסי סוכני הביטוח וחברות הביטוח, אומרת אניה: "אני חושבת שיחסי סוכני הביטוח וחברות הביטוח צריכים להתפתח. חברות ביטוח צריכות להפסיק לחשוב שסוכן זה משהו מובן מאליו. אנחנו שותפים לעבודה. סוכן מתפרנס מתיווך של מוצרי ביטוח וחברות ביטוח מתפרנסות מהלקוחות שהסוכנים מביאים.
"בזמן האחרון, יש לי הרגשה שחברות ביטוח איבדו את הקשר עם מה שמתרחש בשטח. גם הסוכנים וגם חברות ביטוח רוצים שיהיו כמה שיותר לקוחות חדשים ושאחוז השימור יהיה כמה שיותר גבוה. הקו המנחה לשיתוף פעולה בין הסוכנים לבין חברות הביטוח צריך להיות טכנולוגיות חדשות ואיכות גבוהה של שרות לקוחות באמצעות שרותים חדשים וידע ייחודי. חברות הביטוח חייבות להשקיע בתחומים אלה".

מה חשוב לך בניהול הסניף?
"אני מתכוונת לשנות את כיוון עבודת הלשכה בסניף ולהעלות את הרמה של הקורסים המקצועיים. חשוב לציין, ששליש מהסוכנים בסניף שלנו הם מהמגזר הערבי, ואני אנסה להעלות את מעורבותם בענייני הלשכה ולעזור להם לפתור את הבעיות שלהם מול חברות ביטוח. חשוב מאוד שכולנו נהיה משפחה אחת גדולה עם מטרות משותפות. המטרה שלי זה שבתום הקדנציה, לכל סוכן בצפון יהיה ברור למה הוא משלם דמי חבר לשכה".
גם כששואלים אותה לדעתה על עתיד מקצוע סוכן הביטוח, יש לה תשובה נחרצת: "ענף הביטוח משתנה ומתפתח. זה תהליך טבעי ולא צריך לפחד מייעול ושיפור. אנו צריכים להבין שהלקוחות של היום רוצים לדעת יותר מסתם מחיר וטיפול מסור בתביעה – הם רוצים ערך מוסף".
העתיד שייך לסוכנים שלא מפחדים ללמוד דברים חדשים ולהתפתח בהתאם לשינוים בשוק ולא מפחדים לגבות כסף מהמבוטח". לבסוף, מבקשת אניה לוין להעביר מסר והבטחה לסוכנים: "יש לנו תקופה מאתגרת ואני אנסה לעשות את כל מה שביכולתי על מנת לעזור לכל סוכן וסוכן בצפון לעבור את התקופה בהצלחה ולהגדיל את פרנסתו".