"הכי חשוב להיות אנשים טובים"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והשבוע: סו"ב ענבל דהרי, מנהלת תחום סיכונים, פנסיוני ופיננסים ב"אוריאל סוכנות לביטוח" ברמת גן

גיל: 32
מצב משפחתי: רווקה
ותק: שנה וחצי
השכלה: תואר ראשון בכלכלה, דיפלומת הנדסאית אלקטרוניקה, בוגרת קורס מפקחי רכישה במגדל. שכירה מתמחה בסוכנות של אביה סו"ב ציון דהרי. הסוכנות עוסקת בכל ענפי הביטוח.

מה עשית לפני שהגעת לתחום ביטוח?
"שירתי בצבא קבע בתפקידים פיקודיים וניהוליים כגון קצינת רכב תומכת לחימה של אוגדת איו"ש וכקצינת בטיחות של מפקדת אט"ל בבסיס הקריה. השתחררתי בדרגת סרן ועד היום אני משרתת במילואים. בפן המקצועי – עבדתי בתלתן בית השקעות, מחלקת שיווק ומכירות; צ'ק פוינט, אנליסטית עסקים".

ענבל דהרי | צילום: מולי שטנגר

למה בחרת לעסוק בתחום? מה את אוהבת במקצוע?
"בעקבות קורס מפקחי הרכישה במגדל נחשפתי לעולם הביטוח והתחברתי לפן הערכי של המקצוע. אני רואה את המקצוע כשליחות בחשיבות עליונה. מעבר לכך אני מאוד אוהבת לעבוד עם אנשים וטובה ביצירת קשרים חברתיים חדשים".

האם ישנם קשיים שהלשכה יכולה לעזור בלהתמודד איתם או לסייע בתהליך?
"יש קושי ביצירת קשר רציף מול חברות הביטוח, זמינותן בשעות פעילות העבודה ויצירת קשר לטובת מענה וטיפול מהיר בלקוחות.

"צריך לאכוף את הנושא, שכל חברת ביטוח תקבל טפסים אוניברסליים (טופס ביטול, מינוי סוכן, ייפוי כוח ועוד) כיום יש חברות שמקבלות טפסים שייחודיים רק לאותה החברה".

דוגמה לתרומתך בעבודה בענף?
"באופן יומיומי אני ואבי מתמודדים עם שאלות ביטוחיות שנשאלות על ידי המבוטחים וכל יום קיימים אתגרים חדשים שאותם אנו נדרשים לחקור ואף לקבל את המידע דרך חברות הביטוח והגורמים השונים העובדים שם. כיף לשמוע תחושות חיוביות ממבוטחים שמגיעים אלינו ללא ידע בנוגע לקיים אצלם ולאחר בדיקה מעמיקה מגלים שקיימות כפילויות רבות וחוסר התאמת המוצר למאפייני המבוטח ובכך אנו חושפים בפניהם מידע, חוסכים להם כסף ומתאימים את הכיסויים לפי מה שהם באמת צריכים".

איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"מנהלת את סוכנות הביטוח של אבי ומצרפת אלי מספר סוכנים איכותיים על מנת לגדול בהיקף העסקים".

איך את רואה את עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"מקצוע שיקבל יותר הערכה מהציבור ומהמדיה התקשורתית. הציבור יבין את ערכו וחשיבותו הרבה של סוכן הביטוח ואת הערך המוסף שהוא מביא עמו".

טיפים שאת יכולה לתת לסוכנים צעירים?
"סבלנות היא המפתח להצלחה. לא להתייאש, הפירות בביטוח מגיעים לאחר תקופה ארוכה של התמדה ועבודה קשה. לא לפחד להעז ולהיות אסרטיבי מול חברות הביטוח ומול הלקוחות. אנו שליחי ציבור ולמדתי שלא משנה מה – הכי חשוב להיות אנשים טובים".