הכנה מעשית: ביקוש גדול לסדנאות הפנסיוניות בסניפים ובמחוזות

הוועדה הפנסיונית עורכת סדנאות ברחבי הארץ אשר יכינו את הסוכנים לעבודה עם כללי הרגולציה החדשים ⋅ סו"ב מיקי נוימן: "נקפיד להדגיש את הפרקטיקה"

חברי הוועדה הפנסיונית, בראשות סו"ב מיקי נוימן, מגיעים לכל פינה בארץ ומעבירים סדנאות מעשיות לסוכני הלשכה ביישום הרגולציה בתחום הפנסיוני.

לדברי נוימן, הדרישה לקיום הסדנאות הגיעה מתוך הוועדה עצמה "כשכמה מחבריה בהם אבי אקהויז, אלון דור, מיכל שילה, צבי לב ומשה קטורזה, טענו שזה שאנחנו עושים עבודה מאוד גדולה עבור הסוכנים ולא מביאים את הדברים לשטח, זו טעות, כי חייבים הכנה מעשית של הסוכנים בשטח לעבודה עם כל הרגולציה החדשה", הוא מסביר.

מיקי נוימן | צילום: שלומי דעי

"החלטנו לפתוח בסדרה של סדנאות שיתפרשו ברחבי הארץ במטרה להגיע לכל סניף ולכל פינה במטרה להעביר לסוכנים את החומרים באמצעות סדנאות", מוסיף יו"ר הוועדה הפנסיונית: "אמרנו לכל יו"ר הסניפים והמחוזות שאנחנו נגיע לכל מקום שבו יהיו לפחות חמישה סוכנים בסדנה. אני רוצה להדגיש שיש הבדל משמעותי בין השתלמות לסדנה, כי בסדנה אנחנו מדגישים את הפרקטיקה".

סדנה נוספת בשרון

לדבריו, הראשונה שהרימה את הכפפה וביקשה קיום סדנה כזאת אצלה הייתה סו"ב אניה לוין, יו"ר סניף חיפה, ולפני ארבעה חודשים התקיימה בסניף הסדנה הראשונה. "הסדנה השנייה התקיימה בראש פינה, אותה ארגנה יו"ר הסניף סו"ב יעל לוי בסיועם של סו"ב מיכה אדוני, יו"ר מחוז חיפה והצפון וסו"ב מוחמד חטיב, יו"ר סניף טבריה. לפני שבוע התקיימה סדנה דומה בירושלים בארגון יו"ר המחוז סו"ב שמואל אשורי ויו"ר הסניף סו"ב טליה נוימן. השבוע התקיימה סדנה אחת במחוז השרון שבראשות סו"ב דני קסלמן, וכבר הוזמנה סדנה נוספת במחוז לשבוע הבא".

נוימן עצמו, על מה קרה וקורה בתחום הרגולציה הפנסיונית משנת 2005 ועד היום. "הסוכנים בעצם לא מבינים את התהליכים ולמה בהתנהלות שלהם הם גורמים לרגולטור לפעול בצורה קשוחה ונוקשה", מסביר נוימן: "אני מסביר לסוכנים שמה שקרה זה שבגלל שאנחנו הסוכנים לא עמדנו בציפיות הרגולוטור ובהוראות שלו, הוא הקשיח את עמדותיו כדי לאלץ אותנו לעשות את הדברים שלא עשינו. אני מסביר לסוכנים מה אנחנו צריכים לעשות כדי לעצור את כדור השלג הזה". לאחר הסקירה ניתנות בסדנאות הרצאות מקצועיות, אותן מעבירים חברי הוועדה, על חוזר השירות, מסמך הנמקה ועוד.

"הסדנאות האלו הן המשך למהלך שהתחיל בכנס הפנסיוני באילת ב־2018, שבו הבאנו לסוכנים הרצאות פרקטיות על סעיף 21 (מסמך גילוי נאות ללקוח), שרק בודדים מהם מבצעים אותו", מציין נוימן: "זה פשוט לעמוד בהוראות החוק ואני מקווה שבתוך כמה חודשים יהיו כבר עשרות סוכנים שפועלים על פי סעיף זה. בכנס הפנסיוני הבא במרץ 2019, שאגב יתחיל מיום ראשון לכל הסוכנים ויסתיים ביום חמישי, נקיים סדנאות שיעסקו בבניית גילוי נאות, כשאני אתן כדוגמה את הגילוי הנאות האישי שלי כקולגה, בקובץ וורד, עליו הם יעבדו".