כנס אלמנטר 2018 "הכניסו דור צעיר שימשיך את מפעל החיים שלכם"

ברב שיח בנושא דורות בעולם הביטוח, דנו המשתתפים בהנחיית סו"ב דביר רפ, בהעברת השרביט של עסק הסוכן מדור לדור ובחשיבות קידומו של הסוכן הצעיר

בפאנל הבין-דורי השתתפו סוכני הביטוח ליאור הורנצ'יק, מ"מ לנשיא הלשכה, יוסי אנגלמן, סגן נשיא הלשכה, רמי שדה ובנו גיא שדה, ואורטל שמש ברקי, חברת הוועדה לסוכנים צעירים והכשרת הסוכן.

בפתיח, דיבר סו"ב אריה אברמוביץ, נשיא הלשכה לשעבר, מי שיזם את הקמת ועדת הסוכנים הצעירים בלשכה: "סוכן העתיד צריך להתמקד בנושא העסקי להרחיב את הנושאים בהם הוא עוסק והנושקים לתחום הביטוח".

משתתפי הפאנל הבין-דורי | צילום: שלומי דעי

את השאלה הראשונה הפנה המנחה דביר רפ לאנגלמן שהעביר לאחרונה את העסק לשלושת ילדיו.

אצלך יש שילוב מיוחד של העברת המקל מאביך אליך ומאליך לילדיך.
אנגלמן: "אני סוכן סנדוויץ'. אבי ייסד את המשרד ב־1951 ואני נכנסתי לעסק ב־1978. היו הרבה יתרונות להיכנס לעסק משגשג שאבי בנה, אבל פער הדורות בעיקר בתפישה של השיווק הביא לעימותים ביני לבין אבי. לכן כשהחלטתי לפני שנה להעביר את העסק לילדי גיבשנו, כולל רעייתי, אמנה משפחתית מוסכמת בין כולנו וחלוקת תפקידים בעסק. אני היום לא מעורב בעסק כמעט למעט במקרים דרמטיים, כמחזיק מניית זהב".

איך התמודדת בגיל צעיר כזה עם העול שנפל עליך?
הורנצ'יק: "חשבתי להיכנס לעסקי הביטוח המשפחתיים בתום שירותי הצבאי. ואולם, בתום השבעה, כשאמי שאלה מה יהיה עם העסק, עניתי לה – אני אנהל אותו. אינני יודע מאיפה הייתה לי התעוזה בגיל 17.5. קיבלתי אישור מיוחד ללמוד לרישיון סוכן ובגיל 19 הייתי סוכן מורשה. נשענתי על קולגות למקצוע; יש מספיק סוכנים ותיקים ונכון להיעזר בהם וללמוד מהם. לסוכנים הוותיקים אני אומר – היערכות מראש יכולה למנוע הרבה בעיות".

סו"ב שמש ברקי (34) כבר 16 שנה בתחום הביטוח מהן 6 שנים סוכנת עצמאית: "אני לא דור המשך וההתחלה הייתה מאוד קשה. רק כשנכנסתי כחברת לשכה והעליתי את הרמה המקצועית שלי והתחככתי עם סוכנים ותיקים בכנסי הלשכה, איתם אני מתייעצת ולומדת מהם, התקדמתי והגעתי לאן שהגעתי. בזכות הלשכה".

סו"ב שדה, סוכן מ־1980, סיפר באיזשהו שלב שלנוכח ההתפתחות הטכנולוגית הבין שהידע שלו לא יספיק להמשך שגשוג העסק. סו"ב שי שדה בנו, השתלב בעסק לאחר הצבא. "אני עצמי השלמתי את לימודי המשפטים. החשיבה של הצעירים שונה ואני משמש בעיקר לקשר האישי עם הלקוחות הוותיקים. בכך יצרנו שילוב מנצח של דורות", סיפר שדה.