בקרות אירוע ביטוחי: סוכני הביטוח סיפקו מענה מקצועי למבוטחים שנתקעו באוקראינה

מפסיכולוג ועד שירותים מקצועיים – הסוכנים סייעו למבוטחיהם בשאלות ובחילוץ מאוקראינה; "העובדה שהמבוטחים התקשרו דווקא לסוכן הביטוח שלהם מעידה אל מי מתקשרים מבוטחים בשעת צרה בחו"ל – אל סוכן הביטוח"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כבר עם תחילת הפלישה של כוחות הצבא הרוסיים לאוקראינה לפני שבוע, קיבלו סוכני ביטוח פניות מבוהלות ממבוטחים שלהם ששוהים במדינה. הפניות הלכו וגברו בסוף השבוע ובתחילת שבוע זה. רוב הפניות עסקו בשאלות על כיסוי טיסות ארצה וכיסויים רפואיים אם ייפגעו. לקוחות אף ביקשו סיוע מסוכן הביטוח שלהם לדאוג לחילוצם.

על הקשר הקרוב בין מבוטח לסוכנת הביטוח שלו מעידה הודעת ווטסאפ מרגשת שקיבלה סו"ב נחמה גולדווסר, יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה, בה ביקש מבוטח שלה שהיה נצור באחת הערים הגדולות וחשש לחייו, שתדאג למימוש זכויות ילדיו מביטוח החיים שלו, כמו גם לביטוח המשכנתא כשהוא מודה לה על כל מה שעשתה עבורו בחייו. 

תושבים ותיירים ממתינים לאישור לחצות את הגבול מאוקראינה לאירופה | צילום: shutterstock
סייעו בחילוץ

סוכנים אחרים סייעו למבוטחיהם בהבאתם ארצה בשיתוף עם חברות הביטוח בהם היו מבוטחים, שעסקו בחילוץ פיזי ובהקלות כספיות על המבוטחים. הם כיוונו את מבוטחיהם ויצרו עבורם קשר עם משרד החוץ וסייעו בחילוצם. יש לציין, כי הראל ביטוח ופספורטכארד הוציאו משלחות חילוץ לגבול אוקראינה פולין; כלל ביטוח מסרה כי פנתה באופן אישי לכל מבוטחיה באוקראינה, והעמידה לרשותם מוקד חירום הפעיל במשך כל שעות היממה, לסיוע בנושא חילוץ. בנוסף, האריכה לשוהים במדינה, באופן אוטומטי את ביטוח הנסיעות שלהם; 

הפניקס מעמידה סיוע לרשות מבוטחיה באוקראינה שכולל הוצאות כלכלה ומילוט בסך 300 דולר ושינוי כרטיס טיסה לישראל עד 3000 דולר. "החברה מבררת אפשרויות מילוט של רכבים שיאספו אנשים ככל וניתן לגבול, משלמת הוצאות ישירות מיידיות ללקוחות לצורך רכישת ציוד, מממנת כרטיסי טיסה ומציעה סיוע נוסף למבוטחים עם משפחות מקומיות", נמסר מהפניקס.

שמרנו על קשר רציף

סו"ב ניר סטילוגלו, מנכ"ל "נחלים ביטוח" מקבוצת פירמה, היה אמור לנסוע השבוע לאודסה שבאוקראינה כדי להיפגש עם מאות הסטודנטים שהוא מבטח שם בביטוח נסיעות ובריאות, כפי שהוא עושה כל שנה. "לא יכולתי כמובן לצאת, אבל קיימתי קשר רצוף עם הסטודנטים באוקראינה וגם בפולין, מולדובה וליטא. בתקופת הקורונה סייעתי לחלץ סטודנטים שנתקעו בחו"ל באמצעות מטוס שארגנתי עבורם. הפעם לא עסקנו בחילוץ ישיר; הייתי הפסיכולוג שלהם והסוכן שלהם.

"מדובר בצעירים וצעירות שגם שיתפו אותי בחששות שלהם ואני כיוונתי אותם ועודדתי אותם. עדכנו אותם על כל אפשרות שעומדת בפניהם הן במיילים, הודעות בווטסאפ, בפייסבוק של נחלים; היינו בקשר רצוף עם מחלקת התביעות של הראל, עם יו"ר אגודת הסטודנטים, ואני שמח שעד עכשיו 80% מהם כבר חזרו לישראל", מסכם סטילוגלו.

שיתוף פעולה

סו"ב שי שדה, יו"ר הוועדה האלמנטרית, מוסיף: "אני אמנם לא עסקתי בסיוע למבוטחים באוקראינה, אבל אני מכיר מקרוב דברים שנעשו על ידי סוכנים אחרים; על רקע קידום הצעת החוק להחזיר לסוכני הנסיעות את האפשרות למכור ביטוחי נסיעות לחו"ל, העובדה שהמבוטחים התקשרו דווקא לסוכן הביטוח שלהם מעידה אל מי מתקשרים מבוטחים בשעת צרה בחו"ל – אל סוכן הביטוח".  

נשיא הלשכה סו"ב שלמה אייזיק מסכם: "סוכני הביטוח עמלים ועושים רבות על מנת שלקוחותיהם השוהים באוקראינה או בקווי העימות, יעשו את דרכם ארצה ביטחה ובביטחון. חברות הביטוח אשר באמצעותם בוטחו לקוחות הסוכנים משתפות גם הן פעולה בצורה יוצאת דופן. אני תקווה שכל האזרחים השוהים שם יעשו את דרכם ארצה שלמים ובבטחה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email