הלשכה ביקשה מחברות הביטוח להאריך את ביטוחי הנסיעות של השוהים בנפאל

חברות הביטוח נענו בחיוב לבקשה והאריכו את הביטוחים למטיילים שנתקעו בטראקים

עם היוודע על רעידת האדמה, פנה יו“ר הוועדה לביטוחי בריאות וסיעוד יואל זיו, לחברות הביטוח, בבקשה להאריך את ביטוחי הנסיעות של השוהים בנפאל. ”בעקבות רעידת האדמה שפקדה את נפאל, אני פונה אליך בשם לשכת סוכני הביטוח בישראל בבקשה להאריך באופן גורף את הכיסוי הביטוחי לכל אותם הישראלים שרכשו ביטוח נסיעות לחו“ל בחברתך ואינם יכולים לחזור ארצה.

על חברות וסוכני הביטוח מוטלת החובה המוסרית בעת הזאת לדאוג לשקט הנפשי של כל אותם הישראלים שנתקעו בעל כורחם ובאופן לא מתוכנן בחו“ל, על ידי הארכת תוקף הכיסוי הביטוחי, עד חזרתם הבטוחה ארצה. אנו תקווה כי תיענו בחיוב לבקשתנו במטרה שלא להשאיר את הנוסעים ללא ביטוח תקף בתקופת אי הוודאות אשר נכפתה עליהם“.

חברות הביטוח מיהרו לענות בחיוב: שירביט חברה לביטוח השיבה בחיוב ראשונה והודיעה כי היא מאריכה באופן גורף את הכיסוי הביטוחי לכל המבוטחים באזור האסון שאינם יכולים לשוב ארצה במועד המתוכנן; הפניקס הודיעה גם היא כי תאריך אוטומטית את ביטוח הנסיעות לחו“ל של כל מבוטחיה השוהים בנפאל, לשבעה ימים, ללא עלות; גם חברת כלל הודיעה כי תאריך את משך הביטוח למבוטחיה השוהים באזור למשך 72 שעות.

ההארכה היא בנוסף ל-48 שעות הארכה שכלולות בתנאי הפוליסה במקרה של עיכוב בחזרה שלא בשליטת המבוטח. גם הראל האריכה את הביטוח באופן אוטומטי לכל המבוטחים השוהים בנפאל ללא צורך בהודעה וללא עלות נוספת וזאת כל עוד קיימת מניעה לחזרת המבוטח לישראל ו/ או הארכת הפוליסה בנסיבות המקרה. במגדל הבהירו כי ביטוחי הנסיעות של כל בעלי פוליסת תרמילאים של החברה הוארכו למטיילים שנתקעו בנפאל – עד לסיום מבצע הפינוי.