בחודש האחרון הגיעו תלונות על תקלות רבות שחוו סוכני הביטוח בעבודתם מול המסלקה הפנסיונית, דבר שהוביל לנזקים גדולים ופגיעה עמוקה בפעילותם העסקית של סוכני הביטוח. בעקבות התלונות פנה סו"ב אייל פז, יו"ר הוועדה הפנסיונית בלשכה אל הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת בבקשה להאריך את תקופת שמירת המידע במסלקה.
"כאמור, במכלול הניסיונות לתקן את התקלה במסלקה הפנסיונית ניתנה הארכה למסלקה לשמירת החומר המועבר דרכה מעל 7 ימים”, כותב פז לברקת.

"אין חולק לטעמנו, והלשכה אף מקבלת את הגישה לפיה המסלקה הפנסיונית הינה ׳צינור׳ להעברת מידע ואין כל תכלית ורצון כי המידע המועבר דרכה ישמר לאורך זמן. עם זאת, התקלה במסלקה העירה את הבעיה לפיה סוכנות וסוכנים רבים נדרשים להיכנס ולשלוף מידע פעם נוספת מהמסלקה, בגין אותו לקוח/ה, מאחר ולא עלה בידם להוריד את כל החומר מהמסלקה תוך 7 ימים שלא באשמתם, והדוגמאות לכך רבות, ועל כן די אם אזכיר את מקצתם:
– סוכנים שנאלצו לצאת את משרדם לצורך שירות מילואים
– סוכנות שיצאו לחופשת לידה
– סוכנים השוהים במחלה
– סוכנים שקבעו חופשה
– סוכנים בתקופת אבל
״הואיל וראינו כי ניתן לתת ארכה לשמירת המידע, כפי שהנחתם את המסלקה בתקופת התקלה
הגדולה שארעה בעבר, אני מבקש ממך, כממונה על הרשות, ליתן הוראות מתאימות למסלקה לשמירת החומר למשך 21 יום ממועד הגעת החומר לידיה, וזאת כדי לאפשר לציבור הסוכנות והסוכנים העצמאיים סד זמנים רחב יותר מ–7 ימים העומדים לרשותם כיום”, סיכם פז.