בעקבות התגברות תופעת המכירות הישירות של חברות הביטוח מעל ראשי
סוכניהן, החליט נשיא הלשכה סו"ב שלמה אייזיק על החרפת המאבק בתופעה. בתחילת השבוע פתחה לשכת סוכני הביטוח מוקד לתלונות סוכנים אליו ידווחו המקרים בהם פונה חברת הביטוח באופן ישיר ללקוחות הסוכן המבוטחים באותה חברת הביטוח. ביום הראשון לפתיחת המוקד התקבלו כ־150 תלונות.

באיגרת שהופצה אל הסוכנים והסוכנות חברי הלשכה, כתב אייזיק: "אנו מודעים לתופעה הפסולה שהשתרשה עם הזמן של מכירה עוקפת סוכן. לא ניתן עוד להישאר אדישים לתופעה ואנו רוצים לדעת על כל מקרה, ולפרסם את המקרים ברבים על מנת למגר את התופעה.
התופעה התגברה
"דווחו באופן קבוע למוקד שהקמנו אודות כל אירוע כזה (הקפידו לכלול שם החברה ותיאור המקרה בכל דיווח), אחת לשבוע, נפרסם את האירועים שידווחו. את הדיווחים ניתן לשלוח לכתובת מייל: [email protected]״.
תופעת המכירות הישירות עוקפות סוכנים היא תופעה לא חדשה, ובלשכת סוכני הביטוח ניסו להיאבק בה בדרכים רבות ובעיקר באמצעות העצמת החברות מוטות הסוכנים לעומת האחרות. כאמור, המאבק לא צלח, וסוכנים רבים מדווחים כי התופעה התגברה מאוד בשנה האחרונה. "באתי לעזור לסוכנים להתפרנס, וזה אומר להיאבק במי שפוגע בפרנסתם", מסביר אייזיק.
"אינני חושש ממאבק ישיר בחברות הביטוח, כי הן זקוקות לסוכני הביטוח לא פחות ממה שהסוכנים זקוקים להן," אמר לביטוח ופיננסים. "החברות מעסיקות כוח אדם זול ולא מקצועי שמתוגמל באחוזים משיעור המכירות. אנחנו נמשיך להיאבק בתופעה ולהקטין אותה כך שלא תפגע בסוכני הביטוח. מקווה שכשהחברות יראו את שמן מפורסם כחברות שפוגעות בסוכניהן, הן יתעשתו וישנו את דרכיהן".