"הלשכה תעלה בקרוב קמפיין למיתוג סוכן הביטוח כחיוני למבוטח"

כך לדברי נשיא הלשכה בראיון מיוחד לקראת כנס אלמנטר שיתקיים ב־12.11; השר צחי הנגבי אישר השתתפותו בכנס

לאחרונה הוקם צוות מהנהגת הלשכה, שתפקידו לבנות מזכר הבנות עם חברות הביטוח. כך גילה נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד בראיון לקראת כנס אלמנטר שיתקיים ב־12 בנובמבר באילת. לכנס יגיע גם צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה אזורי.

לדברי רוזנפלד: "מזכר ההבנות ישפר עוד יותר את מעמד הסוכן מול היצרן והוא יכלול מספר סעיפים עיקריים: אי עקיפה במכירה; אי עצירת המכירות ללקוחות הסוכן מבלי ליידע אותו; תשלום עמלות הוגנות ובזמן; שיתוף סוכני הביטוח בפרסומי החברות, כך שהן יפנו את הלקוחות קודם כל לסוכן; שיתוף הסוכן בכול הפעילות הדיגיטלית של החברה".

רוזנפלד | צילום: יוסי אלוני

השכפ"ץ של חברות הביטוח

"לגבי החברות המסורתיות", הוסיף נשיא הלשכה: "אנו מצפים מהן לשלב את סוכני הביטוח בתוך המכירה הדיגיטלית בעמלה ראויה ונכונה. גם אם השיווק וחלק מתהליך המכירה מבוצע באמצעות אפליקציה, עדיין מי שיצטרך לתת את השירות בסופו של יום הוא סוכן הביטוח. סוכן הביטוח הוא השכפ"ץ ואיש הקשר בין היצרן ובין המבוטח. החברות מבינות את המסר שבסוף צריך לעמוד מול המבוטח סוכן ביטוח ובעמלה ראויה. גם מי שעמדו בראש חוצות בהודעה שימכרו דיגיטלית ביטוח רכב דרך סוכנים, אבל בעמלה נמוכה, כבר הודיעו שהם מעלים את העמלה משמעותית".

עוד אמר כי "גם החברות מבינות שאם לא יהיה סוכן ביטוח בזמן השירות, הן ייאלצו לשכור שירותים של אלפי עובדים חדשים ולשלם להם משכורות ותנאים סוציאליים ובונוסים, וזה יעלה להם הרבה יותר מאשר להעסיק סוכן. סוכן הביטוח הוא ערוץ השיווק והמכירות הזול ביותר כיום לחברות הביטוח, משום שאנחנו מתוגמלים רק לפי הצלחה; לא משלמים לנו תנאים סוציאליים, אין בינינו יחסי עובד מעביד. מכרנו – קיבלנו. לא מכרנו – לא קיבלנו, ולכן זה ערוץ השיווק הזול ביותר.

לכן, צוות מזכר ההבנות שינהל את המשא ומתן מול החברות, יעמוד על כך שחברות הביטוח יבינו שמאחורי כל פוליסה יש סוכן ביטוח, והוא ילווה את המבוטח ולכן הוא צריך להיות מתוגמל".

נעשה ניסיון דומה בקדנציה הקודמת באמצעות אמנת שירות והוא לא צלח. מה מבטיח את הצלחת מזכר ההבנות?
"לצערי בקדנציה הקודמת 2־ 3 חברות בלבד הסכימו לחתום על אמנת השירות שאחת מהן כבר הפרה אותה. אנחנו  מתכוונים להחתים אותן על מזכר הבנות שבו החברות והלשכה יתחייבו שלא לעבוד האחד בלי השני. חברות שיחתמו על מזכר ההבנות הזה, ירוויחו מכך כי נדע להעצים אותן מעל כל במה כפי שאני עושה כבר היום. חברות שלא יחתמו על מזכר ההבנות, אנחנו נדע להודיע שהן לא היו מוכנות להתחייב לדרישה לגיטימית וחוקית של לשכת סוכני ביטוח, ואני בטוח שכל סוכן יעשה כראות עיניו.

"לכן יש חשיבות רבה לקמפיין פרסומי והנראות שלנו בתקשורת שמאוד השתפרה בקדנציה זו. מה שחשוב לנו זה התדמית מול הציבור, מול התקשורת ומול המחוקקים; מזה נגזר המעמד שלנו מול היצרנים. כשהיצרנים רואים אותנו חזקים ביתר המגרשים, הם מבינים שהם לא יכולים לוותר על סוכני הביטוח".

תעלו קמפיין פרסומי שיייראה כתשובה לביטוח ישיר?
"הוועד המנהל אמור להחליט על קמפיין פרסומי בתקופה הקרובה. כבר הוגשה לנו הצעה לקמפיין שיעשה באזז גדול בציבור עם סלוגן קליט ואנחנו בוחנים אותה. אנחנו לא מכוונים את הקמפיין נגד ביטוח ישיר אלא למיתוג הסוכן בחשיבות שלו ללקוח. את הקמפיין יובילו בין היתר גם אנשי ציבור וגם פרזנטור, אותו אנו בוחרים בימים אלה. הקמפיין יעלה בקרוב – בהתחלה ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט, שלטי חוצות ורדיו. בהתאם לתוצאות נשקול להרחיב אותו גם לטלוויזיה".

הראיון המלא עם סו"ב ליאור רוזנפלד, הסוגר בעת ארועי כנס אלמנטר שנה ראשונה לקדנציה שלו כנשיא לשכת סוכני ביטוח, יתפרסם במגזין "ביטוח ופיננסים" המיוחד שיופק לקראת הכנס.