המהלך המכוער בשוק הביטוח: פנגו תציע גם ביטוחי רכב

בזכות שיתוף פעולה של מפתחי אפליקציית החניה הפופולרית וחברת מנורה מבטחים יוצעו ללקוחות ביטוחי רכב בלחיצת כפתור; מדוע עולה ספק בדבר מוסריותו של המהלך?

במהלך החודשיים האחרונים פורסם בכל ערוצי המדיה על שחקנית חדשה בתחום הביטוח הדיגיטלי, כשחברת פנגו הכריזה על כניסתה לעולם הביטוחים ותציע ביטוחי רכב תחת המטריה של מנורה מבטחים. לכאורה, מדובר בבשורה של ממש בעולם ביטוחי הרכב, אך בפועל – המציאות אחרת וזהו מהלך שלא רק שלא יעשה חסד עם הצרכן, אלא אף עלול להוביל לניצולו, תוך יצירת מצג שווא חסר תקדים, לדעתי.

מיקי קופל | צילום באדיבות המצולם

אני מעריך שאנו צפויים לראות מהלך שיווקי אגרסיבי שהשוק לא ידע דומה לו, תוך שימוש במאגר המידע האדיר של פנגו ואז מה אם הלקוח אישר לעשות בו שימוש, הוא לא ידע אז, כשלחץ על הכפתור, שיש גם מוצר ביטוחי בדרך.

יודעים עלינו הכל

ספק אם זהו מהלך מוסרי. אני מתקשה להאמין כי כל אותם נהגים שבחרו לתת את פרטיהם האישיים לפנגו, מתוך מחשבה תמימה כי הדבר מיועד לשירותי החניה שלהם בלבד, מצפים להיות מוצפים בחומר שיווקי רציף על ביטוחי רכב וב"פושים" שיווקים, כנראה. הרי הם יודעים עליי, הנהג, את הכל. אגב, גם על הרכב שלי.

ובסיפור התמוה הזה, חברת פנגו היא רק ה"אחות החדשה" של מנורה מבטחים. חברת ביטוח שלמעשה בוחרת לירוק לבאר ממנה היא שותה. בשנת 2018 , מנורה מבטחים היתה מבין המובילות בהתפלגות שוק ביטוחי הרכב, הרבה בזכות סוכני הביטוח, שמבטחים את לקוחותיהם תחת קורת הגג של מנורה, תוך מימוש ייעודם: דאגה וזמינות מיידית ללקוחותיהם, יחס שירותי גבוה, מימוש מלא של מה שמגיע להם ומחירים הוגנים. עצוב לראות כיצד בוחרת מנורה מבטחים להשליך מתחת לגלגלי האוטובוס את אותם סוכני הביטוח שמפרנסים אותה מיום הקמתם.

בתקופה בה הטרנד הוא לעבור לאפליקציות ולבוטים, נוכחנו לדעת כי הציבור עדיין צמא ליחס האנושי. המהפכה הדיגיטלית בבנקים לא התקבלה באהדה על ידי הציבור הישראלי וכעת, כשהמהפכה הדיגיטלית מתרחבת גם בשוק הביטוח, יהיה מעניין לראות במה הציבור יבחר – בסוכן שמעניק לו יחס אישי או בבוטים המכניים. אני עדיין חוזר על הנתונים המפורסמים על ידי משרד האוצר ועל ידי אגף שוק ההון בעצמו: למעלה מ־80% מהאוכלוסייה בוחרים בסוכן הביטוח אשר נאמן ללקוחותיו.

הכותב הינו מנכ"ל חברת "קופל גרופ"