המהפך של הפניקס: זכתה במקום הראשון בקטגוריית ביטוחי הבריאות

הנתונים נחשפו עם פרסום תוצאות סקר שביעות הרצון של הסוכנים מחברות הביטוח; מדיקר מובילה בקטגוריית חברות השירותים ופספורטכארד בביטוחי הנסיעות לחו"ל
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חברת הפניקס ביטוח היא הזוכה בסקר שביעות רצון סוכני לשכת סוכני הביטוח בתחום ביטוחי הבריאות לשנת 2021. מדובר במהפך של 180 מעלות מהסקר שנערך בשנה שעברה, אז הייתה החברה במקום האחרון.

תוצאות סקר שביעות הרצון של חברי הלשכה מחברות הביטוח וחברות השירותים בתחום ביטוחי הבריאות, פורסמו אתמול במהלך כנס הבריאות של הלשכה. בסקר שבוצע על ידי מכון שריד, השתתפו מספר שיא של 693 סוכני ביטוח. כל סוכן דירג מספר חברות ביטוח איתן הוא עובד, ובסה"כ התקבלו תשובות על 1,782 שאלונים. הסקר נערך במהלך חודשי מאי ויוני של השנה הנוכחית.  בין היתר נמדדה שביעות רצון מההיבטים המרכזיים של שירות, לצד החשיבות שהסוכן מייחס לשירות בכל אחד מההיבטים שנמדדו.

במקום השני בסקר הכולל נמצאת חברת כלל ביטוח ואל המקום השלישי הגיעה מנורה מבטחים, זוכת הסקר בשנה שעברה. חברת הכשרה מדורגת במקום האחרון.

הסקר בדק גם את נכונות הסוכנים להמליץ על חברת ביטוח בתחום הבריאות, והממצאים שעלו בנתון זה מעניינים במיוחד משום שחברת הפניקס, הזוכה בדרוג הכללי, כלל אינה נמצאת בין שלוש התשובות המובילות. הראל דורגה כחברה המומלצת ביותר, למרות שהיא ממוקמת במקום האחרון בסעיף ההוגנות של העמלות שהיא מעניקה לסוכנים, כלל ביטוח דורגה במקום השני ומנורה מבטחים במקום השלישי.

להלן דרוג החברות בסקר שביעות הרצון לפי הקטגוריות השונות:

  • שירות לסוכן: הפניקס נמצאת במקום ראשון ואחריה הראל וכלל ביטוח.
  • זמן טיפול בתביעות: הראל דורגה ראשונה, הפניקס במקום השני וכלל במקום השלישי, כאשר חברת מגדל מוקמה במקום האחרון.
  • הוגנות העמלות: איילון במקום הראשון, הפניקס במקום השני והכשרה במקום השלישי. גם בקטגוריה זו הראל דורגה במקום האחרון.
  • ייחודיות מוצרי החברה: הפניקס ממשיכה להוביל במקום הראשון, אחריה הראל במקום השני ומגדל במקום השלישי.  
  • שיווק ישיר: הכשרה ביטוח, שנמצאת במקום האחרון בסקר הכולל, היא דווקא הזוכה בקטגוריית "הימנעות החברה מתחרות עם הסוכנים על לקוחות". איילון דורגה במקום השני, ומגדל במקום השלישי. הפניקס שנחשבת לחברה שהכי מתחרה עם סוכניה בשיווק ישיר, דורגה דווקא במקום האחרון.
  • מערך החיתום בחברה: כלל במקום הראשון, מנורה במקום השני והפניקס במקום השלישי.
  • זמינות עובדי/מנהלי החברה: גם בקטגוריה זו מובילה חברת הפניקס, כלל אחריה במקום שני ומנורה במקום השלישי.
  • היקף רשימת רופאי ההסדר: מנורה במקום הראשון, הפניקס במקום שני והראל במקום השלישי. מגדל דורגה במקום אחרון.
חברות שירות

בסקר שביעות הרצון הכללי מחברות השירות, חברת MEDICAR דורגה ראשונה, לפני Bewell שדורגה במקום השני וביקורופא שלקחה את המקום השלישי.

ביטוחי נסיעות לחו"ל

בתחום ביטוחי נסיעות לחו״ל דורגה פספורטכארד גם השנה במקום הראשון, הפניקס במקום השני והראל במקום שלישי.

מהסקר עולה כי פחות ממחצית מסוכני ביטוחי הבריאות עוסקים באופן מלא בתחום ביטוחי נסיעות לחו"ל (43%). הסיבה המרכזית להימנעות לעיסוק מלא בתחום היא בעיקר "חוסר זמן", כהסיבה הנפוצה השנייה היא שזה "לא משתלם". 86.1% הסוכנים העוסקים בתחום עובדים עם פספורטכארד, 61.7% עם הראל ו-39.3% עם הפניקס.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email