המועמדים לנשיאות הלשכה בראיון מיוחד

לקראת הבחירות שייערכו ביום רביעי ערכנו ראיונות עומק עם המועמדים לנשיאות לשכת סוכני ביטוח בישראל – סו"ב ליאור רוזנפלד וסו"ב אורי צפריר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

סו"ב אורי צפריר, נשוי לשרה ואב לשני בנים – להב וסהר, וסבא ל־4 נכדים – אריאל (אורי) בן 3.5 , דניאל (לאון) בן חצי שנה, לינוי (אדל) בת 6, ועדן בת 3.
בעבר היה סו"ב צפריר (70) מנהל מחוז צפון של הביטוח הלאומי, מנכ"ל חברותהביטוח אררט ואיתן שמוזגו לכלל ביטוח, ואחר כך משנה למנכ"ל כלל ביטוח.
בשנת 2000 החליט להיות סוכן ביטוח. בבעלותו קבוצת הביטוח "צפרירים" ו"צפונית" סוכנויות לביטוח. סו"ב צפריר היה חבר המועצה בלשכה במשך 6 שנים; ב־4 השנים האחרונות משמש גם כחבר הוועד המנהל ומ"מ נשיא לשכת סוכני ביטוח

מה הנושא הראשון שתטפל בו עם כניסתך לתפקיד נשיא הלשכה?
“לאחר ציוות בעלי התפקידים בלשכה, אפנה אל מנכ”לי חברות הביטוח כדי להגיע איתם להבנות בעניין ‘אמנת שירות’ עם הסוכן. עשינו זאת בהצלחה עם שלוש חברות קטנות, אבל חמש הגדולות עוד לא נענו. כיום מכתיבות חברות הביטוח את מערכת היחסים שלהן עם הסוכן, זאת מערכת יחסים חד צדדית, שיש בה רק חובות מצד הסוכן ואין חובות מצד החברה. אמנת השירות חשובה לסוכנים, למשל, בהתחייבות החברות לספק נתונים בלוח זמנים מוסכם כדי שהסוכן יוכל להנפיק פוליסה או לייעץ; דו”ח עמלות שקוף; לא להוריד חוב מעמלות בטרם תינתן לו שהות לבדיקה ועוד. במידה והחברות הגדולות לא ייענו, אמשיך במגעים עם הממונה על הגבלים עסקיים כדי שהלשכה תקבל פטור מהגבל עסקי, מה שיאפשר לה לנהל משא ומתן עם החברות מעמדה של כוח בתחומים שאינם עסקיים במובהק”.

כיצד תפעל לשיפור מעמדו ותדמיתו של סוכן הביטוח?
“אנחנו איגוד מקצועי והדבר הראשון שעומד לפנינו זה פרנסת הסוכן ומעמדו. לכן, חשוב שהסוכנים יפעלו וינחו גם את עובדיהם כך, לעבוד בשקיפות מלאה, גם יותר מהיום. גם התקשורת חשובה, ורצוי להבליט את הערך המוסף של סוכן הביטוח ללקוח, ואת העשייה שלו. את זה נבליט גם בתקשורת על ידי הצגת מקרים שבהם סייעו סוכנים למבוטחים הרגילים לקבל את המגיע לו מחברת הביטוח; לא רק שועי ישראל שיש להם קשרים ועורכי דין ורואי חשבון צמודים, אלא סוכן הביטוח הוא שעושה את זה למען המבוטח שלו.
"בנוסף, אני פועל לחקיקת חוק שיחייב שיווק ביטוחים ארוכי טווח (כמו סיעוד ובריאות) על מנת שישווקו רק על ידי בעלי רישיון ובפגישה פרונטלית. זאת כדי למנוע את כל העיוותים והכשלים בשוק; אדאג שהתופעה שמנצלים ניצולי שואה מבוגרים ודוחפים להם בטלפון ביטוחים ללא כיסוי הוגן – תיעלם. אנחנו רואים היום מה קורה בביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים, כשכל המבוגרים ששילמו עשרות שנים נמצאים בפני שוקת שבורה”.

איך תפעל להגדלת פרנסתו של סוכן הביטוח?
“אני אשקיע את כל המשאבים כדי להכשיר את סוכני הביטוח לעסוק במגוון פעילויות הן בתחום הביטוח והן בתחום הפיננסים, כפי שהתחלנו לעשות בקדנציה הנוכחית. סוכן לא יכול להתבסס רק על תחום אחד בביטוח; שולחן על רגל אחת הוא שולחן רעוע. ראינו איך טבע הגדולה קרסה כשהתבססה רק על מוצר אחד, הקופקסון, כשחברה אחרת הוציאה מוצר מקביל. סוכן חייב לעסוק בכל התחומים – אלמנטרי, חיים, פנסיוני, בריאות, פיננסים, משכנתאות. הסוכן יהיה מנהל הסיכונים של המשפחה המבוטחת, והלשכה תהיה המנטור שלו בכל התחומים האלה. אנחנו ניתן לו את ארגז הכלים להתמודדות כדי לגוון את מקורות הפעילות – זה טוב גם לפרנסה שלו וגם לתדמית.
"אפעל גם לבטל את ההמצאה של חברות הביטוח הקרויה ‘הנחה ע”ח עמלה’; זו המצאה של החברות שנועדה לעקוף את הסכמי העמלות הספציפיים עם הסוכנים שלהן. הן מתמחרות את המוצרים במחירים גבוהים כדי לאלץ את הסוכן להשתמש בכלי של הנחה ע”ח עמלה. התופעה הזאת חייבת להסתיים”.

סו"ב אורי צפריר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


מה דעתך על מערכת היחסים של לשכת סוכני ביטוח עם חברות הביטוח?

“מערכת היחסים היא טובה, וכל הפצת השמועות שכביכול היחסים גרועים מצוצה מהאצבע. אני אישית נמצא בקשר עם כל בעלי התפקידים הבכירים בחברות, ובשקט הגעתי איתם להבנות כולל חיסול התופעה של שיווק ישיר של מוצרים ללקוחות הסוכן באותה חברה. נכון, יש עדיין דברים במחלוקת, אבל נטפל בהם בהידברות”.

איך תתאר את מערכת היחסים של הלשכה עם רשות שוק ההון והממונה?
“בסך הכל יש לנו מערכת יחסים טובה עם הממונה ועם הבכירים שתחתיה, ויש שיתוף פעולה. לא תמיד אנחנו רואים עין בעין, אבל זה קורה גם במשפחות הכי טובות. לרשות יש אג’נדה – הורדת יוקר המחיה, ולכן הם רואים במחיר את חזות הכל. מניסיוני אני אומר, שהיו לי מבוטחים שהצטערו שלא קיבלו את עצתי וקנו פוליסה זולה, ואחר כך חזרו אלי.
"במסגרת חילוקי הדעות עם הרשות הגענו גם להגשת בג”צים; אני חסיד ההידברות ולא אוהב את הבג”צים, גם משום שעמדתנו בבית המשפט מול הרגולטור היא נחותה, כי אנחנו נתפסים כאינטרסנטיים. לכן, בג”צ יהיה רק כלי אחרון לאחר שניצלנו את כל האפשרויות האחרות שלא לפגוע בפרנסת הסוכן או בלקוחות”.

האם לדעתך הלשכה צריכה להמשיך להילחם בקמפיין של ביטוח ישיר?
“נכון שהקמפיין מכעיס, אבל עם הזמן הוא נשחק. אנחנו צריכים להבליט את היתרון שלנו במעשים ובהתנהגות שלנו. אני אפעל באחריות ובשיקול דעת; לראות מול העיניים ולהבין איפה להשקיע, כי אם נשקיע בקמפיינים נגדיים ונפגע קשות בתקציב הלשכה, זו תהיה בכייה לדורות לסוכניה. אני מעדיף לפעול מתחת לרדאר, בצניעות אבל בתקיפות ובנחישות”.

הגיל הממוצע של סוכני הביטוח בלשכה הוא 56. איך אתה מתכוון להצעיר את הלשכה?
“כבר בקדנציה הנוכחית נתתי את החסות של הנהלת הלשכה לתהליך הצערתה, ונלחמתי על תקציבים לטובת המיזמים של השת”פים בין הוותיקים לצעירים, כדי להבטיח את התפתחות הצעירים ופרנסה לוותיקים לעת זקנה. גם בקדנציה זאת הצבנו צעירים לראשות הסניפים השונים, כמו גם בוועדות, כדי להכשיר אותם להנהגה בעתיד – לא מחלקים את עור הדוב לפני שצדים אותו. לכן לא מיניתי לפני הבחירות סוכנים לתפקידים, כי איני רוצה שהם יתמכו בי בגלל המינוי, אלא בגלל היכולות שלי להנהיג. גם בקבוצה של המתמודד השני יש אנשים טובים, ולא נכון להדיר אותם מפעילות בלשכה. גם בקדנציה הנוכחית מינינו אנשים שלא תמכו בנשיא אריה אברמוביץ, כי הם היו אנשים טובים ומקצועיים”.

כיצד לדעתך יש לרתום יותר את סוכני הביטוח לעולם הטכנולוגי?
“על הטכנולוגיה והדיגיטציה כולם מדברים בסיסמאות; סוכן שטרוד יום יום ברדיפה אחרי לקוחות, בהמצאת פתרונות, במשא ומתן עם החברות, אין לו את הזמן והמשאבים הכלכליים לחשוב על טכנולוגיה. לכן הלשכה חייבת לקחת על עצמה להנגיש את הכלים האלה, וזאת בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח. אני אדאג לכך שכל חברה תתרום לנושא בין 15-10 מיליון שקל – גם הן ייבנו מכך. כי אם משרד הסוכן יהיה יעיל ומתקדם, הוא יביא יותר תוצאות, שגם החברות ייהנו מהן”.

האם בכוונתך להמשיך במגמת עצמאות כנסי הלשכה?
“כנסי הלשכה הם כנסי סוכנים שבהם הם מקבלים תועלות מקצועיות. אם חברת ביטוח רוצה לתרום היבטים מקצועיים לטובת הסוכן, אשמח לארח את בכיריה בכנס זה או אחר, אבל לא במתכונת של – ‘אני אשלם ולכן אני רוצה לפאר את החברה בפני הסוכנים’. אם המנכ”ל רוצה להשתתף בכנס, שלא ידבר על החברה שלו, אלא על מסרים שיסייעו לסוכנים בעבודתם ויחדשו להם הבנת עולם הביטוח המתפתח. אם אתמקד רק בהכנסות של הלשכה מתוך מחשבה שחברה רוצה להשתתף בכנס ולשלם על כך, שתעשה זאת בדוכן מחוץ לכנס כמו בכנסים באילת; הכנסים וימי העיון לא נועדו להגדיל את הכנסות הלשכה אלא להעניק כלים מקצועיים טובים יותר לסוכן כדי להגדיל את הכנסותיו הוא.
"זה גם לא הוגן כלפי חברות קטנות שאין להן את המשאבים הכספיים כמו לגדולות, ולא יכולות להציג בכנסים, למרות שאולי יש להן מסרים חשובים יותר לסוכנים מאשר לגדולות. הלשכה היא לא קופת חיסכון ואין לנו מה להשאיר לדורות הבאים, אלא להשקיע עכשיו לטובת פרנסת הסוכנים ומעמדם. השאר לא מעניין”.

מה דעתך על שיתופי הפעולה שיזמה הלשכה עם הלשכות המקבילות והגופים הכלכליים? האם בכוונתך להמשיך זאת?
“אין ספק ששיתוף פעולה עם כוחות בשוק שמשיקים ללשכת סוכני ביטוח, כמו עורכי הדין, רואי החשבון, להב, יועצי המס, מעסיקים וההסתדרות – הוא חיוני. עשינו זאת בקדנציה הנוכחית ונמשיך ביתר שאת גם הלאה. זה טוב למאבקים בכנסת וגם מול רשות שוק ההון. שיתוף הפעולה בקדנציה הזאת הביא להצלחות לא מעטות שהסוכנים נהנו מהן כמו פנסיה לעצמאים, תשלום מעסיקים על תפעול ועוד”.

מה דעתך על המהלך שיזמה הלשכה על הפרדת דמי הניהול מתגמול הסוכן?
“היו אינטרסנטים שניסו לנגח את הלשכה גם בנושא הזה, וחברים התפתו להאמין שפגענו בפרנסת הסוכן. להפרדה היו מספר מטרות: תדמית הסוכן; ראיה קדימה את התהליכים בשוק הפנסיוני,
גם בעקבות קרנות ברירות המחדל; הבנו שדמי הניהול ירדו ויתייצבו על 0.25% מהצבירה ו־2.5% מההפקדה. על פי החוזים שהיו בידי מירב הסוכנים והסוכנויות הגדולות, כולל של חברות הביטוח, רמת העמלה הגיעה לסביבות 0%. את ההישג הגדול של המהלך הזה נראה בעוד שנה־שנתיים. זה היה המהלך המבריק ביותר של הלשכה בקדנציה החולפת”.

כיצד בכוונתך לטפל בבעיות של המגזר הערבי?
“בקדנציה הזאת הכנסנו מיוזמתנו לוועד המנהל נציג מהמגזר. בנוסף מינינו סגן מהמגזר הערבי ליו”ר הוועדה לביטוח כללי, שהיא לב לבו של העניין במגזר זה. אין נושא שהשקענו בו – גם
אני, גם נשיא הלשכה וגם יו”ר הוועדה אריאל מונין, כמו שהשקענו בעניין ביטוח החובה במגזר הערבי. יש התחלה של פתרונות, הם לא מושלמים, אבל אלה תהליכים. עומדים מולנו כוחות אדירים ובעיקר החברות שאינן משתפות פעולה בנושא זה. הצענו לאוצר לסבסד את ביטוח החובה למגזר כמו שנעשה בביטוחי האופנועים; האוצר לא שש לרעיון הזה, אבל אנחנו ממשיכים בדיונים. רק השבוע העלינו בפני האוצר והפיקוח רעיונות נוספים. אם לא נצליח לקדם אותם – זה נושא שצריך להגיע לבג”צ”.

האם בכוונתך ליישם את המלצות הוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח?
“אין ספק שהמלצות הוועדה הציבורית שהתקבלו בסקפטיות כבר מראות ניצני הצלחה; בוועידות בינלאומיות כבר מדברים על הסוכן העתידי ועל מורי מניעה. חלק מההמלצות ייושמו בקדנציה שלי, לא כולן. אלו תהליכים ומי שחושב שיש פתרונות אינסטנט – הוא אינו מנהיג”.

סו"ב ליאור רוזנפלד, חי בזוגיות עם רונית, ואב לשני ילדים, אופק (18.5) ויותם (12.5), תושב הקריות. בוגר בהצטיינות תואר ראשון בכלכלה מטעם אוניברסיטת חיפה, בוגר בהצטיינות המכללה לפיננסים וביטוח. דור שני בענף וסוכן ביטוח משנת 1989, ומשמש כמנכ"ל סוכנות הביטוח רוזנפלד צבי וליאור, החוגגת בימים אלה 50 שנה.
סו"ב רוזנפלד (50) החל את פעילותו הציבורית כחבר ועד סניף חיפה, וב־4 השנים האחרונות כיהן כיו"ר מחוז חיפה והצפון, כיו"ר סניף חיפה וכחבר המועצה הארצית של הלשכה. בנוסף, מרצה על ביטוח ושוק ההון בפנים גופים שונים. ומרצה על ביטוח ושוק ההון בפני גופים שונים

מה הנושא הראשון שתטפל בו עם כניסתך לתפקיד נשיא הלשכה?
"חידוש מערכות היחסים עם רשות שוק ההון וחברות הביטוח. מכאן מתחיל הכל – מהדיאלוג והקשרים. חייבים לשפר את היחסים ומכאן לצאת לדרך חדשה. אפשר להיות נחמדים ואסרטיביים, נחמדים ונחושים – אפשר גם וגם. נשפר את מערכת היחסים מתוך עוצמה וידיעה מי שלח אותנו כדי ליצור את אותו דיאלוג. אני אפגש עם כל מנכ"לי החברות ועם בכירי רשות שוק ההון. כבר נפגשתי עם ארבעה מנכ"לים של חברות גדולות והם מאוד רוצים את הדיאלוג עם הלשכה ולחזור למסלול של יחסים נורמליים.
"כרגע אין יחסים. יש חברות גדולות כולל המובילה מגדל, שמנותקת קשר לחלוטין עם הלשכה. זה דבר שלא נוכל להסכים לו. לא ראוי שהאיגוד המקצועי של סוכני הביטוח בישראל לא יימצא בקשר עם היצרנים ולכן נדאג לשפר את היחסים. הממונה דורית סלינגר, קראה לנו יותר מפעם אחת, כולל מעל בימת הכנס באילת, להגיע ולהיות שותפים שלה. אנחנו בהחלט רוצים להיות שותפים של הרשות בקבלת החלטות ובפיתוח מוצרים חדשים. בסופו של דבר כולם עובדים עם אנשים והכל גם אישי, לכן שיפור מערכת היחסים וקיום דיאלוג יסייע לכל השחקנים בענף. עם זאת, במקומות שניתקל בחומה מול רשות שוק ההון, ונהיה סבורים שטובת הצרכנים וטובת סוכני הביטוח נפגעת, נפעל הן במישור הפוליטי והן במשפטי.
"אנחנו נשגר סוכני ביטוח לכל במה – לאוניברסיטאות, למתנ"סים, ליחידה להכוונת חיילים משוחררים, בוקר נשים – לכל במה שבה יוכלו לחשוף את הפן החיובי של סוכני הביטוח. אני חושב שהלשכה צריכה להיות מיוצגת בכל אירוע ממלכתי כמו לשכות מקצועיות אחרות, מטקסי יום הזיכרון ועד הנחת אבן פינה – גם שם אנחנו צריכים להיות. אנחנו מתכוונים לשלוח את יו"ר המחוזות שלנו להיות נוכחים בכל האירועים האלה; הלשכה צריכה להיות מוזכרת בהקמת בית ספר ביבנה ובטקס יום הזיכרון בקרית שמונה".

איך תפעל להגדלת פרנסתו של סוכן הביטוח?
"במסגרת שיפור היחסים נפעל לפיתוח מקורות הכנסה נוספים לסוכן. למשל, כתבי שירות מעבר למה שהלשכה קידמה; כתבי שירות שיעטפו את הלקוח. אנחנו מתכוונים להיכנס למשא ומתן עם חברות חדשות שמוכרות כתבי שירות. כל מה שיכול לעטוף את המבוטח או את הפוליסה בכיסויים נוספים גם בתחום הבריאות וגם באלמנטרי, שיתנו שקט נפשי למבוטח והכנסה נוספת לסוכן, הוא מבורך. בנוסף, אנחנו נפעל באמצעות חקיקה לביטוח סעיף 19 א' שיאפשר לסוכן לקבל תשלום גם מהיצרן וגם מהמבוטח. על כל הפעולות בהן אנחנו מקבלים תגמול מזערי מהמבטחים נוכל לקבל גם מהמבוטחים. הודענו שנקים מיזם להוזלת עלויות והוצאות במשרד הסוכן. אנחנו מתכוונים בנוסף לדרוש מחברות הביטוח לשלם עמלה מהפרמיה ברוטו – לא יתכן שהחברות יגבו פרמיה ברוטו וישלמו לסוכן עמלה מהנטו.
"אנו אף מתכוונים לדרוש מחברות הביטוח לשלם את העמלות לסוכנים עד ה־ 10 לחודש. לא ייתכן שאנחנו נישא בעלויות המשרד, כולל משכורות לעובדים, ונקבל את העמלות רק ב־15
לחודש או אחרי. חברת ביטוח לא תתמוטט אם היא תשלם את העמלה לסוכן בזמן".

האם תפעל נגד השיווק הישיר של חברות הביטוח?
"זה יעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו מתכוונים להגיע עם חברות הביטוח למזכר הבנות שבו הן יידרשו להתחייב שהן לא פונות למבוטח שלנו באופן ישיר, או למבוטח שהבאנו לחברת הביטוח. יותר מזה, נדרוש מהן לחדול לחלוטין ממכירה ישירה – החברות לא יכולות לבחור גם וגם. הן יצטרכו להחליט – או שהן חברות סוכנים או שהן חברות ישירות".

סו"ב ליאור רוזנפלד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


האם לדעתך הלשכה צריכה להמשיך להילחם בקמפיין של ביטוח ישיר?

"הערוץ המשפטי מיצה את עצמו. במסגרת הוועדה לקשרי חוץ ויחסי ציבור נפעל גם נגד פרסומי הביטוח הישיר בקמפיינים נגדיים, במיתוג הסוכן, כשהתשובה הטובה ביותר היא חשיפת עשייתו החיובית של סוכן הביטוח למען הציבור בתקשורת".

הגיל הממוצע של סוכני הביטוח בענף הוא 56. האם לדעתך צריך להצעיר את הענף? כיצד?
"בוודאי שצריך ונפעל רבות בנושא; ההוכחה הטובה ביותר היא מחוז חיפה והצפון שהיה לי הכבוד לעמוד בראשו; במשך 4 שנים צרפנו מאות סוכני חדשים, שרובם צעירים. אנחנו מתכוונים להקים ועדת סוכנים צעירים דינאמית, אקטיבית ועתירת פעילות שתמשוך את הצעירים ללשכה. הסוכנים יגיעו ללשכה מתוך עשייה. אני רוצה להפוך את סדר הדברים – לא אנחנו צריכים לפנות לסוכנים כדי שיצטרפו ללשכה. הסוכנים צריכים לעמוד בפתח הלשכה, לדפוק בדלת ולהגיד שהם רוצים להצטרף מתוך רצון לאחר חשיפה שלהם לפעילות הלשכה ולעשייה שלה".

כיצד לדעתך ניתן לרתום יותר את סוכני הביטוח לעולם הטכנולוגי?
"הודענו שנושא הדיגיטציה גם הוא יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו. לא יהיה שום יתרון למשווקים הישירים, למשווקים באינטרנט או באפליקציות, על סוכני הביטוח. הסוכן ילך יד ביד עם הדיגיטציה ולא נגדה. נכון, זה נושא לא פשוט, אבל הסוכנים יצטרכו לחשב מסלול חדש גם בנושא זה, ואנחנו בלשכה נספק להם גם כלים טכנולוגיים וגם כלים הדרכתיים מקדמת הטכנולוגיה.
"החזון שלי שעם תום הקדנציה אראה את סוכני הביטוח בקדמת הדיגיטציה – משרד הסוכן יעבור מהפכה שאותה תוביל ועדת הטכנולוגיה בלשכה. משרד דיגיטלי לא יהיה במקום הסוכן אלא לצדו".

האם בכוונתך להמשיך במגמת עצמאות כנסי הלשכה?
"איני רואה סיבה כלשהי להתנגד לכך שחברת ביטוח תעמיד דוכן או מודעת פרסום בכנסים ותשלם על כך. זו דרך לגיטימית לעבות ולהגדיל את הכנסות הלשכה. אני לא ארגיש מחויב לחברת ביטוח שתפרסם אצלנו בכנסים – התמורה היא הפרסום בלבד, ומעבר לכך לא נהיה מחויבים שלא לתקוף את חברות הביטוח שמפרסמות אצלנו. אלו שני מסלולים שונים שלא חייבים להתנגש ביניהם".

מה דעתך על שיתופי הפעולה שיזמה הלשכה עם הלשכות המקבילות והגופים הכלכליים?
"היוזמה מבורכת ואנחנו נעצים את הקשרים. כבר היום אני נמצא בקשר עם עו"ד אפי נוה, נשיא לשכת עורכי הדין, וירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס. אני מתכוון להמשיך את הקשרים ולהעצים אותם לטובת כל הארגונים וחבריהם".

מה דעתך על המהלך שיזמה הלשכה על הפרדת דמי הניהול מתגמול הסוכן?
"בהיבט הציבורי, הפרטת העמלה הייתה צעד מבורך ואף תמכתי במהלך. אלא שמאז נעשו כמה שגיאות – הראשונה שבהם היא ישיבתה של הלשכה על הגדר והמתנה ליצרנים שיספקו מודל תגמול חדש. השנייה – היעדר מתווה לתגמול הסוכן מצדה של הלשכה. מדוע שאנחנו לא נציע מתווה לתגמול בכפוף להגבלים העסקיים, שלא יכלול מספרים אלא עקרונות?".

כיצד בכוונתך לטפל בבעיות של המגזר הערבי?
"בכוונתנו לפעול פעם אחת ולתמיד למציאת פתרון לסוכני המגזר הערבי. הם לא יהיו הילד החורג של ענף הביטוח. נפעל כבר בראשית הקדנציה למנות, בפעם הראשונה מזה 74 שנות קיומה של הלשכה סגן נשיא, מהמגזר. בנוסף ימונה גם סגן ליו"ר ועדת ביטוח אלמנטרי מהמגזר הערבי, והם יהיו פעילים בוועדות הלשכה. נפעל גם להקמת סניף חדש ללשכה בנצרת, שבסביבתה נמצאים סוכנים רבים מהמגזר. כמו כן, נפעיל באמצעות הלובי הפוליטי שלנו בכנסת זרוע שתסייע לנו לפתור את בעיית ביטוח החובה במגזר, כמו גם לפעול מול חברות הביטוח וחברת הפול, כדי למצוא פתרון מערכתי והולם לבעיה".

האם בכוונתך ליישם את המלצות הוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח?
"היה לי הכבוד להתארח באחת מישיבות הוועדה, אך עלי לציין כי מסקנותיה בחלקן לא נוגעות לעבודתו היומיומית של סוכן הביטוח. אנחנו בהחלט נאמץ את מסקנותיה בכל הקשור לעבודת סוכן הביטוח ושיפור הכנסותיו".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email