המסלקה הפנסיונית ערכה תיקונים בכשלים בהעברת מידע; השבוע היא נפתחה לקהל הרחב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

במסגרת טיוטה שהוציא הפיקוח בנושא המסלקה, וגם לאור פגישה של הוועדה לביטוח פנסיוני עם מנהל מחלקת המסלקה הפנסיונית בפיקוח ניר בן שמש, בוצעו כמה תיקונים לאור כשלים שנמצאו באופן שבו מידע מועבר דרך פורטל המסלקה: מספר מזהה שניתן לקרנות פנסיה כלליות ומקיפות – בעיה זו נפתרה והמסלקה יודעת כיום לבצע בדיקה לגבי סוג הפנסיה ולפי זה לבדל מוצר אחד מהאחר.

בפוליסות של חברת מגדל מ-2004, ניתן אותו מספר מזהה לכל מסלול, דבר שגרם לדריסת מידע חיוני – המסלקה פתרה זאת ויודעת היום לזהות כל מסלול ומסלול ולהציגו בנפרד, ללא סכנה של דריסת חומר. גם בקרנות ההשתלמות של המורים היתה בעיית זיהוי של קרנות שונות לאותו עמית – הבעיה נפתרה בשיתוף עם הקרנות עצמן.

חלק מהתיקונים אכן טופלו לאור הערות הוועדה לביטוח פנסיוני. חלקם, דוגמת הצגת תאריך אחרון של שליחת קובץ, יטופלו בהמשך. בנוסף, חשוב להזכיר ולציין כי מה-30 ביוני יוכלו הלקוחות לפנות בעצמם למסלקה ולקבל נתונים בקובץ xml שיגיע אליהם ישירות, כרגע באופן חד פעמי, תוך שנשקלת האפשרות לקבלת חומר בצורה מתמשכת ללקוח עבור תשלום.

לקראת אוגוסט יוכל הלקוח לבקש כי הקובץ יועבר במקביל גם לסוכן הביטוח שלו. בתוך כך, השבוע נפתחה המסלקה לציבור הרחב. מעתה יוכלו החוסכים לקבל באמצעותה מידע על החסכונות ארוכי הטווח שלהם, המנוהלים בגופים המוסדיים השונים. אנו קוראים לכל מי שעדיין לא התחבר למסלקה הפנסיונית לעשות זאת בהקדם האפשרי. אפשר להיעזר בראש הצוות בנושא זה מטעם הלשכה אבי קנול – 050-2741462.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email