כל אחד מאיתנו הסוכנים זוכר את פגישות המכירה בבית או במשרד המבוטח, שבהן התעקשנו למכור למבוטח כיסוי ביטוחי שלמיטב דעתנו המקצועית היו הוא ובני משפחתו זקוקים לו. אנחנו זוכרים היטב את שלל ההתנגדויות והתירוצים מפי המבוטחים – מ"לא צריכים את הכיסוי" ועד המשפט הקבוע "הכיסוי הזה יקר לי".
מי מאתנו לא מכיר את הטלפון ממבוטח מבוהל שקיבל בשורה בריאותית רעה או שנפגע בתאונה ומתקשר לשאול אם בפוליסה שלו קיים כיסוי לניתוח מסוים או למחלה שהתעקש בזמנו שלא לרכוש, וכיום הוא מצפה לפתרון ביטוחי מאתנו.
אלפי תביעות בריאות וריסקים משולמות מידי שבוע בישראל בכל החברות, מפיצויי תאונות אישיות דרך כיסוי ניתוח או החזר עבור ייעוץ ובדיקה, ועד פיצוי עבור מחלה קשה או מוות חלילה. התשלומים הללו לא היו משולמים ללא סוכן ביטוח, התעקשותו ומקצועיותו, הן בזמן המכירה והן בזמן התביעה. התשלומים הללו הם ההוכחה שאנחנו צדקנו, הצענו, שכנענו ופעמים רבות גם עזרנו למבוטח להחליט מה שהתברר כהחלטה נכונה.
במקביל ספגנו לאורך השנים האשמות בתקשורת כי לא תמיד יש צורך בביטוחים מסוימים, כי אנחנו מוכרים כפל כיסויים ועוד. הגדילה לעשות אחת ממנהלות חברות הביטוח שכינתה אותנו "דוחפי מוצרים", אבל לזמן כמו תמיד יש את המסקנות שלו והן ברורות.
במבחן התוצאה והזמן, כל מבוטח יממש בצורה כזאת או אחרת את פוליסת הבריאות או החיים שלו, ומרפי בדרך כלל בא לבקר ראשון דווקא את
המבוטחים שסירבו לכיסוי.
רוזנפלד. מרפי בדרך כלל בא לבקר ראשון דווקא את המבוטחים שסירבו לכיסוי
את סיפורי התביעות הללו, את צילומי הצ'קים (ללא שמות) את מכתבי התודה ממבוטחים מרוצים הייתי מציע לכל סוכן לפרסם בדף הפייסבוק שלו, באתר המשרד, בקבוצות הוואטספ של המבוטחים ובכל מדיה אפשרית.
אין מסר פרסומי טוב מזה לנחיצותו של סוכן הביטוח ורכישת ביטוח נכון. שנים חונכנו כי ביטוח הוא הבטחה, נייר, מוצר שאי אפשר לחוש אותו,
היו אף שכינו אותו אוויר. והנה הגיעה הטכנולוגיה שמאפשרת לנו להגיע לנייד של כל אחד ממבוטחינו ואף לזה של לקוחותינו הפוטנציאלים, ולהגיש להם מסר ברור טרום מכירה שיהפוך את התהליך להרבה יותר מהיר, ויחזק יותר את אלו שכבר רכשו ביטוח.
הכותב הוא יו”ר סניף חיפה בלשכת סוכני ביטוח