הנהגת הלשכה סיכמה עם בכירי חברות הביטוח על הטבות והקלות לסוכנים

בתום סבב פגישות עם מנכ״לי חברות הביטוח - הישגים משמעותיים ללשכה שיקלו על הסוכנים בעת המשבר; גרטי: ״שמחתי להיווכח שכל המנכ״לים נרתמו ושיתפו פעולה״
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בשבוע שעבר קיימה הנהגת הלשכה סבב פגישות וירטואלי (באמצעות טכנולוגיית זום) עם מנכ"לי ובכירי חברות הביטוח.
במפגשים העלו נציגי הלשכה בעיות ובקשות בהן נתקלים הסוכנים ולקוחותיהם בימים אלה. בעקבות המפגשים מסכמים נציגי הלשכה את התרשמותם מהיענות החברות לבעיות המיוחדות שנוצרו עקב מגפת הקורונה.

סו"ב ליאור הורנצ'יק, סגן ומ"מ נשיא הלשכה:

״לאחר שקיימנו סבבה פגישות/ישיבות בזום עם רוב מנכ״לי חברות הביטוח, ברצוני ליידע ולעדכן כי לתחושתי, החברות קשובות ויסייעו ככל שניתן לציבור סוכני הביטוח במספר נושאים עיקריים ואף מעבר לכך, ואני רוצה למנות את העיקריות כאן לנוחיותכם:

• הקדמת עמלות נפרעים.

• מתן הלוואות לפי פניות פרטניות של הסוכן/ סוכנת אל מול החברה, כך שכל סוכן אשר יפנה לחברת הביטוח עקב מצוקה כלכלית אישית שלו, יקבל מענה ואנו נפקח ונסייע לכל מי שיבקש זאת.

החברות קשובות ויסייעו ככל שניתן לציבור סוכני הביטוח | צילום: fotolia

• פעלנו להרחיב את יכולת פריסת התשלומים לפריסה ארוכה יותר של תשלומים בפוליסות האלמנטר. • הקלה בהסדרי גבייה למבוטחים אשר יתקשו בתשלום הפרמיות בתקופת המשבר.

• סוכנים ללא יכולת עבודה מהבית יקבלו סיוע מלא מחלק מחברות הביטוח עימן הם עובדים והן יסייעו לו בביצוע החידושים דרך מערכות החברה.

אני מבקש לנצל את הבמה ולאחל לכולנו חג פסח כשר ושמח.

״החברות יגלו גמישות״

סו"ב ישראל גרטי, יו"ר הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה:

"שמחתי להיווכח שכל המנכ"לים ומנהלי האגפים בחברות הביעו אמפטיה למצב של המבוטחים ושל הסוכנים, ביניהם יש קשר הדוק.

״חברות הביטוח מבינות שבתחום האלמנטרי- העסקי יכולה להיווצר בעיה. אי לכך, החברות הסכימו, באופן פרטני ולא מערכתי, ללכת לקראת המבוטחים באמצעות הגדלת פריסת תשלומים ללא תוספת ריבית; דילול הכיסוי; הנחות; דחיית תשלום פרמיה בחודש. מספר חברות הסכימו לפרוס את הפרמיה לתשלומים בתנאי מזומן, ברכישת ביטוח עסקי או בחידוש. ״על כל בעל עסק לפנות לחברת הביטוח שלו, שכולן מבטיחות לגלות גמישות וללכת לקראת המבוטחים שלהן.

״לטובת הסוכנים – הייתה הסכמה ברוב החברות להקדמת תשלום העמלות באפריל, והבעת נכונות להקדמת עמלות גם בחודשים הבאים בהתאם להתפתחות המצב.

״על פי דברי הבכירים עמם שוחחנו, עדיין לא רואים מגמה של אי חידושי ביטוח בחודש מרץ. ההערכה שלהם שאחרי חג הפסח התמונה תשתנה ונראה יותר הקפאת ביטוחי עסקים. כאמור, כדאי לדבר קודם עם חברת הביטוח לגבי הקלות במקום הקפאת ביטוח או ביטולו. גם בביטוחי דירות יש יותר גמישות בפריסת תשלומים רחבה יותר ללא ריבית והצמדה. שאלנו את החברות אם הן רואות אותות מצוקה כלכלית אצל סוכניהן, וכולם ענו שלא רואים סימנים כאלה וכי אף סוכן לא ביקש הלוואות בימים אלה על רקע המצב.

״נתונים נוספים שעלו בשיחה – יש עלייה בגניבות רכב וירידה משמעותית כמובן בתאונות רכב; יש חשש מתביעות יזומות על ידי שריפת בתי עסק כדי לקבל פיצוי, וכבר היו מקרים בודדים”, מסכם גרטי.

להקל על מהלך העסקים

עו״ד עדי בן אברהם, יועמ״ש הלשכה:

"אנו נמצאים בתקופה מאוד קשה אשר לא מוכרת לאף אחד מאיתנו, ימי מגיפה שלא ידע העולם כ־100 שנה. מי היה מאמין שבתוך שבועות נמצא את עצמנו, כמו מרבית העולם, צפונים בבתים ומתבוננים מידי ערב בנתונים ובמספרים של המונשמים, ועדיין אני גאה לומר כי היתה לי הזכות במהלך תקופה זו, אשר את סופה מי ישורנו, להיות מעורב יחד עם הנהגת הלשכה בשיחות זום מרובות משתתפים עם הנהלות חברות הביטוח הגדולות.

״יש לזכור, כי אין הדבר מובן מאליו; מגבלות מרסנות רבות חלות על איגוד מקצועי, המאגד מספר לא מבוטל של עסקים מתחרים, וכשומר סף יש לוודא כי הנהגת הלשכה פועלת ומקפידה על יישום דקדקני של הנחיות ומגבלות אלו, ובהתחשב במגבלות אלו, הועלו בדיונים הצעות שונות למול החברות אשר תכליתן להקל באופן גורף על מהלך העסקים של סוכני הביטוח, בתקופת המשבר, ביחס לפעילות השוטפת הן שלהם והן של מבוטחיהם, לרבות במצב של סגר ומעבר לפעילות מהבית, ובעיקר במתן דגש על שיפור התקשרות בין הסוכנים לגופים המוסדיים. כל זאת, במקביל לעבודה השוטפת שלנו כלשכה מול רשויות המדינה והמאסדר מתוך מטרה לתקן, בין היתר, את תקנות שעת חירום ביחס לעובדים ׳נדרשים׳ בתקופת הסגר וההקלות הנדרשות לסוכני הביטוח העצמאיים.

״מאחל חג פסח שמח ורק בריאות לכם ולמשפחותיכם״.

סו"ב אייל פז, יו"ר הוועדה הפנסיונית:

״המשבר כרגע הוא בעיקר בתודעת הסוכנים, שתחושת האסון המקיפה אותם, גורמת לחלק מהם לשכוח מהעבודה השוטפת לצרכי הלקוחות, צרכים שקיימים כל הזמן. הסוכנים עוד לא נכנסו למצבים קשים ולהזדקקות להטבות כספיות. זה מה שהיה לפחות בחודש שעבר. החודש, גם עקב החג, הפעילות של הסוכנים ולצדה ההכנסות תרד משמעותית.

״הסוכנים זקוקים עכשיו לסיוע לוגיסטי יותר בטיפול בלקוחות קיימים, והחברות צריכות לתת פתרונות. המיקוד של החברות היה עד כה לתת פתרונות למבוטחים, והלשכה הפנתה את תשומת לבן לצרכי הסוכנים בימים אלה. ״לשמחתנו, כל החברות נענו לתת כלים לעזרת הסוכן, לעסק שלו, כדי לשמר פוליסות ולשמור על הכיסויים הביטוחיים של הלקוחות.

בסבב הפגישות עם בכירי חברות הביטוח הסכימו החברות:

1. לדחות גמ"ח (התחשבנות על קיזוזים, ביטולי פוליסות וכד') לסוף השנה למי שירצה בכך.

2. הקדמת עמלות נפרעים והיקף שישולמו עוד לפני חג הפסח.

3. סוכן שיבקש הלוואה מחברת הביטוח, ייענה באופן פרטני, גם לא על חשבון העלות העתידיות. ביקשנו שזה יהיה תקף גם לסוכנים חדשים, שהחברות לא מכירות אותם ואת פעילותם מספיק, ונענינו בחיוב.

4. סיוע לסוכנים בהחזקת ותפעול המשרד בימים אלה.

5. למבוטחים – הנחות לעצמאים למספר חודשים בביטוחים פנסיוניים וחיים, בעיקר במתן פתרון ריסק זמני, כשהתשלום יהיה מתוך הצבירה.

6. עוד פתרון לעצמאים שמקל על הסוכנים – המעסיקים ידווחו ברשימה מסודרת, אפשר באמצעות ממשק מעסיקים, על עובדים שיצאו לחל"ת והם יוכנסו לריסק זמני. הקליטה של הנתונים החלה. ללא הדיווח הממוכן הזה, הסוכן היה צריך להרים טלפונים למעסיקים ולפעול מול כול החברות לגבי כל עובד.

7. פוליסות פרט – החברות מעניקות למבקשים פטור מפרמיה לחודש או הנחה משמעותית מהפרמיה לעד 3 חודשים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email