"מתחילת הקדנציה המטרה העיקרית שלי היא לשנות את תדמית הסוכן; איך שאתה מציג את עצמך, כך גם יתייחסו אליך. התדמית שלנו משפיעה על היחס של הרשות ושל חברות הביטוח אלינו ובעיקר של הציבור ממנו אנחנו מתפרנסים. אנחנו מגיעים לפיקוח מתוך עוצמה ומתוך כוח הציבור ששלח אותנו".

כך פתח נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד את הראיון "אחד על אחד" עם השדרן והפרזנטור של לשכת סוכני ביטוח דידי הררי.

לדברי רוזנפלד, אחד הנושאים שהתחזק בתקופת כהונתו הוא נראות הלשכה בתקשורת: "אפשר לראות הרבה כתבות מפרגנות שמבליטות את ערך הסוכן; הוא נתפס היום כדמות מוערכת ומקצועית".

דידי הררי מראיין את ליאור רוזנפלד בכנס אלמנטר 2019. צילום: יוד צילומים אילת

נשיא הלשכה העיר לגבי השיח המתלהם ברשתות החברתיות של חלק מסוכני הביטוח: "אני ער לשיח ברשתות, שיח מתלונן; סוכנים שמעלים באתר הפייסבוק שלהם פוסטים על כך שחברת ביטוח מסויימת הולכת לפגוע בסוכנים. תנהלו שיח ברשתות מתוך כבוד ועוצמה, ואז יכבדו אותנו גם אחרים".

לשאלת הררי איך הוא רואה את מעמד הסוכן לעומת לפני עשור, אמר רוזנפלד: "אנחנו נמצאים במקום אחר, הענף והקדמה הביאו אותנו למקום הזה". לגבי העתיד הוסיף נשיא הלשכה: "הדיגיטציה צריכה לשנות את הדיסקט אצל הסוכנים – הם חייבים להיות מעודכנים ודיגיטליים. הסוכן ייתפס כמי שעוטף את הלקוח בכל תחומי התכנון הפיננסי".

לובי פוליטי חזק

"יש לנו לובי פוליטי חזק ואני לא מתנצל על כך. אנחנו לא כוחניים – אין לי שאלטר כמו לעובדי חברת החשמל; אנחנו לא יכולים לשרוף צמיגים. הכוח שלנו מגיע מכך שאנחנו צודקים. בכנסת אנחנו מתקבלים בזרועות פתוחות, כי יודעים שהכוח שלנו נובע מהדאגה לציבור". רוזנפלד הזכיר נושאים כמו ביטוח נסיעות ושתי תביעות בביטוח רכב, בהם הייתה ללשכה הצלחה: "למעט ח"כ אחד, כל חברי ועדת הכספים תמכו בנו בנושא ביטוח הנסיעות. הלובי שלנו חוצה מפלגות".

בהתייחסו לכוונת חברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח, אמר נשיא הלשכה: " פניתי בנושא לממונה על רשות התחרות ולרשות שוק ההון; אם לא נענה על פניותינו, נפנה לאפיק המשפטי והפוליטי.

"חברות האשראי שולטות בנו כבר עכשיו; לא ייתכן שיתנו הלוואה במכירת ביטוח; שכל אחד יעסוק במה שהוא מתמחה בו. סוכני הביטוח הם לא רק מתווכים ולא רק צינור, יש להם ערך מוסף מקצועי ולכן אנחנו ממליצים לסוכנים לגבות שכ"ט  על הידע המקצועי. הערך המוסף צריך להיתפס בציבור, ולכן התדמית כל כך חשובה", הדגיש.

נשיא הלשכה בירך על השינוי ברשות שוק הון, כשלעומת מבול של 30 חוזרים וטיוטות בחודש אליו היינו קמים כל בוקר, יש רגיעה בדמות 6-7 חוזרים וטיוטות בחודש וצריך לברך על כך".

לגבי יחס חברות הביטוח לסוכנים, הוסיף הנשיא: "יש חברת ביטוח שעובדת רק עם סוכני ביטוח והיא מוכיחה שאפשר לעבוד רק עם סוכני ביטוח ולהרוויח. אנחנו נדע להעצים חברות שעובדות עם סוכני ביטוח".

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *