סיירת מנכ"ל // יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים
גיל: 57
השכלה: תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ובוגר התכנית המתקדמת למנהלים (AMP) של הרווארד.
כניסה לתפקיד: ספטמבר 2017
תפקידי עבר: שורת תפקידים בכירים בקבוצה בהם מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל. בעברו שימש כמנכ"ל כור בית השקעות ומנהל מחלקת המעו"ף בבנק הפועלים.

האם מנורה מבטחים היא חברה חדשנית?
"מנורה מבטחים עברה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות בכל הקשור לחדשנות ודיגיטציה. הקמנו תחום חדשנות בחברה, תוך השקעת משאבים רבים בנושא. השלמנו מספר פרויקטים בהם מוכנו תהליכים דיגיטליים רבים בחברה לטובת שירות הלקוחות והסוכנים. בנוסף, השקנו את המערכת הדיגיטלית טופ למתן מענה שירותי ומכירתי דיגיטלי
והצעות דיגיטליות עבור סוכני הביטוח של החברה".
האם אתה מרוצה ממיקומה של החברה במדד השירות של רשות שוק ההון?
"אני מרוצה מתוצאות הסקר האחרונות, שכן בכל תחומי הפעילות השונים של החברה שיפרנו את הציונים שקיבלנו, כך שאנחנו בהחלט מעמידים סטנדרטים איכותיים של שירות ונמשיך לפעול כך גם בעתיד".
האם מנורה היא חברה של סוכנים?
"אין שאלה בכלל. הבסיס של החברה הנו סוכני הביטוח הטובים שלנו. אנו רואים בהם שותפים אמיתיים לדרך ומבינים את חשיבותם העצומה לענף הביטוח והפיננסים. אנו משקיעים בסוכנים לא מעט: בשיפור טכנולוגי, בהדרכות ובהכשרות מקצועיות ואנו ממשיכים עם הערכים המוספים שאנו מעניקים להם באמצעות מועדון 'טופ AGENT' שהנו מועדון אקסקלוסיבי של סוכני ביטוח חיים, בריאות ואלמנטרי".
רגילים לתחרות
האם מורגשת פעילות קרנות ברירות המחדל?
"תחרות עזה בשוק הפנסיה היתה מאז ומתמיד. התחרות גם מחייבת אותנו להיות יצירתיים, יעילים, חדים ולהבליט את היתרונות והערכים המוספים שלנו. בהקשר זה, פיתחנו את מוצר הפרפקט שהנו השילוב הפנסיוני הכי טוב שקיים בשוק עם פוליסת ביטוח מטריה, וביטוח למקרה פטירה יחד עם קרן הפנסיה הגדולה בישראל. אנו החברה היחידה שפיתחה מוצר כזה ואנו רואים נתונים מרשימים בהצטרפות לתוכנית, הרבה מאוד בזכות סוכני הביטוח שמאמינים במוצר כי הוא באמת מוצר מנצח. כאן המקום להדגיש את חשיבות הפגישה האישית והייעוץ המלווה ללקוחות המצטרפים לפנסיה ואת תפקידו החשוב של סוכן הביטוח בכך – יש לכך חשיבות עצומה. בבחינת הנתונים אצלנו הם בהחלט מצוינים הן בהיבט ההצטרפות, ההפקדות והניוד החיובי שלנו – למרות התחרות הקשה, אנחנו בהחלט מרגישים שמעריכים את היכולות והעוצמות שלנו בתחום הפנסיה".
האם מורגשת פעילות החברות המקוונות?
"התחרות מול החברות הישירות אינה חדשה וקיימת כבר שנים ולכן אין כאן שינוי משמעותי בהקשר זה. אנחנו קבוצת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל וסוכני הביטוח מאוד מחוברים אלינו ולפעילות האלמנטרית שלנו. כפי שציינתי קודם, כצעד משלים פיתחנו עבור הסוכנים מערכת דיגיטלית להצטרפות מהירה ויעילה לביטוחי רכב אשר ממותגת עם שם הסוכן".
מה טיב היחסים בין מנורה ללשכת סוכני ביטוח? איך אתה רואה את עתיד מקצוע סוכן?
"מאז ומתמיד, היחסים שלנו עם לשכת סוכני ביטוח והעומדים בראשה מצוינים. הם נבנים ממקום של שותפות ודיאלוג פתוח ופורה. במסגרת זו אנו מקדמים שיתופי פעולה יחד עם הנהגת הלשכה וזאת לטובת סוכני ביטוח שלנו ובכלל.
"להערכתי למקצוע סוכן הביטוח יש עדיין שנים רבות וטובות לפעול ובהצלחה רבה במידה והסוכן יידע להתאים את עצמו כמו שנהג עד כה למציאות המשתנה – אנחנו במנורה מבטחים בכלל ואני בפרט נמשיך לעשות כל מאמץ כדי לעזור לו להיות ערוך לבאות".