הפול פנה לבג"צ במטרה להעלות את תעריפי הביטוח לאופנועים

תאגיד הפול מבקש לקבל צו ביניים ודיון דחוף בבג"צ במטרה להעלות את תעריף הביטוח ב־ 19.6%, כבר בתחילת ינואר • לטענתו, סלינגר עוברת על החוק בכך שאינה מעדכנת את התעריף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תאגיד הפול עתר בתחילת השבוע לבג"צ, בבקשה להורות לדורית סלינגר, הממונה על רשות ההון, הביטוח והחיסכון, להעלות את תעריף ביטוח החובה לאופנועים ב־ 19.6% לפחות. התאגיד ביקש לקבל צו ביניים ודיון דחוף במטרה להעלות את התעריף כבר בתחילת ינואר 2017 , כשבמקרה שהעתירה תידחה או שהתעריף יועלה על ידי המדינה בשיעור נמוך מהנ”ל, הוא מתחייב להחזיר למבוטחים את ההפרש עם ריבית והצמדה. לטענת הפול, אם התעריף לא יעלה כמבוקש, ייגרם לו ולציבור המבוטחים נזק חמור וחסר תקנה. בעתירה נטען כי סלינגר עוברת על החוק בכך שאינה מעדכנת את תעריף האופנועים.

בעקבות עדכון ריבית ההיוון בהתאם להמלצות ועדת ינוגרד, "גדלה "עלות הסיכון הטהור" בכך שעל מנת לקבעה יש לקחת בחשבון אומדן תשלומים עתידיים, לרבות מגמות צפויות שעלולות להשפיע על שכיחות התביעות ועלותן. אי לכך, הפול טוען כי יש לעדכן גם את תעריפי הביטוחים בהתאם לעליית הסיכון הטהור כפי שכבר חושב.  "המשיבה הייתה חייבת, על פי תקנה 5 לתקנות ביטוח שיורי, להעלות את התעריף לאופנועים ־ 19.6%", נטען בעתירה.

%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%95%d7%a2
חברות ביטוח רבות לא מבטחות רוכבי אופנועים בשל הסיכון שטמון בכך | צילום: fotolia

החוק הופר

עוד טוען הפול כי על פי החוק, הרשות חייבת לקבוע ולעדכן את תעריף האופנועים כך שהיקף הסבסוד הגלום בו ינוע בין 5.5% ל־6.5% מעלות הסיכון הטהור. "כתוצאה ממחדלה של המשיבה והימנעותה מעדכון תעריף האופנועים, היקף הסבסוד הגלום בתעריף האופנועים עלה מעל ל־ 6.5% מעלות הסיכון הטהור, והופרו הוראות החוק". בעתירה מציינים, כי חברות ביטוח רבות לא מבטחות רוכבי אופנועים בשל הסיכון שטמון בכך. "הסיכון שטמון באופנוע הוא גבוה ביותר בשל השכיחות הגבוהה של תאונות דרכים בהן מעורבים אופנועים ומידת חומרתן של הפציעות עקב תאונות הללו", נכתב בעתירה, "במצב זה נדרש המחוקק למצוא פתרון למבוטחים שנדחו על ידי חברות הביטוח".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email