הפניקס במקום הראשון במדד השירות הפנסיוני

רשות שוק ההון: "התגברה המודעות הצרכנית של הציבור בתחום זה"

רשות שוק ההון פרסמה היום את מדד השירות הפנסיוני לשנת 2017, המורכב משלושה רכיבים: שביעות רצון והמלצת לקוחות, תלונות ציבור וזמני מענה טלפוני. המדד מגביר את השקיפות לציבור הרחב ומאפשר לו בחירה מושכלת בין החברות השונות.

הנתונים של שנת 2017 מצביעים על הגברת המודעות הצרכנית של הציבור בתחום זה, מה שהשפיע על כל מרכיבי המדד. דוגמה לכך ניתן לראות בעלייה של כ-20% בפניות למוקדי השירות בנושאי הצטרפויות וניוד כספים. הרשות סבורה כי ניתן לראות בנתון זה שינוי, המעיד על הגברת מעורבות הציבור בתנאי החיסכון הפנסיוני שברשותו ולהגברת התחרות בענף.

דר' משה ברקת | צילום: אוראל כהן

בנוסף לנתוני מדד השירות לשנת 2017, מפורסמים גם נתוני מדד שביעות רצון והמלצת לקוחות לשנת 2018. מדד זה מרכיב 70% ממדד השירות הכולל ומהווה אינדיקציה למגמת השיפור שחלה בשוק בציוני המדד בשנת 2018.

הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת: "מדד השירות מגביר את השקיפות בענף, ומהווה אחד מהכלים הקיימים בידי הציבור לצורך  קבלת החלטות מושכלת לגבי החיסכון הפנסיוני שלהם. אני קורא לציבור לעשות שימוש במידע המצוי במדד אותו אנו מפרסמים היום כחלק מתהליך קבלת ההחלטות הנוגעות לחיסכון ארוך הטווח שלהם".