הפניקס תעדכן את מודל התגמול שלה לסוכנים בענף הפנסיה

גם איילון ביקשה מסוכניה להיערך: "אי אפשר להתעלם מתוצאות ההליך ומהשפעתו על שוק הפנסיה". בלשכה מברכים: "מיישמים את דרישתנו להפרדת דמי הניהול מתגמול הסוכן"
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

בעקבות השינויים המשמעותיים בענף הפנסיה, " ובכללם שינויים תכופים ברגולציה, מודעות ציבורית הולכת וגוברת בנושא דמי ניהול ופעילותן של קרנות ברירת המחדל", כתב שמי שטובי, סמנכ"ל ומנהל מטה המכירות של הפניקס, במכתב לסוכני החברה, "החליטה החברה להתאים את מדיניות תשלום עמלות הרכישה לסוכנים בעבור מכירות חדשות של מוצרי הפנסיה".

לדברי גורמים בקרב סוכני הביטוח, טרם התקבלה מהפניקס הודעה על מודל התגמול החדש, אך להערכתם מדובר בהורדת גובה העמלות שהיה קיים עד כה. העדכון צפוי בימים הקרובים וההערכה בענף היא שחברות הביטוח מפנימות שקרנות ברירת מחדל שזכו במכרז, בשל דמי ניהול נמוכים במיוחד, אכן יביאו לירידת דמי הניהול בענף, והן נערכות בהתאם על חשבון תגמול סוכני הביטוח. אחת הזוכות במכרז, חברת איילון, שמיזגה את תחום הפנסיה והגמל שלה עם מיטב דש, פנתה לסוכניה וביקשה את היערכותם לקליטת עמיתים חדשים בקרנות שלה בדמי הניהול של קרן ברירת מחדל.

 

%d7%a9%d7%98%d7%95%d7%91%d7%99
שמי שטובי, מנכ"ל בהפניקס ואיתמר פרבשטיין, מנכ"ל איילון פנסיה וגמל

 

"אין ספק כי אי אפשר להתעלם מתוצאות ההליך ומהשפעתו על שוק הפנסיה בכלל ועל איילון בפרט. כידוע לכם, נחתם הסכם מיזוג בין קרן הפנסיה של איילון וקרן הפנסיה של מיטב דש", כותב איתמר פרבשטיין, מנכ"ל איילון פנסיה וגמל, במכתב לסוכני החברה. "כתוצאה מכך, החל מה־1 בנובמבר 2016 ,כל מצטרף חדש אשר יצטרף בהסכם לרבים (הסכם ברירת מחדל), לרבות על בסיס הסכמים קיימים לקרן הפנסיה פסגה, יזכה בדמי ניהול זהים לאלה שנקבעו בקרן ברירת המחדל של מיטב דש, כדלקמן: 0.01% מהצבירה, 1.21% מההפקדות. מצטרפים חדשים אשר תצרפו בהליך שיווק, יזכו לדמי הניהול כפי שתסכמו איתם, ואשר יופיעו בטופס ההצטרפות ובמסמך ההנמקה. לא יחול שינוי בדמי הניהול של עמיתים קיימים. נא היערכותכם בהתאם".

מלשכת סוכני ביטוח נמסר בתגובה כי "הלשכה מברכת על כך שחברות הביטוח החלו ליישם את בקשתנו להפרדת תגמול הסוכן מדמי הניהול. אנו מאמינים שהצעת החוק בנושא, אשר צפויה לעבור במושב הכנסת הקרוב, תוביל לכך שחברות ביטוח נוספות יבנו מודל תגמול חדש שיסיר אחת ולתמיד את מראית העין לפיה סוכני הביטוח הם בעלי אינטרסים הנוגדים את טובת הלקוח".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email