הפריצה לאתר ההיכרויות אשלי מדיסון עודדה רכישת ביטוחי סייבר

הנזק שגרמו האקרים לאתר ההיכרויות משכנע גם חברות קטנות לרכוש ביטוח מפני התקפות רשת • סקר: אבטחת מידע הוא הסיכון השלישי בגודלו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הפריצה לאתר ההיכרויות אשלי מדיסון גרם ליותר ויותר חברות לרכוש ביטוחי סייבר כדי להגן על עצמן מדליפות מידע הרסניות – כך מדווחים כלי תקשורת בקנדה שם נמצא מטה אתר ההיכרויות.

לפני מספר חודשים עלה האתר לכותרות לאחר שהאקרים פרצו לשרתי החברה והדליפו מידע אישי של לקוחותיה. הלקוחות היו ברובם נשואים, אך ניהלו גם מערכות יחסים עם בני זוג אחרים בסיוע האתר. המידע שנחשף כלל גם מידע פיננסי רגיש והודעות ששלחו לחברים אחרים, ביניהם לא מעט ישראלים.

התביעה הייצוגית שבאה בעקבות הפריצה, והחלטת המייסד והמנכ"ל נואל בידרמן היוו תמרור אזהרה למנהלים, לגבי השלכות של פגיעות דיגיטליות. דאנקן סטיוארט, מנהל מחקר טכנולוגיה בחברת Deloitte, ציין כי בשנה האחרונה הייתה עלייה במודעות למתקפות סייבר, וחברות פונות לסוכני ביטוח כדי להתכונן למה שנראה כבלתי נמנע בעולם שהופך להיות יותר ויותר מקושר דיגיטלית. "מספר ההתקפות עולה, החומרה עולה, וכאשר הן מגיעות, הרבה יותר קשה להתמודד איתן", הסביר.

לפי חברת האבטחה Websense, יותר משליש מהעסקים הקנדיים (36%) חוו פריצה לאבטחת ה־ IT שלהם ב־2014, וייתכן שהמספר אף גדול יותר. סקר של מנהלי ביטוח קנדיים מעלה כי אבטחת מידע היא הסיכון השלישי בגודלו עמו מתמודדות חברות קנדיות ב־2015. סטיוארט השווה את הפריצות המשמעותיות (כמו זו באשלי מדיסון) להתנגשות בין מכוניות שמסתיימת באובדן דרסטי של שווי הרכב. יחד עם זאת, על חברות לרכוש גם כיסוי אבטחת סייבר עבור התקפות קטנות וקלות שמתרחשות לעיתים קרובות יותר. לדבריו, ביטוח נגד התקפות סייבר צריך להיות חלק מהעלות העסקית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email