גיל: 31
מצב משפחתי: נשוי+1
רישיון: פנסיוני וחיים
ותק: פעיל בתחום הביטוח משנת 2017; חבר לשכה כחצי שנה
מה עשית לפני שהיית סוכן ביטוח?
"סיימתי שירות קבע בגיל 26, לאחר סיום לימודי תואר ראשון, לימודי הביטוח והוצאת רישיון פנסיוני. התחלתי את דרכי בענף כנציג שירות לקוחות ב'תמורה סוכנות לביטוח' ולאחר מכן מוניתי לתפקיד מנהל תיק לקוחות של חברות גדולות במשק. לפני כחצי שנה החלטתי 'לקפוץ למים' ולפתוח את הסוכנות שלי".
למה בחרת במקצוע זה? מה אתה אוהב בו?
"אני אוהב בעיקר את תחושת השליחות והמגע הבלתי אמצעי עם הלקוחות. הבנתי יחסית מוקדם שזהו תחום עם המון חשיבות, שליחות וכמובן אחריות וזה מה שאני רוצה לעסוק בו במהלך חיי הבוגרים. היכולת ללוות משפחה או עסק במשך שנים ולהוביל אותם לעצמאות כלכלית, להגן עליהם מקטסטרופות רפואיות וכלכליות ואפילו לעזור להם להגשים חלומות. להיות איש האמון והאוטוריטה המקצועית מעניקה לי סיפוק אישי אדיר".

האם נתקלת בקשיים בתחילת דרכך המקצועית? ספר עליהם.
"בתחילת הדרך, כמו כל דבר חדש, יש המון קשיים. עבורי הקושי המרכזי היה כשהבנתי שיש הבדל בין החיים האמיתיים למציאות. הפער בין העיסוק כמנהל תיק לבעל עסק עצמאי הוא גדול ומתבטא במספר רב של תחומים כגון דילמות מקצועיות והרבה מאוד אתגרים אישיים ובין אישיים ולכן כשהקמתי את הסוכנות היה לי חשוב למצוא בית סוכן שחולק את אותו סט של ערכים ותפיסת עולם מקצועית. לשמחתי מצאתי את המקום שלי בבית הסוכן 'תמורה מלאה' שם אני מקבל הרבה מאוד ליווי עסקי, הכוונה מקצועית, עזרה וסביבה תומכת שעוזרת לי להעמיד עסק יציב ובריא להרבה שנים קדימה".
איך אתה מתמודד עם הרגולציה בתחום?
"נכון שהרגולציה מכבידה ולעיתים נראית לא הגיונית אך בעייני הרגולציה היא יתרון משתי סיבות עיקריות: הראשונה, הרגולציה שומרת אותי מקצועי וחד; השנייה, הרגולציה דואגת להסדרה ולסטנדרט מקצועי בענף שדוחף את התחום קדימה. הרגולציה מחייבת אותי כל הזמן לבצע שינויים, אם זה במוצרים שאותם אני מציע ללקוחותיי ואם זה בתוכנית האסטרטגית של הסוכנות. למזלי, במסגרת עבודתי עם תמורה מלאה אני מעודכן בכל שינוי רגולטורי ויחד איתם מבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לוודא שאני תמיד עובד נכון".
לאיזה יחס אתה זוכה בחברות הביטוח כסוכן צעיר?
"חברות הביטוח איתן אני עובד מטפחות מאוד את הסוכנים הצעירים. אם זה בליווי של מפקח צמוד, רפרנטים אישיים וגישה מהירה לחתמים ומנהלים בכירים. כיף להרגיש שחברות הביטוח איתן אני עובד הן שותפות אמיתיות להצלחה. חשוב לי עסקית שחברות הביטוח איתן אני עובד יהיו שותפות אמיתיות להצלחה".
תן דוגמה לסיפור הצלחה אישי במסגרת עבודתך.
"קשה לי לקרוא לזה הישג, אך יש בו מימוש המקצוע – במהלך פגישה עם לקוח רכשתי לו ביטוח חיים. דבר שגרתי לכאורה, אך לצערי לאחר כחודש וחצי הוא נהרג בתאונת דרכים והמשפחה קיבלה את הכסף אשר מאוד הייתה זקוקה לו. הטלפון שקיבלתי היה 'הצלת למשפחה את החיים', מבחינתי היה הישג מקצועי שמהול בעצב".
טיפים לסוכנים צעירים כמוך?
"שהקו המנחה שלכם יהיה הערך שאתם נותנים ללקוח. תנו ללקוח טיפול מקיף, תהיו איש האמון והאוטוריטה המקצועית שלו. הדבר יבטיח לכם תיק לקוחות יציב שהולך אחריכם בעיניים עצומות. בנוסף, תעשו לעצמכם טובה ובחרו בית סוכן שאתם מאמינים בו ושאתם מרגישים שהכימיה איתו לא פחות ממעולה. מקום כזה יוכל להביא אתכם להישגים משמעותיים בפן המקצועי והעסקי".
איך הלשכה יכולה לסייע לסוכנים הצעירים?
"מיתוג הסוכן מול הציבור. לצערי, סטיגמה רעה כלפי סוכנים עדיין קיימת ואני כסוכן צעיר מנסה לשבור אותה יום יום. אך דרושה הסברה אמיתית בנושא. מטרתו של הסוכן כיום היא ללוות ולעמוד לצד הלקוח בנושאים רבים מאוד ולא רק 'למכור ביטוח'".
איפה תרצה להשתלב בפעילות הלשכה?
"הייתי מאוד רוצה להצטרף לפורום הצעירים של הלשכה כדי לסייע למתג מחדש את עבודתו החשובה של הסוכן. עבורי ועבור הדורות הבאים אחריי".