מנורה מבטחים מובילה את דירוג שביעות הרצון של סוכני הביטוח מחברות הביטוח בתחום הבריאות, כשצמודה אליה בדרוג חברת הראל. כך עולה מסקר שביעות רצון מחברות הביטוח בתחום הבריאות של לשכת סוכני הביטוח. הסקר התפרסם היום במסגרת כנס הבריאות של הלשכה בנושא "גילוי מוקדם – לעתיד בריא יותר", ובהשתתפות כ-700 אנשי ביטוח.

הסקר, שבוצע על ידי מכון סאפיו, דירג את רמת השירות של החברות על פי שביעות רצון הסוכנים העובדים עמם, וכלל 605 סוכנים. הסקר נערך באמצעות סקר טלפוני בחודש מאי וכולל השוואה לנתונים משנים 2014 ו-2015. נתוני הכשרה ביטוח אינם מוצגים עקב מספר המשיבים הקטן.

בדומה לשנת 2015, חברת מנורה מבטחים מדורגת ראשונה בדירוג החברות המצטיינות (7.6), כאשר השנה הראל הצטרפה אליה (7.5). כלל רושמת ירידה חדה בציון הכללי מ-6.8 ל-6.1, ומדורגת אחרונה יחד עם מגדל (6.1). יש להתייחס בזהירות לממצאים הנוגעים לאיילון, עקב מספר משיבים קטן.

החברה המצטיינת

בעקבות רפורמת הבריאות, התווספה השנה שאלה נוספת לגבי מידת שביעות הרצון מהתמיכה שקיבלו הסוכנים להתמודדות עם הרפורמה. במדד זה נרשמה שביעות רצון טובה יחסית (עם ציון כללי 6.7) למעט בקרב סוכניה של חברת הפניקס (5.1), כאשר הראל ומנורה מובילות (7.1).

הנושאים המטרידים ביותר

הסקר בדק מהם הנושאים המטרידים ביותר עימם מתמודדים הסוכנים בתחום הבריאות, מול חברת הביטוח העיקרית עימה הם עובדים. עולה כי הבעיה העיקרית היא החיתום (31%) ואחריה עלו איכות השירות (25%), בעיית הטיפול בתביעות (12%), ההוגנות כלפי המבוטחים (9%) והנגישות למנהלים בחברות הביטוח (4%).

הבעיה העיקרית בה נתקלים בחברה העיקרית

הסוכנים אף נשאלו מהם הנושאים המטרידים אותם ביותר בתחום הבריאות וסיעוד בענף הביטוח. המטריד ביותר הוא "השיווק הישיר של חברות הביטוח" (39%), אשר חווה עלייה ביחס ל-2015 (31%). לאחר מכן מדורגים "הרפורמה בביטוחי הבריאות" (26%), שמטרידה פחות את הסוכנים (36% ב-2015). הגורם השלישי המטריד הוא "טיפול חברות הביטוח בתביעות ומתן השירות" בו חלה עליה השנה ו"תדמית סוכן הביטוח" ממנו הסוכנים מוטרדים פחות במהלך השנים.

בסוגיית הפגיעה בסוכן הביטוח מפעילות ישירה של החברה, ניכר שיפור במדד בקרב כלל החברות, למעט הפניקס (מ-4.8 ל-6.3). החברות אשר בולטות לטובה הן מגדל (3.5), מנורה (3.4) ואיילון (3.2).

פגיעה בסוכן כתוצאה מפעילות ישירה של החברה

ביטוח נסיעות

הסקר מצביע על עלייה בשיעור הסוכנים המשווקים ביטוח נסיעות לחו"ל. בעוד בשנים 2014 ו-2015 שיעור הסוכנים ששיווקו ביטוח נסיעות לחו"ל היה 75%, ב-2016 השיעור עלה ל-79%.

עוד עולה מהסקר, כי שני שליש מהסוכנים המשווקים ביטוח נסיעות לחו"ל, משווקים את הביטוח של חברת פספורט קארד (אשר נמצאת במגמת עלייה לאורך זמן).

בעקבות הסקר אמר נשיא לשכת סוכני הביטוח אריה אברמוביץ, כי "הסקר שב וממחיש את הצורך של הענף בסוכני ביטוח, כמי שדואגים בכל תנאי וזמן לציבור המבוטחים. ניתן לראות שתי מגמות חיוביות: ירידה משמעותית במידת הפגיעה של החברות בסוכני הביטוח דרך פעילותן הישירה; ומגמת שיפור בתדמית סוכן הביטוח בקרב הציבור. נמשיך לפעול לצמצום הפגיעה בסוכנים, ומחיקת החסמים בדרך לשיתוף פעולה יעיל של החברות והסוכנים למען ציבור המבוטחים".

להורדת הסקר המלא: סקר שביעות רצון בריאות 2016

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *