בחודש יולי האחרון נפטר מבוטח ותיק שלי, שהיה כמו אח עבורי. הקשר שלי עם המשפחה הדוק מאוד – אני ממש חלק ממנה. חוויתי הלם, צער וכאב, אבל הייתי צריכה להתעשת ולדאוג לאלמנה שכל חייה הייתה רגילה לבעל שדאג לכל מחסורה. קיבלתי את הודעת הקבורה מחברת קדישא כבר בימי השבעה והעברתי אותה מיד לחברת מגדל המבטחת. ואולם, ההודעה אינה מספקת והמשפחה נדרשה כמובן להמציא מסמכים נוספים.

ב־4 באוגוסט, לאחר שאספנו את המסמכים הנדרשים, הגעתי למגדל ושאלתי מי מטפל בתביעות ביטוח חיים. שם הופניתי לתמר ויינברג ממחלקת תביעות חיים. תמר היתה מאוד משתפת פעולה מההתחלה, פתחה מיד תביעה ועדכנה אותי בחוסרים להשלמתה. פניתי למשפחה וביקשתי שיעבירו את תעודת הפטירה, אותה קיבלו ממש באותו יום ביחד עם שאר המסמכים החסרים. המשפחה העבירה את כל המסמכים למחרת ולתדהמתי כבר יום לאחר מכן הועברו כספי התביעה ממגדל לחשבון המוטבת בפוליסות.
תמצית העבודה שלי
אני סוכנת ביטוח עשרות שנים. לצערי חוויתי הרבה מקרים בהם הבאתי לאלמנה מה שמגיע לה מחברת הביטוח ובכל פעם אני מתמלאת תחושת שליחות, תחושה שזו תמצית העבודה שלי. אני מבינה כמה חשוב שיש לך ביטוח חיים וכמה חשוב שיש לך סוכן ביטוח שדואג לך. יש בי המון אכפתיות לכול מבוטח ומבוטחת ואני לא מתקהה עם השנים. ההרגשה שהאלמנה, מעתה ואילך, תוכל לדאוג פחות, לפחות בנושא הכלכלי, ממלאת את כולי.
כמה חשוב שיש סוכן ביטוח, כי כאשר אני ממלאת טופס תביעה ומקפידה על קטנה כגדולה, חברת הביטוח יכולה לדאוג במידית לטיפול בתביעה ולהיענות לה ולסייע לאלמנה במצוקתה ולהוציא את התשלום כאן ועכשיו. התקשרתי לאלמנה והודעתי לה שחברת הביטוח הפקידה את הכסף לחשבונה. בהתחלה היא ענתה בקול חנוק מצער שהתחלף מיד בבכי של שמחה והקלה, הערכה ותודה שיש על מי לסמוך. אני הבנתי שמילאתי את חובתי כלפיה וגם חברת הביטוח הבינה את המצוקה שלה והתגייסה מיד לסייע.
תודה לתמר ויינברג ממגדל שנענתה מיד לבקשה שלי וסייעה לי למלא את השליחות שלי בצורה נאמנה. ותודה למבוטחים שלי שהם נאמנים לי, שגם לאחר 4 עשורים במקצוע אני כל כולי עבורם במסירות בנאמנות וביושרה. אין תחליף לסוכן הביטוח.
הכותבת היא יו"ר המכללה לפיננסים וביטוח של הלשכה