השתלמויות והדרכות אונליין: הוועדה לביטוח אלמנטרי פועלת למען התמקצעות הסוכנים

בוועדה הוקם לאחרונה צוות שמתמקד בהדרכות בנושאים מורכבים יותר וכאלה שפחות נמצאים על סדר היום
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אחת ההחלטות שקיבלה הוועדה לביטוח אלמנטרי בלשכה, בראשותו של סו"ב ישראל גרטי, היא לשים דגש על התמקצעות הסוכנים בתחום, מה שבא לידי ביטוי בהשתלמויות והדרכות. לשם כך אף הוקם צוות הדרכות בתוך הוועדה בראשות סו"ב גיל סופר המונה את סו"ב שלומי גילה וסו"ב אסף יגר.

לדברי סו"ב אסף יגר, חבר הצוות, הצורך עלה מהשטח בעקבות פידבקים של סוכנים רבים שטענו שהם לא מקבלים מענה מספיק מעמיק במסגרת ההרצאות שבכנסי הלשכה.

אסף יגר | צילום: באדיבות המצולם

יגר מסכם את פעילות ההדרכות המקצועיות של הוועדה בשיתוף עם המכללה לפיננסים וביטוח: "התחלנו עם קורס פיילוט בשיתוף עם מערך הסייבר הלאומי של ישראל לכ-35 סוכנים בכדי להבין בעיקר את הסיכונים הקיימים בעולם הסייבר ולפי זה לבנות ללקוח את הכיסוי שהוא צריך. הקורס כולל ארבעה מפגשים כאשר אחד המפגשים הנו ביקור במטה מערך הסייבר הלאומי של ישראל בבאר שבע. לאור הצלחת הפיילוט והביקוש כבר בנובמבר הקרוב עומד להיפתח מחזור נוסף.

"בתקופת הקורונה קיימנו יום עיון פרונטאלי בנושא 'זרקור לביטוחי משאיות וצמ"ה – היבטים חיתומיים וטיפול בנזקים ותביעות'; במסגרת השתלמות זו חיברנו בין עולם התיאוריה לעולם המעשי תוך שילוב של יועצי הביטוח המקצועיים ביותר לצד שמאים מומחים בתחומים אלו. לאחר מכן, עקב אילוצי הקורונה, עברנו להשתלמויות והדרכות און ליין ב'זום'" מציין יגר. ההשתלמות הראשונה הייתה בנושא שינויים בביטוחים עסקיים לאחר תקופת משבר, השנייה היתה על מקצוענות בביטוחי אחריות מקצועית וחבות המוצר: "השפעת משבר הקורונה על כיסוי ביטוחי האחריות המקצועית – מה חשוב שתדעו".

אלו נושאים מתוכננים לעתיד הקרוב ומה ייחודי בהם?
"הנושא הראשון – חשיבות מינוי מומחים ועצות מעשיות מה לעשות מיד לאחר נזק; הנושא השני –  היבטים ביטוחיים ביחסי שוכר ומשכיר.

"במסגרת ההדרכות המקצועיות, החלטנו להתמקד בנושאים שפחות נמצאים על סדר היום של הסוכן האלמנטרי, נושאים שנראים לכאורה קלים לטיפול ואפשר ללמוד אותם מקריאה אולי, אך בפועל מדובר לא פעם בסעיפים מרכבים ופחות מוכרים; לעיתים משפט אחד בפוליסה, שלא שמים לב אליו, יכול להפוך עולמות מבחינת הכיסוי ללקוח".

איך ההיענות של הסוכנים להדרכות?
"הסוכנים צמאים להדרכות האלו; הרצאה של 20 דקות בכנס לא ממצה נושא, ובטח לא עונה על כל השאלות שמעלים הסוכנים. בהדרכות אנחנו יכולים לחדד ולהעמיק בתתי נושאים; לכן אנחנו גם לוקחים מומחים ומומחיות בכול נושא, שיוכלו להאיר באור מקצועי את הנושא לאור הניסיון שלהם: אם זה יועצי ביטוח בנושא ביטוח רכוש, חבויות ונושאי משרה – דירקטורים, או שמאים. אנחנו משתדלים לא להביא נציגים מחברות הביטוח כדי להימנע מקידום חברה זאת או אחרת; גם אם מגיע נציג מחברת ביטוח כלשהי, מסוכם איתו מראש, שהרצאתו תהיה מקצועית בלבד ולא ייעשה שיווק של שום מוצר של אותה חברה. עד כה הפידבקים שאנחנו מקבלים מהסוכנים הם מצוינים, וזה מעודד אותנו להמשיך ולהביא עוד ועוד הדרכות מקצועיות לסוכני האלמנטר".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email