התפתחות הסוכן במציאות משתנה

האם המגמה של רכישת ביטוח ללא סוכן תתעצם או תצטמצם ואיך ניתן להשפיע על המצב
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

בשנים האחרונות רוב סוכני הביטוח מוצאים את עצמם במאבק שכבר לא ניתן להתעלם ממנו – המאבק על שימור וקיום מקצוע סוכן הביטוח. האיומים לא מפסיקים להגיע ומכל חזית אפשרית, וכעת, גם המגיפה העולמית שלא ידוע מתי תהיה מאחורינו, משפיעה על הענף.

כמה שלא יקומו להם אפליקציות וחברות ביטוח ישירות, מכירת ביטוח באופן ישיר מאלצת את הסוכנים למכור ביטוח במסלולים המוזלים ולוותר על מרבית העמלה שאליה הורגלו, וזאת כדי להצליח לעמוד בתחרות.

שיתוף פעולה
סיוע הדדי בין החברות לסוכנים | צילום: shutterstock

קהל הצרכנים לרוב מוטעה ומעדיף לרכוש ביטוח זול יותר, מבלי לדעת את ההבדלים המשמעותיים בחבילה שרכש – לא קיים סוכן ביטוח שנאמן לו וילווה אותו בעת קרות מקרה ביטוח.

ובכל זאת, סוכני הביטוח עוברים שינויים הן בטכנולוגיה והן בארגון מחדש והתייעלות מתמשכת, אבל גם לזה יש קצה גבול יכולת שתפגע ברווחיות הכלכלית של המשרד בפרט ובכדאיות בכלל, שמחייבת כל הזמן חשיבה מחדש.

אם כן, אנחנו כבר במצב של קצה גבול היכולת, העמלות במסלולים המוזלים כבר הגיעו לשפל שממנו אין עוד לאן לרדת. אותו אחוז מסוים מהאוכלוסייה שבחוסר מודעות רוכש ביטוח ללא סוכן וחושב שזה אותו מוצר. השאלה המרכזית היא – האם אותו אחוז יישמר או יגדל עם השנים, בעיקר בגלל מצב כלכלי עולמי שיגרום לו לוותר ולהתפשר? גם מתוך הבנת ההבדלים? ואיך אפשר להשפיע על המגמה?.

יותר נוכחות ברשת

כדאי ואף רצוי שלסוכני הביטוח בישראל יהיה אתר אינטרנט אחד – "אתר של הסוכנים" שבכל חיפוש באינטרנט יעלה בין התוצאות הראשונות וידגיש את המשמעות והצורך של ביטוח עם סוכן. ניתן להציג בו סימולטורים, בעיקר לביטוחים המבוקשים, שמשקפים בדיוק את מחירי עלויות הביטוח ובמקביל הפניית לידים לפי אזור מגורים או בחירה אקראית של אחד מהסוכנים לפי פופולריות ודירוג הגולשים.

אותה אוכלוסייה שקונה ביטוח ללא סוכן נמצאת כבר באינטרנט ולסוכנים אין שם נוכחות כלל, מלבד כמה סוכנויות בודדות שהבינו את כללי המשחק החדשים והשקיעו מאמצים לקדם את עצמן. זה לא באמת קרב הוגן מול החברות הישירות. אין ייצוג כלל לקבוצה גדולה מאוד של אנשי המקצוע הכי טובים בשוק שהם חלק בלתי נפרד מכיסוי ביטוחי.

אנחנו כבית תוכנה שמתמקד בפיתוח תוכנת ניהול למשרדי ביטוח נמצאים באותה סירה ומוכנים לשתף פעולה עם כל גורם אשר יתרום לעניין בדרך טכנולוגית, אשר תביא למודעות רחבה יותר בציבור לגבי רכישת ביטוח באמצעות סוכן מקצועי ומיומן. לכל בית תוכנה יש את היתרונות והכלים שלו וגם בתי התוכנה צריכים לשלב כוחות, לדחוק הצידה את הישירים, ויש לנו את כל הכלים לעשות זאת.

אני בטוח שיש עוד הרבה מה לעשות בעניין ולא רק טכנולוגית, אבל בצד הזה אנחנו בתי התוכנה יכולים לתרום. בסופו של דבר גם אנחנו נצא מורווחים ונגרום ללקוחות שלנו לשמור על יציבות כלכלית לאורך שנים.

הכותב הוא בעל חברת אלוני א. מערכות מידע בע"מ

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email