זה הזמן ליישר קו: כך תבדקו את נכונות העמלות המשולמות לכם מחברת הביטוח

המציאות מוכיחה שחברות הביטוח לא יערכו את הבדיקות מיוזמתן, ועל כן חשוב לבצע בדיקת עמלות על ידי גורם חיצוני ומקצועי
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

לאחר התקופה הלא פשוטה שכולנו עברנו, אין זמן טוב יותר מאשר ליישר קו בכל מה שקשור לבדיקת נכונות עמלותיכם בחברת הביטוח.

בין אם אתם הסוכנים השלמתם עם מצב עמלותיכם מתוך תקווה שאתם מתוגמלים נכון, ובין אם עדיין קיימים ספקות לגבי נכונות התגמול אך לא הספקתם לבדוק מכל סיבה שהיא – חשוב שתדעו שישנה רק דרך אחת להפיג את מסך הערפל בנושא: בדיקת עמלות של גורם חיצוני ומקצועי.

המציאות מוכיחה שחברות הביטוח לא יערכו את הבדיקות בעצמן ומיוזמתן ורק לאור בדיקה שתגישו הם יתייחסו ויבצעו בדיקה נגדית.

חגית מנחם | צילום: באדיבות המצולמת

חשוב לדעת שהסיכוי להימצאות הפרשים הינו גבוה, אך הוא אינו בטוח במאת האחוזים והוא עומד על בערך 80:20 לטובת מציאת הפרשים משמעותיים. גם אם בתסריט הכי גרוע התגמול הוא נכון ולא מגיעים הפרשים, עדיין מקבל הסוכן תמונה בהירה לגבי עמלותיו ואין כמו ההרגשה והידיעה שהעמלות הן תקינות, כדי להמשיך ולעבוד בראש שקט. בכל מקרה כדי להגיע לתוצאות, החברה הבודקת חייבת לבצע עבודה מקיפה ומורכבת של ניתוח כל הפוליסות אל מול ההסכמים, עבודה שדורשת זמן רב וכמובן שיש לה עלויות של תפעול. אנו כחברה יועצת של לשכת סוכני ביטוח, בנינו חבילה מוזלת וכדאית לחברי לשכה שמעוניינים בבדיקה.

מה הסוכן צריך?

1. הדבר החשוב ביותר הינם ההסכמים שעל בסיסם מתבצעת הבדיקה. גם סיכומים ואישורים שמועברים במייל חשובים ונחשבים כהסכמים לכל דבר.

2. כל מידע הקשור בהנחות שמשפיעות על התגמול, שהרי הסוכן הוא זה שנותן את ההנחיה לחברת הביטוח לבצע הנחות אלה.

3. אורך רוח זו תכונה חשובה שכן, קשה מאוד לדעת מראש אילו קשיים יצוצו במהלך הבדיקה. כל תיק שונה לחלוטין מרעהו, לא תמיד יש את כל המידע הדרוש במערכת הסוכן ובהרבה מקרים הסוכן צריך לדאוג לפתוח מול חברת הביטוח הרשאות מסוימות שאינן פתוחות עבורו, או לדאוג למידע הדרוש מול חברת הביטוח.

מה אנו מציעים?

1. בדיקת עמלות נפרעים והיקף החל משנת 2004 ועד היום. אנו למעשה מפיקים את הדו"חות הרלוונטיים ממערכות החברה, מפרקים את כל הפוליסות של הסוכן לרכיבים הביטוחיים שלהן ובודקים אותם, ברמת חודשי התשלום שלהם, אל מול הסכמי הסוכן עם חברות הביטוח. בסיום אנו מפיקים דו"ח מקיף ומפורט לסוכן, שמשווה בין תגמולו בפועל, לבין התגמול שהיה צריך לקבל, ע"פ הסכמיו. ישנן שני סוגי בדיקה: האחת היסטורית, ליישור קו, והשנייה שוטפת, או תקופתית, מאחר שגם לאחר הבדיקה ההיסטורית לרוב ממשיכות הטעויות.

2. מתן ייעוץ לסוכני הביטוח – איך לנהל משא ומתן בעניין הסכמיו מול חברת הביטוח וכמה לדרוש מחברת הביטוח ביחס לתפוקות.

3. ייעוץ וליווי ביישורי קו לצורך מכירת תיקים ביטוחיים / פירוקי שותפויות.

לסיכום, אנו ממליצים לכל סוכן לבצע בדיקה היסטורית אחת לפחות מדי חמש שנים, מאחר וגם לאחר שמיישרים קו בבדיקה היסטורית, עדיין קיימת אפשרות סבירה שההפרשים יימשכו גם בהמשך.

הכותבת היא בעלים ומנכ"לית "דרך מוצא", יועצת חיצונית של לשכת סוכני ביטוח

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email