פניקס מחפשת כל דרך ה לעקוף ולפגוע בסוכניה, כך טענים בלשכת סוכני ביטוח. היא עושה זאת באמצעות הנחה על חשבון הסוכן בביטוחי רכב עד איפוס עמלתו, ובשיווק ישיר של ביטוחי רכב מעל ראשי סוכניה במחיר נמוך ממה שמאפשרת לסוכניה בשוטף. היא מעסיקה משווקים שכירים הפונים לעסקי הסוכן בביטוח פנסיוני עם הצעה לוותר על שירותיו של הסוכן, תמורת הפחתה בדמי הניהול והיא פונה ישירות ללקוחות הסוכנים לשיווק מוצרי ביטוח נוספים מעל לראשם. הפניקס גם דורשת מסוכניה לצרף ,לכל צירוף ו/או חידוש ביטוח, הצהרה שפעלו על פי חוזר הצירוף של הפיקוח על מנת להסיר מעליהם כל אחריות, למרות שעל פי החוזר מדובר באחריות משותפת לחברה ולסוכן.
הטענות הועלו גם בעבר, אך קיבלו משנה תוקף לאור תלונת סוכן, לפיה נציגה טלפונית של חברת הפניקס פנתה ללקוח שלו, והציעה פגישה עם מנהל הלקוחות בחברה כדי לבצע סקירת ביטוחים והוזלת עלויות, בתוספת השמצת סוכני הביטוח.

"המחיר זול יותר ללא סוכן"
בהקלטת השיחה טוענת הנציגה, בין היתר בפני הלקוח: "בגלל נציג מהפניקס, נוכל להוריד עלויות. הוא יוריד את עמלת התיווך של הסוכנים. כן, הסוכנים מקבלים עמלות ולכן המחיר זול יותר כשקונים ללא סוכן".
אותו סוכן פנה ללשכה וביקש התערבותה המיידית כדי להגן על שמם הטוב של הסוכנים ועל לקוחותיהם.
מהפניקס נמסר בתגובה: "לצערנו מדובר בכשל נקודתי, הפניקס מכבדת את סוכניה ואנחנו לומדים את התלונה על מנת לשפר את תהליכי העבודה".
מהלשכה נמסר עוד כי "התנהלות הפניקס כפי שבאה לידי ביטוי בכתבה תידון במוסדות הלשכה וייבחנו דרכים למגר התופעה".