נהוראי נתיב, מומחה לניהול תביעות ויזם בתחום הביטוח קרוב ל־30 שנה, הקים לאחרונה חברה לטיפול בנזקי מים בשם "נץ" שתחל לפעול כשייכנס לתוקפו "חוזר השרברבים" בספטמבר. נתיב ייסד כבר קבוצות משמעותיות המלוות את הענף דוגמת שחר וביקורופא, ויזם ופיתח עשרות כתבי שירות (ריידרים) לענף הביטוח.
לדברי נתיב, מי שהובילה את בשורת השינוי הרגולטורי בתחום נזקי המים במצב הקיים היא לשכת סוכני ביטוח, בראשות הנשיא, אריה אברמוביץ, ויו"ר הוועדה האלמנטרית, אריאל מונין. "אנו רואים בלשכה שותפה טבעית להגשמת מטרה משותפת: לתת למבוטחים את השירות הטוב ביותר ואת מה שמגיע להם", אומר נתיב.
חדר מיון דיגיטלי
נתיב מסביר כי נץ הוקמה כדי לחולל מהפכה בתודעת השירות ללקוח ובניהול מבוסס טכנולוגיה בכל הקשור לטיפול בנזקי צנרת. "חברת נץ אינה חברת שרברבים. היא חברה לניהול פיקוח ובקרה על השירות שיוענק למבוטחים. הבשורה טמונה בגיוס טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות שליטה ובקרה בפועל ובזמן אמת.

הטכנולוגיות הקיימות היום בתחום הן חדשניות ופורצות דרך, ואם משתמשים בהן נכון, אפשר לחסוך הרבה כסף וזמן ובעיקר משפר ומייעל את השירות למבוטח", מסביר נתיב ומוסיף: "מוקד קריאה חכם הוא הדבר הראשון והעיקרי. הוא נקרא 'מוקד רואה' ומאויש לאורך כל שעות היממה באיש מקצוע בכיר, אשר יעקוב אחרי כל פנייה ואופן הטיפול בה. במוקד מותקנים מסכים שיאפשרו לצוות המוקד לצפות בזמן אמת בתמונת המצב בבית הלקוח, באמצעות אפליקציה ייעודית, המאפשרת שידור חי לחדר המצב. על פי תמונת המצב המשודרת יוכל המוקד לאמוד את היקף הנזק ואת מהות התקלה ממש מהרגע הראשון, בדומה לחדר מיון בבית חולים. על פי אומדן הנזק והאבחון הראשוני, נוכל לסייע ללקוח לבחור איש צוות מתאים, בהתאם למהות התקלה".
טוב מראה עיניים
לדבריו, מוקד השירות יידע לשלוח לבית הלקוח שרברב לתיקון התקלה, אך גם לאבחן בזמן אמת מצבי חירום ולהזניק ניידת טיפול מיוחדת ואנשי מקצוע נוספים: "אנחנו מאמינים שטוב מראה עיניים ממשמע אוזניים ולכן הצטיידנו בטכנולוגיה שמאפשרת לנו עיניים בכל מקום שנבקש. גם בעלי המקצוע יצוידו בציוד מקצועי ומשוכלל, ויוכלו לדווח למוקד על אופי והיקף הנזק. אנחנו יכולים לתקשר עמם מהמוקד ובאמצעות עט אלקטרוני לסמן להם בדיוק מה לתקן ואיפה, לוודא שהם מתקנים אך ורק את מה שנחוץ, ולא מבצעים תיקונים ועבודות שאין בהם צורך, וכי הם מעניקים שירות מלא בהתאם לכיסוי הביטוחי".