חברות ביטוח אירופיות: לשלם אוטומטית תביעות קטנות של מבוטחים ולהתרכז בתביעות הגדולות

בכירים בחברות הביטוח האירופיות המובילות סבורים שהעידן הטכנולוגי מחייב את חברות הביטוח לבחון מחדש את הטיפול בתביעות של מבוטחים. הם הדגישו את ההכרח לנצל את הטכנולוגיות כדי לזרז את הטיפול בתביעות, כאשר יש לשלם במהירות וללא בירוקרטיה את תביעות הפיצויים הקטנות של המבוטחים.

במהלך יום עיון של INTELLIGENT INSURTECH שהתקיים בשבוע שעבר בלונדון, זומנו בכירים מחברות הביטוח לדיון סגור בהנחיית בכיר מחברת הביטוח ג'נרלי. המשתתפים ציינו כי הטכנולוגיות מאפשרות לשכלל את הטיפול המהיר בתביעות של מבוטחים במקום הסחבת הקיימת. המטרה היא לשלם במהירות למגישי תביעות בסכומים קטנים, ובמקום זאת להתרכז בבדיקת תביעות בסכומים גדולים. יישום מהלך כזה יקצץ את הוצאות התקורה של חברות הביטוח ב־30-40%.

בכירי חברות הביטוח הצביעו על טכנולוגיות שיוכלו לתת מענה מהיר לתשלום התביעות של המבוטחים. אולם הם הביעו חשש שהמהלך הזה יעודד גל מעשי רמאות. ימצאו פרצה דרכה ינסו להזרים תביעות שאין להן הצדקה. לכן, יש לטפל בסגירת הפרצה הזו.

מעקב צמוד: הצ'יפ שיעדכן במיקום המכולה בים

אחד החידושים המעניינים שהוצגו ביום העיון INTELLIGENT INSURTECH שהתקיים בשבוע שעבר בלונדון, היה צ'יפ LOT שיעקוב אחר הטיפול במכולות בתובלה ימית. הוא פותח על ידי חברת AXA XL.

הצ'יפ יצלם את כל שלבי הטיפול במכולה, החל מהאריזה והעברתה לספינה, במהלך ההפלגה ועד הגעתה ליעד. כך תוכל חברת הביטוח לקבל מידע רב על הנזקים העשויים להיגרם למכולה, מה שיחסוך לה את הזמן והטיפול בנזקים שנגרמו לסחורה במכולה.

מעקב אחרי מסלול המכולה בים | צילום: shutterstock

נציגה בחברה המפתחת מסרה כי כבר שתי חברות ביטוח רכשו את הטכנולוגיה הזו. זהו כלי שיאפשר התמודדות עם הסיכונים של משלוח מכולות להפלגות ארוכות.