לאור הרפורמה בביטוח תאונות אישיות, שתכנס לתוקף ב-1 במאי 2021, הודיעו חברות הביטוח לסוכניהן על הפסקת שיווק המוצר החל מתאריך זה. רוב החברות הגישו לרשות שוק ההון פוליסות חדשות לאישור, אך ספק אם המוצרים החדשים יאושרו עד אז.
מגדל הודיעה אתמול לסוכניה, באמצעות שרון תושיה-פישר, מנהלת תחום הבריאות בחברה: "הננו להודיעכם כי לאור השינוי הצפוי בביטוח תאונות אישיות, לא ניתן יהיה לשווק ביטוח תאונות אישיות במגדל, החל מיום 1.5.2021. הצעות לחבילות "דואגים למשפחה" ונספחיהם ו/או מוות ונכות מתאונה (בריאות), אשר ייחתמו על ידי המועמדים לביטוח ויתקבלו במגדל עד ולא יאוחר מיום 30 באפריל יופקו על ידי החברה. אנו פועלים לאישור תוכנית ביטוח חדשה על ידי הגורמים הרגולטורים ולאחר אישורה, נוכל לשוב ולשווק באמצעותכם ביטוח תאונות אישיות שיאפשר מתן הגנה ביטוחית מקיפה ללקוחותינו".

גם כלל ביטוח הודיעה הודעה דומה לסוכניה לפני כשבוע, לפיה כחלק מהיערכות החברה לכניסתו לתוקף של חוזר ביטוח תאונות אישיות, יופסק מיום 1.5.2021 שיווק הפוליסות. גם כלל הגישה מוצר חדש לאישור הרשות.
התאמה לתנאי השוק
איילון הודיעה כבר לפני שבועיים לסוכניה כי היא מפסיקה לשווק פוליסת תאונות אישיות ב-1 במאי. בהודעה לסוכנים עליה חתומים מנהלת אגף הבריאות באיילון ד"ר נאוה ניב-סרודיו ומנהל חטיבת המכירות דורון שבתאי, נכתב: "נבקשכם לעדכן כי עקב הנחיות הפיקוח בחוזר תאונות אישיות 1-8-2020, שפורסם ב-7 ביוני 2020, החל מ-1.5.2021 יופסק שיווק מוצרי תאונות אישיות הקיימים, כגון: הגנה מתאונה למשפחה וריידר נכות תעסקותית/פיצוי שבועי.
"כמו כן, לא יהיה ניתן לשווק או לחדש את פוליסת התאונות האישיות קצרות הטווח, אשר שווקו עד היום במסגרת האגף לביטוח כללי – פוליסות פרט. החל מה-1.5.2021 לא תתקבלנה הצעות לביטוח תאונות אישיות. הצעות שנחתמו לפני מועד זה יתקבלו לא יאוחר מ-15.5.2021".
בהודעה נכתב עוד כי "בימים אלו פועלים באיילון ליצירת מוצר חדש, אשר יהיה תואם לתנאי השוק הקיימים ונעדכן את הסוכנים בהקדם". בחברה מסופקים אם יצליחו לקבל אישור למוצר חדש בתוך השבוע הקרוב.