חברות הביטוח הודיעו לסוכניהן כי הן מאפשרות הארכת ביטוח הנסיעות למבוטחים ישראלים ש"תקועים בחו"ל" עקב סגירת נתב"ג.
ההארכה תתאפשר רק עבור כיסויים הקיימים בפוליסות שנרכשו מראש בישראל והיא תבוצע רק לאחר בקשה פיזית של המבוטח באתר של החברה או באמצעות סוכן. היא כמובן אינה כוללת ביטול טיסה או מימון השהייה במדינה הזרה, שנכפו על מי שאינם יכולים לחזור לישראל בימים אלה.
לדברי אלון קצף, נשיא דייוויד שילד ויו"ר פספורטכארד: "מדובר בפוליסה שבה הכיסוי ניתן למקרה של הדבקות או בידוד או עוצר במדינה בחו״ל, כפי שהיה למשל ביוון, שסגרה את נמל התעופה שלה לפני מספר חודשים".

בהודעה ששלחה פספורטכארד לסוכניה נכתב: "לאור החלטת הממשלה על המשך סגירת נתב"ג ומעברי הגבול, אנו ערוכים לטפל באוכלוסיות הישראלים שאין ביכולתם לחזור לישראל. הננו לעדכנכם שנפעל להארכת פוליסות עד לתקופת הביטוח המקסימלית (60 יום) וככל שתדרש הארכה נוספת, יוצע ללקוחות לעבור לפוליסת דיווידשילד שאינה מוגבלת בזמן.
"בנוסף, אנו מספקים פתרון גם למבוטחים אחרים שלא ביטחו עצמם באמצעות פספורטכארד אשר זכאותם להארכת הפוליסות מוצתה".
לדברי סו"ב ולנטין ליסק, מנהל ביטוחי בריאות בסוכנות "אליפים", חשוב מאוד שמי שמבקשים הארכת תוקף הפוליסה, יעשו זאת יום ואפילו יומיים לפני שתקופת הכיסוי המקורית מסתיימת. לדבריו, אם תוקף הפוליסה פג מדובר ברכישה חדשה של פוליסה על כל המשתמע מכך.