"תיקון חוזר הסדרת כתבי שירות נכנס לתוקפו בראשית חודש אוקטובר, ורוב החברות לא מיישמות את החוזר; נהפוך הוא, רובן מהדקות את הטבעת סביב סוכני הביטוח". כך אומר מיקי קופל, מנכ"ל קבוצת קופל גרופ, בראיון לביטוח ופיננסים.
לדבריו, תיקון החוזר להסדרת כתבי שירות בנושא שירותי הדרך והגרירה היה נחוץ ביותר ושיפר את הסעיפים אשר היו נתונים לפרשנויות כאלו ואחרות. "הפיקוח שם קץ לפרשנות בה "חברות הביטוח מונעות מסוכנים לרכוש חבילות מחוץ למסגרת הפוליסה לרכב ובכך להעשיר את קופתן". על פי קופל גם הפיקוח על הביטוח הבין כי עליו ליישם את חופש הבחירה והעיסוק ובכך קבע כי סוכן הביטוח יכול לרכוש כתב שירות במינוי ללא מעורבות חברת הביטוח.

במה מתבטא אי היישום של התיקון בשטח? קופל: "רוב החברות מצאו כל מיני תכסיסים יצירתיים לקשירת השירות בפוליסת הביטוח והגבילו את סוכני הביטוח בהנחות בפוליסה ללקוחות/צרכנים או הקטינו עמלות באופן מובהק לסוכני הביטוח כתנאי לרכישת כתבי שירות מחוץ לפוליסות.
"לכאורה, רוב חברות הביטוח לא מיישמות את תיקון החוזר. מעבר לזה, בעלי תפקידים בכירים בחברות מסוימות מרשים לעצמם לצאת במסע הפחדה באופן פרטי באמצעות הרשתות החברתיות או בשיחות אישיות עם סוכני הביטוח כדי לגרום להם להשאיר את העוגה בקופת חברת הביטוח".
על פי מיקי קופל, ישנן חברות ביטוח שפועלות באופן אלים, לא מסחרי ומגביל עסקית, כשהן אוסרות על משווקיה, סוכני הביטוח, לרכוש שירותי דרך במקום שיחפצו, בתנאים הכי טובים ללקוחות ובמחיר סביר שמוסכם על הלקוח. קופל קורא ללשכת סוכני ביטוח, לוועד המנהל וליו"ר הוועדה האלמנטרית להילחם בתופעה הקשה הזו ולהביא לפתרון שיפתח את התחרות ויטיב עם הצרכנים. "זו לא בושה שסוכן הביטוח יוכל להרוויח עמלה גבוהה יותר ולהעניק שירות זמין יותר ללקוחות וחבילות שירות הרבה יותר רחבות לרכבים", אומר קופל ומוסיף "בכל המסע הזה ליווה אותי עו"ד ג'ון גבע שהיווה עמוד תווך לכתיבת החוזר ותיקונו. פנינו מספר פעמים לפיקוח על הביטוח ולא קיבלנו תשובות מסודרות".
קופל קורא לחברות הביטוח: "יצא חוזר ותיקון חוזר? יישמו אותו. לא תהיה לנו ברירה אלא ללכת לבג"צ שהוא יכריע בנדון. לפני הכל אני מאמין שהפיקוח יבין שרוב החברות לא מיישמות את החוזר. לא חוכמה להפיץ חוזר – צריך לאכוף אותו. הלשכה חייבת להיות יותר עיקשת בסוגיה כיוון שמדובר בשירות ללקוחות ובפרנסת סוכן הביטוח".