בעקבות דרישת הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, חברות הביטוח החלו בהיערכות לשעת חירום על רקע התפשטות הקורונה בישראל.
בפניית הממונה לראשי הדירקטוריונים בחברות, נדרשות החברות לבצע עד ה־17 במארס הערכת מצב להתמודדות אפשרית עם התפרצות נגיף הקורונה בישראל. הממונה הנחה שהדיון בדירקטוריון יעסוק בקביעת המדדים והסממנים שעל פיהם הגוף המוסדי יכריז מבחינתו על התפרצות הנגיף בישראל, כמו גם ניסוח תכנית להמשכיות עסקית של הגוף המוסדי ומוכנותו לתרחישי חירום. בין היתר מדובר ביכולת להבטיח המשך קיום הליכי עבודה חיוניים, אפשרות עבודה מרחוק ושמירה על רציפות תפקודית.

כמו כן דורש ברקת מהחברות ניתוח של החשיפה הפוטנציאלית תוך הערכת תרחישי ייחוס להתפשטות הנגיף "שעלולים לגרום להפסד לגוף המוסדי או לכספי העמיתים, ולזהות את החשיפות הפוטנציאליות בפעילות הביטוחית של חברות הביטוח ובפעילות ניהול ההשקעות, כמו גם ביחס להתקשרות עם מבטחי המשנה, שאליהם מיוצא חלק ניכר מהסיכון הב יטוחי של חברות הביטוח".
"המשכיות עסקית"
בעקבות פנייתנו לחברות, מסרה מגדל כי "החברה עוקבת אחר ההתפתחויות, נערכת ופועלת בהתאם לתוכניות מגירה בעניין הערכות והמשכיות עסקית. במקביל פועלת מגדל גם בהתאם להנחיות הממונה ובהתאם לנהלים. ככל שיהיה צורך מגדל תהיה ערוכה להמשיך ולשרת את מבוטחיה".
הראל הודיעה כי היא ערוכה להמשכיות עסקית במצבים שונים, "לרבות לאפשרות לעבוד מהבית כולל אפשרות מתן שירות במוקדי השירות הטלפוניים ושירות באמצעות האינטרנט, הכל בתאום עם רשות שוק ההון והגורמים המוסמכים למצבי חרום".
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר: "החברה נערכה להמשכיותה העסקית ולמתן שירות לסוכנים וללקוחותיהם במגוון התחומים. בתוך כך, מקיימת החברה הערכות מצב והתאימה את התשתיות הנדרשות לעבודה השוטפת במצב חירום".
מנורה הודיעה כי היא נערכה לחיבור כל העובדים לשליטה מלאה על עמדות העבודה שלהם הכוללת את כל המערכות התפעוליות למתן שרות מהבית מרגע הפקת הפוליסה ועד סילוק התביעה. בנוסף, יחוברו אנשי המוקד שיעבדו מהבית לקבלת שיחות מהמוקד ישירות לטלפון הביתי או הנייד שלהם. החברה גם תוודא מול עם כל ספקי השרות העובדים איתה למתן שרות לכלל ציבור המבטחים, לרבות שימוש בקבלני משנה.
מנכ"ל תמורה סוכנות לביטוח, עקיבא קלימן, הודיע לכ־400 עובדי החברה כי בשל התפשטות וירוס הקורונה בישראל, החליטה הנהלת תמורה על מעבר של כשליש מהעובדים לעבודה מהבית. בחברה מסבירים כי הסיבות להחלטות הן צמצום הסיכון להדבקה של עובדות ועובדים, בניית תשתית להמשך טיפול בלקוחות גם במקרה של סגר כללי, הרחבת הגמישות של תמורה כמענה למקרי קיצון, הדגשת העובדה כי תמורה היא חברה חזקה וחסונה והוכחה למעסיקים ולמבוטחים כי תמורה תמיד נענית לאתגרים העומדים בפניה.
קלימן, המשמש גם כיו"ר פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים בישראל, מסר כי "ההחלטה נלקחה בכובד ראש ותוך התחשבות בכל צרכי לקוחותינו ועובדי הארגון. אני סמוך ובטוח כי מעבר לעבודה מהבית של כשליש מעובדינו יקטין את הסיכון להידבקות. זו העת לשלב ידיים ולעשות הכל כדי לשמור על בריאות עובדינו ולוודא את המשך הענקת השירות המיטבי למאות אלפי לקוחותינו".