חברות הביטוח צפויות להתנגד להוזלת ביטוח החובה

למרות ההפסדים ברבעון האחרון, הראל הפכה השבוע לחברת הביטוח בעלת שווי השוק הגבוה בישראל של עד 50% בתעריפי הביטוח של הפול
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שר האוצר והממונה על הביטוח הודיעו השבוע על הוזלה של עד 50% בתעריפי הביטוח של הפול

חברות הביטוח צפויות להתנגד להוזלת ביטוח החובה לרכב בטענה שהן יפגעו משמעותית מהרפורמה. כך אמרו בכירים בשוק הביטוח ל"ביטוח ופיננסים". "אנחנו נביע את דעתנו, כולל חוות דעת של אקטוארים, מול המפקחת על הביטוח. יש לנו תביעות שמתגלגלות ואמורות להסתיים גם בעוד שלוש שנים ויותר".

בתחילת השבוע הודיעו במסיבת עיתונאים שר האוצר משה כחלון, והממונה על הביטוח, דורית סלינגר, על הוזלה משמעותית של עד 50% בתעריפי ביטוח החובה לכ־850 אלף מבוטחי ה"פול" בחברות הביטוח, החל משנת 2016, בפרמיית ביטוח החובה לרכבם. יש לציין, ה"פול" הוא מאגר מבוטחים בבעלות חברות הביטוח בישראל, והוא כולל בעיקר נהגים שחברות הביטוח אינן מוכנות לבטח אותם, כלי תחבורה ציבורית, כלי רכב דו־ גלגליים ועוד. מבוטחי ה"פול" מהווים פחות משליש מכלל המבוטחים בביטוח חובה ואולם מחירי הביטוח של ה"פול" הם מחירי המקסימום בשוק, אותם קובעת הממשלה.

המפקחת על הביטוח הודיעה, כי חברות הביטוח יוכלו לשווק לשוק החופשי פוליסות ביטוח חובה עד ל־%90 ממחירי ה"פול". כלומר, ההשפעה של הרפורמה היא על השוק כולו. סוכני ביטוח הביעו חשש, כי חלק מההוזלות שהחברות יחויבו בהן יועמס על עמלות הסוכנים: "המהלך מבורך בעיקרון, כי רוב הרווח בביטוח האלמנטרי של חברות הביטוח מגיע מביטוחי החובה. אבל יש גם הרבה שאלות ברפורמה", אומר אחד מסוכני הביטוח האלמנטרי המובילים.

תמונה כחלון סלינגר
                                                                                     משה כחלון ודורית סלינג'ר

בשורה לנהגים זהירים

במסגרת הרפורמה שתיכנס בהדרגה במהלך 2016, תינתן לחברות הביטוח האפשרות להעניק הטבה לנהגים זהירים – החזר פרמיה בסוף תקופת הביטוח. כמו כן יקבע מחיר אחיד לנהגים בעלי סיכון זהה, ויינתנו הנחות של %15 נוספים למי שיש ברכבם מערכות התראה מתקדמות, דוגמת אייווקס ומוביליי. שר האוצר, משה כחלון, הסביר כי הפעולות שיבוצעו בשוק ביטוח החובה, נועדו למנוע ניצול של הציבור. " ישראל מחייבת אזרחים לרכוש ביטוח רכב חובה ולכן עלינו לוודא שהציבור יקבל מחיר הוגן ושירות טוב. תמיד אמרנו כן לרווח במידה סבירה, ולא לחזירות". סלינגר אמרה כי "אגף שוק ההון ממשיך לקדם מהלכים בכדי להוזיל את עלויות הביטוח והחיסכון ולהבטיח הוגנות בין הצרכנים לגופים המפוקחים".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email