חברת דואר ישראל מבקשת להכנס לענף הביטוח

גורמים בענף: "לעובדי הדואר אין הכשרה, ידע ורישיון ולכן אין להם מה לחפש בתחום, כרגיל - מי שיפגע הוא הציבור" • החברה מבקשת לקבל את העמלות ישירות מחברות הביטוח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לאחר חברת האשראי מקס, שקיבלה רישיון סוכן, וישראכרט, שהגישה בקשה ביוני האחרון לקבלת רישיון, גם חברת דואר ישראל נמצאת בהליכים מתקדמים להגשת בקשה לרשות שוק ההון לקבלת רישיון סוכנות ביטוח. כך נודע לביטוח ופיננסים. בדואר ישראל אישרו את המידע וציינו שבתוך פחות משנה אפשר יהיה לרכוש, באמצעים דיגיטליים באתר החברה ובאפליקציה, ביטוחי רכב ונסיעות לחו”ל.

"החלטנו שתחום הביטוח יהיה חלק ממנועי הצמיחה של חברת הדואר; יש 600-700 אלף העברות בעלות על רכב, שרובן מבוצעות אצלנו, זה פלח שוק לא רע – אז למה שלא יקנו אצלנו במקביל גם את ביטוח הרכב, חובה ומקיף? יש לנו גם פעילות מט"ח גדולה מאוד של נוסעים לחו"ל שרוכשים אצלנו מטבע זר, המחאות נוסעים, מנפיקים רישיון בינלאומי – למה שלא נציע להם גם ביטוח נסיעות לחו"ל? זה אך טבעי״, מסביר חזי צאיג, יו"ר חברת דואר ישראל. לדבריו, בהמשך יש בכוונת בחברת הדואר להיכנס גם לתחומי ביטוח נוספים גם בתחום האלמנטרי וגם בביטוחי חיסכון לטווח ארוך.

חזי צאיג, מנכ"ל דואר ישראל. צילום: דוברות דואר ישראל

יש לציין, כי ב-2011 אישרה הממשלה לחברת הדואר להקים סוכנות ביטוח בבעלותה, אשר תורשה לעסוק בתיווך בביטוח בענפי הביטוח הפנסיוני והביטוח הכללי. עד אז מכר הדואר ביטוחי רכב באמצעות הפניית לידים לסוכנות הביטוח מזרח, וזאת בהסכמת ובחתימת הלקוח. חברת הדואר אף רשמה את סוכנות הביטוח ב-30 בדצמבר 2012 ברשם החברות, אך עד כה היא לא הופעלה. גם המיזם המשותף עם סוכנות הביטוח הלך וגווע.

יוצאים למרכז

"הפעם אנחנו מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה עם חברת ביטוח אותה נייצג כסוכנות ביטוח ולקבל ממנה את העמלות ישירות. אנחנו נבצע מכרז בין חברות הביטוח ונבחר את אחת החברות שיתאימו לדרישות שלנו. יש לנו נגישות לציבור רחב מאוד״, הוסיף צאיג.

חברת דואר ישראל, חברה ממשלתית, נמצאת בימים אלה בהליך הפרטה, כשבשלב ראשון יימכרו 20% ממניותיה. בימים אלה מבוצעת הערכת השווי לחברה, כשברשות החברות הממשלתיות מקווים לקבל לפחות 250 מיליון שקל על חלק זה. לדברי צאיג, מי שיקנה את המניות יהיה כנראה גוף ישראלי שעוסק בתחום הלוגיסטיקה: ״אנחנו מעדיפים גוף אסטרטגי מתחום הלוגיסטיקה, שגם יתרום לערך החברה״, הוא אומר. המכרז כבר פורסם והוא ייסגר באוקטובר 2020. לאחר שנתיים יונפקו עוד 20% ממניות חברת דואר ישראל בבורסה.

דואר ישראל. חברה ממשלתית שנמצאת בימים אלה בהליך הפרטה | צילום: shutterstoc

מלשכת סוכני הביטוח נמסר: "רשות שוק ההון מכריזה ובצדק תחת כל עץ רענן כי ביטוח חייב להמכר רק ע"י בעל רשיון, ובנושא ביטוחי חו"ל אף אמרה את דברה בצורה ברורה עת ביקשו סוכני הנסיעות למכור ביטוח.

"היום בעידן הקורונה יש אף חשיבות יתרה יותר לליווי של בעל מקצוע בביטוחי נסיעות לחו"ל. זה כבר לא עוד מוצר מדף ואנחנו רוצים לקוות כי טובת הציבור גם הפעם תעמוד לנגד הרשות שלא תאפשר לפקידי דואר חסרי רשיון והכשרה ביטוחית לתת מענה ביטוחי לציבור המבוטחים.

"ולגבי ביטוחי הרכב – מה הידע בתחום של הטלרית בסניף הדואר? בעת מקרה הביטוח היא תלווה את המבוטח? היא תייעץ לו? שוב אנחנו ניתקלים בגוף המבקש לעצמו סמכויות לא לו. ביצוע העברת בעלות בדואר לקניית ומכירת רכב אינו מצריך ידע, זוהי פעולה טכנית ואין להשוות אותה למכירת מוצרי ביטוח".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email