מחקר חדש על גניבת מטענים מאניות וממחסנים מראה על סיכונים חדשים בתעבורה הימית ובמחסנים לוגיסטיים כתוצאה מהקורונה. כך קובע מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת המודיעין TT Club.
על פי הדו"ח, המגמה הבולטת היא השינוי במיקום הגניבות. מכת הגניבות ברחי העולם ממחסנים זינקה ל-25% מכלל הגניבות. כמו כן, חלו שינויים במאפייני הגניבות כתוצאה מההחמרה במגפת הקורונה. יעד מבוקש לגניבות הם מוצרים יקרים המאוחסנים בנמלים, כאשר 45% מהגניבות ממטענים בשנת 2020 היו ממחסנים בנמלים ומחסני חומרי גלם. מאידך, היה קיטון בגניבות ממגרשי חניה, קובע המחקר.
הדו"ח מעלה כי המדינות המובילות בגניבות של מטענים הן ברזיל, הודו, מקסיקו, גרמניה, רוסיה ובריטניה. היקף גניבות המטענים בצפון אמריקה בשנת 2020 הגיע ל-4.4 מיליארד דולר.
המוצרים המובילים בגניבות ממטענים הם: 31% מזון ומשקאות, 10% מוצרי צריכה, 9% אלקטרוניקה, 8% משקאות חריפים וסיגריות, 7% דלק, 5% מוצרי בניה ו-30% אחרים.
נזקי הסופה בטקסס – 23 מיליארד דולר
חברות הביטוח בארה"ב מתמודדות עם הנזקים הגדולים של סופת החורף שפקדה בחודש שעבר את טקסס. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר במדינה והכריז על סיוע פדרלי לאיזורים המוכים.
רגולטור הביטוח של טקסס, ICT, הזהיר כי הנזקים מהסופה הם כנראה הגדולים באסונות הטבע שפקדו את המדינה הזו בהיסטוריה. לפי אומדנים, היקף הנזקים מגיע ל-23.2 מיליארד דולר, מתוך זה הנזקים המבוטחים מגיעים ל-18 מיליארד דולר.

הנזקים המבוטחים שנפגעו בסופה כוללים בתים, כלי רכב, סירות, מבנים מסחריים ותעשייתים ושיבושים למפעלים ועסקים. חלק גדול מהנזקים נובע מהשיבושים בעסקים ובמפעלים.
בינתיים חברת הדירוג הבינלאומית FITCH מפרסמת הודעה לפיה לשינויי מזג האויר יש השפעה מעטה על דירוג חברות הביטוח. זאת, למרות האירועים של סופות שלגים וגשמים שהם אחד הגורמים לייקור פרמיות הביטוח.