חיזוק מעמד הסוכן

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

פתח דבר: ענף הביטוח סבל בשנים האחרונות מפגיעה תדמיתית אנושה לאור הקמפיין האגרסיבי של חברות הביטוח הישיר. הפרסומות שלהן מציגות באופן מעוות את סוכן הביטוח כנהנתן, מנותק מלקוחותיו, בעל חשבון בנק מנופח וכמי שפוגע בלקוח. לשכת סוכני הביטוח פועלת למיתוג מחדש של הסוכן באמצעות השבת מלחמה תדמיתית ותודעתית לכל המנסים לפגוע בתדמיתו של סוכן הביטוח. באחרונה השיקה הלשכה קמפיין נגדי שמציג את "שוקה" האמיתי – סוכן ביטוח מקצועי, מנוסה, שמשרת את לקוחותיו נאמנה. כמו כן, פועלת הלשכה למיצוב מקצוע הסוכן ולמיצוב הסוכן כאוטוריטה המקצועית הגבוהה ביותר, וכגורם שיכול להציע מגוון שירותים לבחירת הלקוח.

  • שוקה האמיתי: באחרונה יצאה הלשכה בקמפיין בשם שוקה האמיתי, עם המסר ברגע האמת סוכן ביטוח! הקמפיין מהווה תגובה לניסיון של הביטוחים הישירים להציג את סוכן הביטוח שוקה, כאדם נהנתן שמתעשר על חשבון מבוטחיו ולא נותן דבר בתמורה. קמפיין זה הוא חלק ממהלך אסטרטגי כולל לשקם את תדמית הסוכן ולמתג אותו כנותן שירות מקצועי, שעומד לצד מבוטחיו בעת הצורך ומסייע להם באמצעות ניסיונו והיכרותו רבת השנים עמם.

מדובר בקמפיין הטלוויזיוני הראשון של לשכת סוכני ביטוח, לאחר למעלה מעשור. הקמפיין עושה שימוש בסוכן ביטוח אמיתי ולא בשחקן. הלשכה ערכה אודישנים לכמה סוכני ביטוח, ולבסוף נבחר סוכן הביטוח, אורן איילון. איילון מעביר את המסר של סוכן ביטוח עכשווי, מקצועי ואכפתי.

באמצעות קמפיין שוקה האמיתי הלשכה אומרת לביטוח הישיר: אתם ממציאים דמות שלמעשה לא קיימת. אותה דמות היא עיוות ושקר של סוכן הביטוח. אנחנו מציגים סוכן ביטוח אמיתי ולא את הבלוף שמנסים להציג בטלוויזיה. הקמפיין הינו צעד ראשון לקראת המשך הטיפול בתדמית סוכן הביטוח – להחזיר עטרה ליושנה. הסוכנים חייבים להבין שלא מפקירים אותם להתעללות של הישירים שמנסים לפגוע בהם.

  • קמפיין נגד ביטוח ישיר: במרץ השנה יצאה הלשכה בקמפיין פרסום כנגד חברת ביטוח ישיר, במטרה לחזק את מעמדו של סוכן הביטוח. הקמפיין הושק כתגובה ישירה למסע הפרסום האגרסיבי של חברת ביטוח ישיר, שמריצה זה תקופה ארוכה את הפרסומות בכיכובה של שני כהן לפעילות "9 מיליון", שבו היא תוקפת את סוכני הביטוח ומציגה אותם כגורם מיותר שהלקוח מממן. מודעות הקמפיין תקפו באופן ישיר את המסרים העיקריים של ביטוח ישיר והסירו את המסכה מעל פעילות החברה.

מודעות לשכת סוכני הביטוח תקפו את קמפיין "שוקה" בכותרת "מרוב שוקה – הביטוח הישיר יצא שקשוקה!", ואת קמפיין "הציפורים". בנוסף, תקף הקמפיין של הלשכה את הוצאות הפרסום המופרזות והמנופחות של ביטוח ישיר שבאות, בסופו של דבר, על חשבון לקוחותיהם וחשף לציבור הרחב כי על פי דו"חות "יפעת בקרת פרסום", ב-2013-2011 הוציאה חברת אי.די.איי (ביטוח ישיר) 595 מיליון שקל על פרסומות. אחת המודעות שפורסמו תקפה את העובדה כי 700 טלפנים של ביטוח ישיר יצאו לנופש מיוחד בתאילנד על חשבון לקוחותיהם. לנופש של הטלפנים הוזמנה והוטסה באופן מיוחד הזמרת נינט טייב.

  • רינגטון לסוכן: לשכת סוכני ביטוח הפיקה ג'ינגל שכל סוכן ביטוח יכול להעלות לסלולר – כרינגטון, אשר ועד לחזק את תדמית הסוכן. בנוסף, הפיקה הלשכה סרט תדמית וסרט אנימציה, המשודרים בכל כנס ויום עיון של הלשכה ומחזקים את הסוכנים.
  • קשר באמצעות המדיה החדשה: לשכת סוכני הביטוח נכנסה לזירת הניו מדיה כדי שתוכל להפיץ ולפרסם את ההתרחשויות, הפעולות, המאבקים, החקיקות והאירועים לכלל חברי הלשכה וגם לציבור הרחב. זירת הניו מדיה הופכת את הלשכה מקהילה סגורה שמעדכנת בעיקר את 4,000 החברים שבה, לקהילה פתוחה ושקופה שמאפשרת גם לסוכנים שלא חברים בלשכה וגם לציבור הרחב, שברובו נעזר בשירותי סוכני ביטוח, להיות מעודכנים במתרחש בזירת הביטוח. פייסבוק הוא מנוע היצוא לכל הזירות. זו הזירה הכי מדויקת והכי זולה מכולן, והיא נותנת את החשיפה הכי גדולה לאנשים. משם מופנים את חבר הלשכה לכל הזירות.

כך לדוגמה, לעמוד הפייסבוק של הלשכה יש כ-9,000 אוהדים. קמפיין "שוקה האמיתי" של לשכת סוכני הביטוח שהופיע בטלוויזיה ובאתרי האינטרנט השונים, קיבל ביטוי נרחב גם במדיה החברתית. 354 אלף משתמשים נחשפו אליו ברשתות החברתיות, וכ-11 אלף משתמשים היו גם מעורבים בפרסומים (הקלקות, לייקים, תגובות ושיתופים). בסך הכל נחשפו למעלה מ-16 אלף איש לסרטון ברשתות החברתיות. מלבד עמוד הפייסבוק, פועלת הלשכה ומעדכנת בשש-שבע זירות נוספות, בהן טוויטר, גוגל פלוס ויוטיוב. חברת מיתוג שאחראית על תפעול במדיה החברתית דואגת לסנכרן בין הזירות וליצור בהן חשיפה לקהל רחב. האתר החברתי של הלשכה מרכז עבורכם את הפעילות בכל הזירות, את הכנסים, האירועים וגם את בלוג הלשכה. שם תוכלו לראות מה קורה בשאר הזירות.

  • פרויקטים למען הקהילה: במסגרת יוזמות הוועדה לפעילות וקשרי קהילה בראשות מיכל וינצר, יוצאים סוכני הלשכה לפעילויות ולפרויקטים אשר מקרבים את סוכני הביטוח לקהילה ומחזקים את תדמיתו של הסוכן. כך לדוגמא, ערב יום הכיפורים, עשרות סוכנים, חברי לשכה וחברי MDRT, התייצבו ליומיים של עבודה מפרכת, כדי לבנות קפיטריה עבור תלמידי בית הספר ברנקו וייס בקריית שמונה. פעילויות נוספות מתוכננות לחודשים הקרובים.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email