“חרטתי על דגל החברה – שיווק רק באמצעות סוכני הביטוח בישראל”

במדור החדש, 'מנכ"ל בנעלי בית', יתראיין כל פעם בכיר אחר בענף הביטוח ושוק ההון; והפעם מיקי קופל, בעלים ומנכ"ל קופל גרופ

גיל: 46
מצב משפחתי: נשוי לרבקה אשת קבע רנ"גית בחיל המודיעין, אב לליאל בן 18 ויובל בת ה־ 15 )יש לנו עוד “ילדה” בבית שזו צ’לסי שהיא כלבה מסוג שיצ’ו(.
השכלה: לימודי מחשבים.
תפקיד וקריירה: “הצטרפתי לקופל גרופ כשכיר בתפקיד סמנכ"ל לפיתוח עסקי באוגוסט 2005, כאשר מספר סוכני הביטוח שעבדו איתנו עמד על 176. כיום, 13 שנה אחרי, אנחנו עובדים עם 1,392 סוכנים המשווקים את המוצרים שלנו מדי יום”.
מוטו בחיים: “חרטתי על דגל החברה שלי – שיווק כתבי שירות רק באמצעות סוכני הביטוח בישראל”.
תחביב: “כדורגל ואופנה, אני שרוף על מכבי תל אביב בכדורגל, האהבה הראשונה שלי”.

האם אתה מנהל מבזר סמכויות או ריכוזי?
“לאורך השנים בניתי הנהלה דינמית אשר לוקחת החלטות גם בלעדיי. העסק שלי מושתת על הון אנושי של 120 עובדים רובם ותיקים מאוד בחברה. אני יכול להעיד על עצמי שהיום אני הרבה פחות ריכוזי מבעבר”.

מה אתה עושה למען עובדי החברה?
“אני ‘מתאבד עליהם’. לדוגמה, עובד שיש לו בעיה או צרה אני נלחם עבורו, אם הוא מבקש כלי עבודה אני נרתם מיד. בהיבט החברתי אנחנו מארגנים ימי כיף לעובדים מעת לעת, מפתיעים אותם במשרדים עם פיצות, ארטיקים, שתייה חריפה ככה לצחוקים (happy hour) ולפעמים אני גם יוצא עם העובדים שלי לבילויים”.

מי עושה את הקניות בבית?
“לרוב אני. אני ‘האישה הבזבזנית’ בבית. תמיד מביא איתי כפול קניות ממה שצריך גם מהסופר וגם מחנויות בגדים. אני אוהב קניות עד כדי כך שאני יכול לבלות לפעמים שלוש שעות בסופר”.

ספר/סרט שהותיר עליך רושם. למה?
“שלושה סרטים הותירו עליי רושם: הבריחה לניצחון (פלה), סנגור במבחן, והסרט שהכי אהבתי הוא סיפורו של וויל האנטינג בכיכובו של מאט דיימון הגדול”.

יעד מועדף לנסיעה לחו”ל?
“חד משמעית, לונדון. שילוב של שופינג, בילויים והרבה כדורגל משובח. כאוהד שרוף של צ’לסי לראות משחק במגרש הביתי שלהם עם כל האנרגיות של הקהל זאת חוויה יוצאת דופן”.

מה אתה חושב על עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
“בניגוד להרבה דעות על השתלטות הדיגיטציה ושליחתו של סוכן הביטוח הביתה, אני חושב שעדיין אנו חיים במזרח תיכון חדש, כמו ששמעון פרס היה נוהג לומר. המנטליות, האופי, התרבות, ההעדפה שלנו לדבר ישירות עם אנשים ‘דוגרי’, להיפגש ולפעמים גם לגעור היא הסיבה שיש לנו את סוכן הביטוח המקצועי. סוכן הביטוח הזמין, האנושי, שמכיר את המשפחה ועושה הכל מהכל כדי לתת מענה על מכלול הצרכים של הלקוח כדי שהוא יהיה מרוצה. אני מאמין שנמשיך ליישם את כלל 20-80 (עקרון פארטו) גם בשנים הקרובות ומי שידע להיות יעיל ולתת שירות של אלוף יהיה סוכן הביטוח שלי”.