"טובת המבוטחים, רמת השירות ואיכותו – הם הדבר הראשון העומד לנגד עינינו"

נשיא הלשכה, סו"ב ליאור רוזנפלד, מדבר בראיון ל"ביטוח ופיננסים" על המאבק בכניסת חברות האשראי לביטוח "הלשכה תוסיף את ישראכרט לתביעה שלה נגד מקס", ועל הממונה ברקת "סוכני הביטוח תמיד היו אובייקטיבים והם פועלים תמיד לטובת לקוחותיהם"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"הממונה על שוק ההון ד"ר משה ברקת מנפנף מעל כל במה את במודל 'הסוכן האובייקטיבי', אותו הוא מקדם. זהו מושג מיותר – סוכני הביטוח תמיד פעלו ופועלים בצורה אובייקטיבית; מרבית הסוכנים רואים תמיד את טובת הלקוח מולם ורוצים תמיד בטובתו, קודם כל כי מדובר במקצוע שהוא שליחות אמיתית, וגם כי הסוכנים רוצים שהלקוחות שלהם יהיו מרוצים ויישארו איתם", טוען נשיא לשכת סוכני הביטוח סו"ב ליאור רוזנפלד בראיון שיפורסם במגזין כנס המחוזות הדיגיטלי שיתקיים בשבוע הבא, ב-15 בספטמבר.

"אם רוצים לבחון את מקצוע סוכן הביטוח צריך לבחון אולי את 'סוכן העתיד'; המושג 'סוכן אובייקטיבי' בו משתמשת רשות שוק ההון אינו נכון, ואנחנו לא נקבל אותו".

ליאור רוזנפלד. צילום: גיא קרן

זה מתקשר גם לכניסת חברות כרטיסי האשראי לביטוח; ברקת בישר שישראכרט תפעל עם 4 חברות ביטוח לפחות ובעמלה זהה. מה אתה אומר על כך?

"היכן הבשורה? זה שישראכרט תפעל מול 4 חברות ביטוח בעמלה זהה, יועיל ללקוח? יועיל לתחרות? מאיפה החשיבה הזאת? ממתי הציבור מתעניין בעמלה שמקבל סוכן הביטוח מהחברה שלו? מה שחשוב לו זה לקבל את המוצר הטוב ביותר ואת השירות הטוב ביותר. איזה שירות יקבל הלקוח מחברות כרטיסי האשראי? שוב המענה ינתן על ידי מוקדנים ומוכרנים. זהו מעגל שחוזר על עצמו, מקדשים את המכירה הישירה על חשבון טובת הציבור ואיכות הפוליסה".

אתם תוסיפו את ישראכרט לתביעה המנהלית נגד מקס?

"כנראה שכן. ביום ראשון נחליט על זה בישיבת ההנהלה. נושא התביעה הוא מכירת ביטוח על ידי חברת כרטיסי אשראי, וזאת על בסיס המידע שהיא אוספת על השימושים שלקוחות אלה עשו בכרטיסי האשראי שלה. חברת כרטיסי האשראי יודעת מתי לקוח שלה בתחום האשראי מחדש ביטוח זה או אחר, זהו כוח עצום שפוגע בתחרות ובפרטיות הציבור.

"טובת המבוטחים, רמת השירות ואיכותו הם הדבר הראשון העומד לנגד עינינו; בדיוק כפי שאנו מתנגדים למתן שירותים פנסיונים באמצעים דיגיטליים, ללא ניסיון והיכרות של הנציגים עם עולם הביטוח ועם יתרון חד צדדי, כך אנו מתנגדים גם במקרה זה. אנו בעד תחרות חופשית והוגנת בתנאים שווים".

נלחמים באתרים המתחזים

בראיון עמו התייחס נשיא הלשכה גם להתמודדות סוכני הביטוח ולשכת סוכני הביטוח בתקופת הקורונה והביע חשש מכך שנתוני התחלואה העולים מעידים כי הקורונה תשפיע על העסקים עוד זמן רב מאוד.

עוד התייחס רוזנפלד לתופעת האתרים המתחזים, בהם גם של סוכני ביטוח, "אם כי רוב המתחזים הם קבלני לידים למיניהם ואנשי עסקים שאין להם שום נגיעה לביטוח", מציין רוזנפלד ומפרט: "הצוות המיוחד בראשות מ"מ וסגן הנשיא סו"ב ליאור הורנצ'יק, שהוקם לטובת המלחמה באתרים והמוקדים המתחזים פועל ב-3 מישורים: 1. חשיפה וזיהוי הגורם המתחזה וגילויו בפני הציבור; 2. אכיפה נגד אותם גורמים שנחשפו בסיוע רשות שוק ההון, שהקימה אף היא יחידה מיוחדת לטיפול בנושא, וגם בסיוע המשטרה אם יש חשד לפלילים; 3. הסברה לסוכני הלשכה – שימוש בפרסום מוטעה ומטעה גורם נזק לכל סוכני הביטוח. בזכות עבודת הלשכה יורטו והורדו כבר 6 אתרים מהרשת. ב-2021 נראה תוצאות משמעותיות לעבודת הצוות".

הריאיון המלא עם נשיא לשכת סוכני הביטוח יפורסם במגזין "כנס המחוזות".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email