“טיפול בתביעה קודם לפגישה למכירת פוליסה חדשה”

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והשבוע – אוהד קומפלר, סוכן עצמאי ומתפעל בסוכנות ‘קומפלר ישראל’ ברעננה

גיל: 37
מצב משפחתי: גרוש + 2 בנות
רישיון: פנסיוני ואלמנטרי
ותק: 5 שנים

למה בחרת להיות סוכן ביטוח? מה אתה אוהב במקצוע?
“אני סוכן ביטוח פנסיוני וכללי כבר חמש שנים, בביטוח שבע שנים (עבדתי אצל אבא בזמן הלימודים), תמיד נמשכתי ואהבתי את התחום. הסוכנות של אבי הוקמה לפני 42 שנים וממשיכה עד היום, ישנם לקוחות במשרדינו שאיתנו משנות ה־ 70 ועד היום. אני מנהל המשרד, מפיק, נותן מענה ויוצא לפגישות.

“ההצלחה שלי לדעתי נמדדת בתביעות. התביעות אצלנו במשרד הן בחשיבות הראשונה, כלומר, אנו נעדיף לטפל בתביעה מאשר לקבוע פגישה למכירת פוליסה חדשה. לקוחות שראו שנלחמת עבורם, שקיבלו מה שמגיע להם בזמן שמגיע להם, לא יבחנו אותך על הפרוטה אלא יסמכו עליך שתמיד תהיה שם עבורם במיוחד ברגע האמת, תמיד יש יותר זול אבל לפעמים הזול עולה ביוקר”.

זוכר גם מכשולים בדרך?
“אני זוכר שבתחילת דרכי מכרתי פוליסת בריאות של כ־300 שקל לחודש ומאוד שמחתי אך התביישתי להציע ללקוחה בנוסף גם כיסוי לטיפולי הריון. לימים הגיעה אלי הלקוחה בשאלה האם היא תוכל לקבל החזר על בדיקות לידה/קורס הכנה ללידה/ מלונית אך לצערי מסרתי לה תשובה שלילית, מקרה לא נעים זה גרם לי להבין כי יש לדאוג להציע ללקוח ולהסביר לו את הכיסויים הנכונים עבורו והוא יאלץ להחליט האם מוכן לעמוד בפרמיה ולא ‘לחסוך’ ללקוח כי בסופו של דבר הלקוח הוא החשוב והוא זה שיהנה מהביטוח במקרה הצורך”.

איך הלשכה מסייעת לך להתמודד עם קשיים בהם אתה נתקל?
“הלשכה היא גוף בלתי נפרד מעבודתנו, החל מהכנסים המעשירים והמעניינים שלה וכלה בפרסומים בפייסבוק. לי אישית יצא להתייעץ עם עו”ד ג’ון גבע, הוא ענה לי מיד, מענה מקצועי, אדיב, רציני וסבלני אשר עזר לי מאוד לבחון את הנושא שבגינו פניתי ללשכה. השאיפה שלי היא שכמה שיותר סוכני ביטוח יגויסו ללשכה”.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
“אני מקווה שאעמוד באתגרים הפוקדים את הענף מידי חודש בחודשו ומאמין כי עוד עשר שנים כאשר התחום יראה יותר דיגיטלי ויותר תחרותי, אוכל עדיין לתת שירות אישי, להגיע ללקוחות לפגישה שנתית וחס ושלום במקרה נזק לבקר במוסכים או מקום השריפה כפי שנהוג במשרדינו עד היום”.