הטכנולוגיה היא המפתח לשימור רווחיותו של הסוכן

הסמארטפונים והפיתוחים הטכנולוגיים לא מחליפים את סוכן הביטוח - הם דווקא מאפשרים לו להעצים את יחסיו עם לקוחותיו
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

העולם מתקדם, את זה אנו רואים בכל תחומי החיים. מה שהיה טוב לציבור לפני חמש שנים, כבר אינו מספק עוד את הצרכים. עולם האינטרנט אשר החל בצעדי גישוש הגיע לכל תחום בחיינו, ועוטף אותנו מכל כיוון. מהפכת הסלולרי, אשר חיברה את מכשיר הנייד אל האינטרנט, הגבירה את הגישה של הציבור למידע ולנתונים, וכיום כל העולם נמצא בכף היד: ניתן להתחבר אל הרשת הגדולה בכל זמן ובכל מקום, לאסוף נתונים, ללמוד, לחקור ולבצע פעולות שונות.

שקיפות, זמינות ושליטה

מחקרים שנערכו לאחרונה, מצאו כי ל־75% מהאוכלוסייה קל יותר למצוא מידע באינטרנט על מוצרים ושירותים לפני החלטה על רכישה. 36% מהעסקים הקטנים מדווחים כי לקוחות מוצאים אותם דרך אתר העסק או המדיה החברתית, 62% מהעסקים הקטנים והבינוניים כבר מוכרים באינטרנט, ו־16% נוספים מתכננים להיכנס לעולם המכירות המקוון בשנה הקרובה. סוכנים קטנים, בינוניים או גדולים, חווים את הגל המגיע: הציבור רוצה יותר שקיפות, זמינות ושליטה ברכישות שהוא מבצע, וכמובן גם במחיר ההוגן ביותר שניתן למצוא. במציאות העסקית המאתגרת של היום, על סוכני הביטוח להתאמץ פי שניים רק כדי לשמר את אותה רמת הרווחיות שהורגלו אליה בעבר. מצד שני, הטכנולוגיה מאפשרת לחזק ולהעצים את מערך היחסים של לקוח־סוכן־ חברת ביטוח.

smartPhone_medicalApp2_temp

כמי שמנהל סוכנות גדולה, אני חושב שאין מדובר רק בזכותנו, אלא בחובתנו להעמיד לרשות הלקוחות והסוכנים כלים דיגיטליים יותר. החזון שעל כל ציבור הסוכנים ללכת לפיו, הוא שלכל סוכן תהיה גישה לארגז כלים דיגיטלי הכולל פיתוחים טכנולוגים מתמידים, שיתאימו עצמם למציאות המשתנה, ולאתגרים הגוברים של סוכני הביטוח והעובדים במשרדיהם.

אמנם, פיתוח טכנולוגי מחייב השקעה כספית גדולה, אך מבחינה כלכלית על כל סוכן לראות כיצד הוא יכול למקסם את מצבו. שהרי, הסביבה הטכנולוגית כבר נמצאת בענף וכל חברת ביטוח משקיעה כספים רבים באתר אטרקטיבי ויישומים סלולאריים נגישים לציבור ולסוכן.

משרד האוצר מפעיל את ה"ביטוח נט", מחשבון השוואת תעריפים בין היצרנים השונים, והודיע שיש בכוונתו להמשיך לפתח אתרי השוואה בחסות המשרד. כאן עולה השאלה, האם השוק המתפתח והתחרות מחייבים השקעה של כספי מדינה בפיתוח שכזה? וזאת, כאשר הציבור בישראל נחשף בכל פעם שהוא גולש באינטרנט או פותח טלוויזיה, לאותם מחשבונים של מיזמים שונים המפרסמים בתקציבי ענק ומתחרים בסוכני הביטוח. אנו באורלן, השקענו שעות פיתוח רבות בטכנולוגיה זמינה, אותה נעמיד לרשות הסוכנים ללא כל תמורה. בכניסה לאולם ההרצאות בכנס אלמנטר 2015 באילת, כל סוכן יוכל להתנסות במחולל החדש.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email