יהיה ב(ה)סדר?

הסדרי צד ג' מול חברות הליסינג או התחבורה הציבורית יכולים להיות סיוט ארוך ומתמשך. אבל יש גם יוצאים מהכלל: הכירו את האנשים בחברות הליסינג שעושים עבודה מקצועית ורצינית - לטובת כל הצדדים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרגע הזה, שנודע לנו שרכב המבוטח נפגע על ידי צד ג' שנהג ברכב השכרה או ליסינג, אוטובוס או רכב חברה, יכול להיות רגע תחילתה של התביעה הכי ארוכה ומייגעת – ואולי דווקא הולדתה של התביעה הכי קלה שיש.

הסדר צד ג' הוא הליך שנועד לחסוך זמן לסוכנים בטיפול בתביעה, למבוטח בזמן יקר ולחסוך כסף לחברת הביטוח. זה אמנם מצריך מהמבוטח להשאיר צ'ק ערבון למוסך ולשמאי, אבל אלה בדרך כלל לא נפדים. כל עוד מדובר בחברות הביטוח שאנו מכירים ועובדים עימן, הכל עובד מצוין. הסיוט מתחיל כשמדובר בחברות הליסינג והתחבורה הציבורית. אלה עושות לנו את המוות; עוד רגע נפדה הצ'ק של המבוטח – והם עוד לא נתנו לנו אפילו סימן לתשובה. וכשכבר יש תשובה, הם שולחים צ'ק בדואר, במקום העברה בנקאית. והדואר בישראל, כידוע, מהיר מאין כמותו.

סוכנים צעירים רבים, ביניהם אני עוסקים לרוב בעצמנו בתביעות וחווים את הסיוט. אנו מצויים במרוץ שיחות בין השמאי למוסך, מתחננים שיחכו עוד קצת עם פדיון הצ'ק. הרגשה לא נעימה. ובכל זאת, גם בחברות אלו יש כמה הפתעות לטובה בתחום הסדרי הצד ג'. זה לא משנה את העובדה שאנחנו חייבים להמשיך להילחם בחברות הליסינג שעושות מה שבא להן בכל הקשור לטיפול בתביעות (כיוון שהן לא כפופות לפיקוח האוצר, אלא למשרד התחבורה, שלדעתנו חייב לדאוג לחקיקה ופיקוח במהרה) – אבל אני רוצה לספר לכם גם על האנשים בחברות הליסינג שעושים עבודה מצוינת. זה גם המקום להודות לוועדת ביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח, ובראשה אריאל מונין, על פעילויותיהם בתחום זה.

אז קחו לכם ולמנהלי התביעות שלכם במשרד כמה טיפים מניסיוני, שיחסכו לכם הרבה כאב ראש וזמן יקר. הרץ (קשר רנט א־קאר) – רחלי – 054-3999687/08-9775591.  מטפלת בתביעת ההסדר בצורה מקצועית, עניינית ומהירה . אם צד ג' לוקח אחריות, לא תחכו יותר מיום אחד וכבר יהיה לכם הסדר מוכן ביד. ניתן לבחור מוסך ושמאי מתוך רשימה.

אוויס (קרדן) – שולה – 6726662־050. שולה מסוג הנשים שלא מחכות להודעה, והיא מרימה את הטלפון לנהג הפוגע באותו היום ואף בנוכחותכם בשיחה. לא מבקשת שום טופס, ולוקחת את כל הפרטים בטלפון. יש להדגיש שאתם מעוניינים בשמאי, אחרת הם לא ישלחו ואתם עלולים להפסיד ירידת ערך למבוטח.

אגד תחבורה ציבורית – צריך קצת יותר סבלנות, אך בסוף הסבלנות משתלמת – יש לשלוח טופס הודעה על תאונה לפקס 9141999־03 ולהתקשר לטלפון 9142479־03.

ואז הן שולחות את הצ'ק בדואר ישראל, המהיר מאין כמותו | צילום: fotolia
             ואז הן שולחות את הצ'ק בדואר ישראל, המהיר מאין כמותו | צילום: fotolia

 

להציק להם שיאשרו את קבלת הפקס ותשובה על הסדר תהיה תוך 24 שעות. יש מבחר מוסכים, ושמאי מטעם אגד לא מהרשימה. לבקש שמאי כי הם לא ישלחו ללא בקשתכם. קווים תחבורה ציבורית – רמות (סוכנות ביטוח) שמנהלת להם את התביעות – 5685006־03 שירות מקצועי מהיר וענייני.

אי.די.איי חברה לביטוח – אביב חממי 5654297־03. למרות קמפיין שוקה השלילי שלהם נגד הסוכנים, ולמרות השירות הגרוע בתביעות צד ג', שכמעט דומה לטיפול בתביעה מול חברת ליסינג, ראיתי לנכון לציין את מחלקת הסדרי צד ג' שלהם. חבל שהם לא משקיעים זמן וכסף דומים לאלה שמושקעים בקמפיין, בשיפור השירות למבוטחיהם.

חשוב לזכור

לא לשכוח להדגיש בפני חברות הליסינג שאתם מבקשים שמאי, רכב חליפי ומבחר מוסכים. מצד אחד, כל החברות הרשומות לעיל עושות לנו חיים קשים בתשלום תביעת צד ג', אך מצד שני בהסדרי צד ג' הם פשוט מעולים. אם אפשרי מבחינת מבוטחכם לחכות יום יומיים לתיקון, תופתעו שמאחורי הטלפונים שרשמתי לכם נמצאים חבר'ה מקצועיים ביותר. נצלו את הסדרי הצד ג', גם ובעיקר מול חברות הביטוח המסורתיות שעושות את זה כבר שנים. תרגילו את המשרד שלכם לחתור להסדרי צד ג', ורק תרוויחו זמן יקר למכירות ולטיפולים שוטפים אחרים, והכי חשוב – המבוטחים שלכם יהיו מרוצים עד השמיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email