יו״ר איילון בפאנל הסוכן העתידי באילת: לחסוך – לא על חשבון הסוכן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רב שיח בנושא סוכן הביטוח המניעתי העתידי התקיים בהנחיית אליעוז רבין, האחראי על תכנית סוכן ביטוח 2030 של לשכת סוכני ביטוח. "אם בגלל העלויות הרגת סוכן, פגעת גם בחברה", אמר פה יו"ר חברת איילון, יונל כהן. "לקוחות לא נזכרים לעשות ביטוח, צריך סוכן שיביא את הלקוחות. אם הסוכנים ייעלמו, ייעלמו גם חברות הביטוח". בשיח השתתפו גם פרופ‘ יהודה כהנא, מומחה בתחום ניהול הסיכונים, רמי דרור, מנכ“ל הלמן אלדובי, עודד שריג, המפקח על הביטוח לשעבר, ח“כ דודי אמסלם (ליכוד) יו“ר ועדת הפנים ורון שטיין מעיתון גלובס.

להתמודד מול הרגולטור

בהתייחסו לנושא האיומים וההזדמנויות שיכולים להבטיח את עתידו של הסוכן, אמר ח“כ אמסלם, כי ”הציבור לא מבין כל כך, ולכן צריך איש מקצוע בקצה, וזה סוכן הביטוח. לקנות פוליסה זה לא כמו להוציא כסף מהכספומט“. לדבריו של אמסלם, האיום על סוכן הביטוח נמצא ביחסים בינו לבין חברת הביטוח, שהיא הגוף החזק שמכתיב לו את תנאיו. ”הרגולציה צריכה להתערב ולהסדיר את היחסים האלו. עם זאת, לא על כל בעיה שיש עם הרגולטור צריך לרוץ לכנסת ולחוקק חוק".

תוכנית 2030 של לשכת סוכני ביטוח זכתה להערכה מצידם של המשתתפים בפאנל. ”כללי המשחק השתנו, ולא רק בעולם הביטוח אלא בכל תחומי החיים“, אמר פרופ‘ כהנא. ”זה מחייב אותנו בחיזוי ותכנון של העתיד, להגדיר מטרות ארוכות טווח, כמו שהלשכה עשו עם תכנית סוכן 2030. לא מודדים יותר תוצאות אלא מודדים מטרות“. שריג הוסיף לדבריו של כהנא ואמר, ”שאפו ללשכה על תכנית 2030. השינוי הוא גם הזדמנות. דווקא הטכנולוגיה וזמינות האינפורמציה הופכת את העבודה של הסוכן לקלה יותר באספקטים שונים. הסוכן יצטרך להביא את הערך המוסף האמיתי שבעזרתו יגיע לסוף המאה ה־21 עם כלים חזקים לאין ערוך מאלו שהיו לו קודם“.

האם 10 השנים הבאות יהיו מכרה זהב עבור סוכני הביטוח?
האם 10 השנים הבאות יהיו מכרה זהב עבור סוכני הביטוח?

”האוכלוסיה הצעירה היא טכנולוגית וקצרה בהתייחסות שלה“, הוסיף יונל כהן בנושא השתכללות מערכות המידע. ”צריך להיערך לכך, אך זה דורש השקעה כספית גדולה. לכן ההיערכות הטכנולוגית צריכה להתבצע אצל סוכני הביטוח באופן קבוצתי – סוכן ביטוח בודד יתקשה לעמוד בעלויות הטכנולוגיה“.

לדעתו של רמי דרור 10 עד 15 השנים הבאות יהיו מכרה זהב עבור סוכני הביטוח, אבל יהיו אלה סוכנים שונים. ”הביטוח יהפוך למוצר בסיסי שיירכש בצורות מקוונות; הסוכן יהפוך ליועץ שייתן פתרונות פיננסיים כוללים משפחתיים ועסקיים. יש צורך בסוכן מקצועי שיעשה סדר ללקוח בכל מבול השינויים“.

ח“כ אמסלם התייחס לכך שחברות הביטוח לא נותנות את כל השירותים הביטוחיים הנדרשים היום לאזרח דוגמת האופניים החשמליים, אך האתגר של המדינה לטענתו הוא הפנסיה. ”אני חושש מגירעון אקטוארי בעוד 15 שנה, שלא יאפשר בכלל לתת פנסיה“, הסביר. ”המדיניות של היום עם האג“ח המיועדת מקריבה את הדור הצעיר לטובת המבוגרים. זה לא קזינו – זה עסק של המדינה שצריכה לייצר לאזרח יציבות בעת פרישתו מהעבודה בגיל מבוגר“.

עוד לפני תחילת רב השיח, התריע ח"כ אורן חזן )ליכוד( מפני "חזירות בקרב חברות הביטוח". כמו כן, תקף את הרגולציה, יצא נגד העובדים שעוברים לעבוד אצל חברות הביטוח עם סיום תפקידם, וטען כי "צריך שתהיה אפשרות לפטר רגולטור אם הוא לא עושה את העבודה שלו נאמנה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email