בשנתיים הראשונות כסוכנת ביטוח השקעתי זמן רב במחשבה כיצד לשווק את עצמי ולהתמודד עם אתגר חוסר הוותק בתחום הביטוח. בתור אחת שתמיד מחפשת דרכי שיווק "מחוץ לקופסה" בחרתי ליזום אירועי תוכן ייחודיים המשלבים הרצאות מעניינות, נטוורקינג וחוויית אירוח בסטנדרטים גבוהים. גם בתחום כמו ביטוח, העוסק בנושאים הרגישים ביותר, עלינו לחשוב כל הזמן איך יוצרים ללקוחות שלנו הנאה וחוויה שהם לא ישכחו.

עם פחד במה – הפקתי אירוע חשיפה ראשון
זה לא סוד, בתחילת הדרך לא הייתי מיומנת בעמידה מול קהל ובטח לא בהנחיית הרצאה, לכן בחרתי ליזום כנס ללקוחות פוטנציאליים ולארח את יובל קדוש עם הרצאתו הסוחפת, המספרת כיצד בתו, עמית, התמודדה עם לוקמיה ואיך מדינה שלמה התגייסה על מנת להציל אותה. את הכנס שיווקתי באמצעות קמפיין מקצועי, הזמנת לקוחות פוטנציאליים וקיימים, קרובים ובאמצעות השתתפות קבועה בקבוצות נטוורקינג.
מכנס בכורה ללו"ז שנתי של כנסים
בעקבות הצלחת הכנס הראשון שיזמתי, בחרתי להנגיש את עולם הביטוח באמצעות כנסים מקצועיים ותרגמתי את תחומי הביטוח השונים לאירועי תוכן. בין היתר הפקתי כנס בנושא תכנון פרישה וסיעוד בו אירחתי את המומחית לבדיקת תיק ביטוחי, חני שפיס. לכנס הזמנתי קהל בגילאי 55־60, הנמצאים שלב אחד לפני פרישה לפנסיה.
בהפקת הכנסים הקפדתי על כמה כללים עיקריים: עידוד משתתפים להירשם לפגישת ייעוץ (בדיקת תיק ביטוח) איתי ללא עלות וללא התחייבות, יצירת חוויה באמצעות הרצאה הקשורה בעקיפין או במישרין לעולם הביטוח, כמו הצלת חיים, וכיבוד עשיר ומתנת קד"מ ממותגת עם פרטי 'צור קשר' לסוכנות שלי.
"שגרירה מצילת חיים"
בשלב שבו צברתי מספיק ביטחון עצמי, יצרתי הרצאה בהשראת הסיפור האישי שלי תחת הכותרת "שגרירה מצילת חיים", במהלכה שיתפתי כיצד חיי ניצלו בזכות פוליסת ביטוח רפואי, אשר חסכה למשפחתי כשני מיליון שקל. לאחר קיום הרצאה פתוחה לקהילת הלקוחות והנטוורקינג, קיבלתי הזמנה להרצאות בפני קהל של כ־500 איש. חשוב לציין שכל הרצאה גררה שיתופים ותגובות ברשת, הגדילה את המודעות אלי ואל הסוכנות.
Speech מוכן לכל טיימינג
לקראת סוף 2018 , יזמתי Happy hour עם כיבוד ואווירה טובה בחלל העבודה המשותף Dogether, במהלכו שיתפתי בטיפים להפקדות סוף שנה עבור עצמאים, לרבות על קרנות פנסיה והשתלמות. גם בקבוצת הנטוורקינג בה אני חברה הקפדתי לתת Speech על נושאים רלוונטיים לתקופות השונות, כמו ביטוח נסיעות לחו"ל לפני חופשים וחגים, אובדן כושר עבודה לעצמאים וכיו"ב.
ולסיכום, מומלץ כבר בשלבים הראשונים של הקמת הסוכנות לאמץ כלי שיווקי המבוסס על חשיבה מחוץ לקופסה ולגבש חוויית לקוח ייחודית בעת המפגש איתכם.
הכותבת היא יו"ר ועדת הצעירים בלשכת סוכני ביטוח