"יש סיפוק אדיר בטיפול במקצוע שלנו"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו. והשבוע: קרן בן אשר, שותפה בסוכנות מינה אטלסון סוכנות לביטוח בתל אביב

גיל: 30
מצב משפחתי: נשואה + 3
השכלה: תואר ראשון בסוציולוגיה, תואר שני בייעוץ ארגוני
רישיון: פנסיוני, וכיום בהתמחות לצורך הוצאת רישיון אלמנטרי

איך הגעת לתחום הביטוח?
"הגעתי לעולם הביטוח לא בכוונה תחילה. כשהייתי סטודנטית לתואר ראשון התחלתי לעבוד בסוכנות הביטוח קלי הסדרים פנסיוניים. אחרי 6 שנים בסוכנות הוצאתי את הרישיון הפנסיוני. אחר כך התחלתי לעבוד במגדל והייתי מפקחת רכישה כ־5 שנים. בעבודתי זו, שעיקר העיסוק היה ללוות ולתמוך בסוכנים, ראיתי מה עשו נכון ומה לא.

“אחרי שנולד בני הקטן (לפני שנתיים וחצי) החלטתי 'לשתות את מיץ האומץ' ולצאת לדרך חדשה כעצמאית לאחר שבאמתחתי יש 15 שנות ניסיון במגוון תפקידים בעולם הביטוח. חברתי לסוכנות מינה איטלסון, ואני שותפה בה ומנהלת את כל מערך החיים, הפנסיה גמל בריאות ופרט. עבדתי כמעט בכל קשת התפקידים, למדתי מהתחתית מה זה ביטוח , ואיך בודקים פוליסה פיזית".

מה את אוהבת במקצוע שלך כסוכנת ביטוח?
“תחום הביטוח הוא דינאמי, מסקרן ומאתגר. אני מוצאת את עצמי כל הזמן משתלמת, מתמחה, לומדת, ומתמקצעת. אני אוהבת את מה שאני עושה וזה ניכר בעבודתי. במהות שלי אני אוהבת לעזור לאנשים (אני גם מתנדבת ועוזרת למשפחות נזקקות). בזמנים הכי קשים – בקרות תאונה, בגילוי מחלה או בפציעה, אני הטלפון הראשון שעושה הלקוח. הוא יודע שיש מי שיטפל בו בזמנים אלו. לקוח שבחר בי, יודע שאני אעשה הכל כדי לייצג אותו נאמנה מול חברת הביטוח. זה התפקיד שלי".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"אני רואה את עצמי בדיוק באותו מקום – הגעתי לנחלה, אבל היא תהיה הרבה יותר גדולה. בחרתי לי בשותף מקסים, יש לנו מערכת יחסים מצוינת וכולי תקווה שזה ימשך כך. לבנות תיק ביטוח איכותי עם לקוחות נאמנים לוקח זמן, ויש לי אותוו".

איך את רואה את מקצוע סוכן הביטוח בעתיד?
“המקצוע בעתיד יהיה עוד יותר רלוונטי מאשר היום. במציאות שבה המחשבים מחליפים את בני האנוש, לסוכן הביטוח יהיה משקל כבד עוד יותר. בשביל המוקדנים והמחשבים הלקוח הוא עוד מספר, עבורי הלקוח הוא מידי פעם גם חבר; אני אוזן קשבת ואת זה לא ניתן יהיה להחליף".

מה את ממליצה לסוכנים צעירים?
“לחבור לסוכנים ותיקים. המצוקה הכי גדולה של סוכן מתחיל היא הדאטה של הלקוחות. החיבור הזה הוא WIN WIN – הסוכנים היותר ותיקים לא מאוד חזקים בכל המדיה הדיגיטלית וההתקדמות הטכנולוגית שממטירה עליהם הרגולציה והמציאות. הם היו שמחים שיהיה לצדם מישהו צעיר שכן מבין, ולכן התמורה לשני הצדדים מובטחת. ועוד טיפ חשוב הוא להיות חבר בפורומים מקצועיים ולחבור לקבוצות שניתן ללמוד מהן ולהעלות סוגיות מקצועיות ולקבל תשובות מקצועיות”.