כיום, בכל פנייה למסלקה הפנסיונית לביצוע "פישינג" (נספח א'), קיימת חובה להזין קוד אימות, אשר מתקבל לאחר הזנת פרטי כרטיס אשראי של הלקוח. ללקוחות אשר אין ברשותם כרטיס אשראי נשלח הקוד בדואר רשום, ואז ניתן לשלוח בקשת "פישינג". תהליך זה מסורבל מאוד וגוזל זמן רב.
אך קיים כיום פתרון נוח לתפעול ואשר חוסך את הצורך בקבלת קוד ומסירת פרטי כרטיס אשראי. הפתרון כיום הוא אך ורק לבעלי תאגיד ביטוחי, כלומר כל סוכן אשר הינו תאגיד ביטוחי (סוכנות ביטוח בע"מ) יכול להשתמש בסעיף 4ב'3 לחוזר יפוי הכוח, אשר יצא בחודש אוגוסט 2015.
מה נדרש כדי לקבל נתונים בדרך זו?
- היותו של המבקש תאגיד ביטוחי – תנאי הכרחי.
- חתימה על תצהיר – נספח ג' לחוזר זה שכותרתו "תצהיר אימות ייפוי כוח (נספח ג')".
- העברת התצהיר החתום ע"י מורשה חתימה של התאגיד למסלקה.
- העברת נספח א' בגין הלקוח למסלקה וקבלת הנתונים בתוך שלושה ימי עסקים.

מה קורה בפועל?
סוכן הביטוח, אשר בבעלותו התאגיד הביטוחי, מגיע לעסק לדוגמה. הוא נדרש לבצע זיהוי של הלקוח. מי רשאי לזהות את הלקוח? עובד מטעמו של הסוכן אשר אינו עוסק בשיווק פנסיוני. כלומר עובד שאינו בעל רישיון או עובד מטעם המעסיק אשר מזהה את הלקוח. הזיהוי מתבסס על תעודת הזהות או דרכון או רישיון נהיגה ובאמצעותו אותו עובד יכול לאשר, כי הלקוח אשר חותם על נספח א' ("פישינג") הוא אכן האדם המזוהה ושמו מתאים לשם שמופיע באחד מאמצעי הזיהוי המופיעים לעיל.
האם סוכן הביטוח בעל התאגיד צריך לשלוח בכל פעם תצהיר? התשובה היא לא. פעם אחת נשלח תצהיר למסלקה. מרגע זה כל בקשה ל"פישינג", עליה חתום סוכן זה, מאומתת על־ידי הימצאות תצהיר קיים. החומר בגין כל בקשת "פישינג" תועבר לסוכן בזמן של שלושה ימי עסקים.
חשוב לציין, כי בכל הליך של זיהוי לקוח, יבצע הסוכן רישום מדוייק, מי זיהה את הלקוח, באיזה תאריך ושעה, היכן בוצע הזיהוי ועל ידי איזה אמצעי (תעודת זהות, רישיון נהיגה וכדו'). את הרישום הזה יש לשמור ולהציגו – אם יידרש – בעת ביקורת. הליך הרישום על פעולות אישור יפוי הכוח הינו חלק מסעיף 4ב'3 ונדרש לעשותו.
לשכת סוכני הביטוח פועלת בימים אלו בתיאום עם אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון למציאת פתרונות לזיהוי ללא צורך בכרטיס אשראי גם לסוכנים אשר אינם מוגדרים כתאגיד ביטוחי, כדי להקל על תהליך ה"פישינג". אנו מקווים שהאגף אכן ימצא לכך פתרון כבר בתקופה הקרובה.