כך תתמודדו מול חברות הביטוח בתביעות של ביטוחי עסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"חצי מטיפול בתביעה הוא החיתום, לפני שאירוע הביטוח מתרחש", הסבירה עו"ד ליאת הר-טוב, סמנכ"לית האודן ישראל ויועצת לניהול סיכונים וביטוח, במושב שנערך בכנס בנושא הסוכן בשירות המבוטח בעת תביעות עסק. "כשעורכים חיתום יש לשים לב לשלושה גורמים: העברת המידע החיתומי, מיגונים והתאמת הפוליסה.

מידע חיתומי: לדברי הר-טוב, "ביטוח הוא הסכם בין מבטח למבוטח ואתם משמשים כמתווכים. אני באה למבטח ומספרת לו על סיכון. הבעיה היא שפעמים רבות ישנו פער בתיאום הציפיות. ככל שהפער גדול יותר הבעיה בתביעה תהיה גדולה יותר. המבטח רואה כבר את הנזק הצפוי. נסו להיצמד לאמת עד כמה שאפשר. שקיפות והגינות חשובות מאוד כשאתם מבטחים עסק.

"השתמשו בהגדרות הכי רחבות שאפשר – תיאור העסק הכי רחב שיש, כמו גם תיאור פעילות ותכולה: 'תכולה מכל סוג ותיאור המשמשת לפעילות עסקו של המבוטח'. השתמשו כמה שיותר במלה 'לרבות' בחוזה. הדברים האלה יכולים בהמשך לשנות את כל התביעה. בפרטי המבוטח תדאגו לתת כתובות מדויקות והשתמשו בכל הכתובות שבהן עובד המבוטח. שמות המבוטחים – מבוטח ראשי והרחבה לחברות בנות, קשורות ושלובות. סכומי ביטוח מרוכזים – עדיף מינימום פירוט. רכוש מחוץ לחצרים/ תחת כיפת השמים/ בהעברה התאמת הפוליסה למציאות".

מיגונים: "אם למבוטח יש בעיה בכל הקשר להתנאת רשויות ואתם יודעים זאת – אתם בבעיה. עדיף להסביר למבטח שיש בעיה, לדון עמו ולהראות לו שאתם מנסים לפתור את הבעיה. נושא המיגונים הוא הראשון שעולה בתביעות. טענת היעדר מיגון היא עדיין טענה מצוינת בתביעות. היעזרו בשמאים ואנשי מקצוע. אסור להתעלם מהדברים האלה: שריפות, פריצות ונזקי מים".

התאמת הפוליסה למבוטח: "אתם צריכים להיות מודעים להרחבות שיכולות לסייע לעסק. השתמשו הרחבות בפוליסת אש שיעזרו להם לכיסוי אובדן נזקים. יש הרחבות רבות שאפשר לבקש – צריך רק לדעת אילו. כשמדובר בעסק עם הרבה מלאים פרטו אילו סוגים אלה, הגדרת שווי המלאי. אפשר להתאים כיסוי לכל סוג של מלאי.

"כמה הרחבות לדוגמה: שבר מכאני – אפשר לרכוש קלקול סחורה רק לחלק מהמלאי הפגיע והרגיש לנזקים; הוצאות הכנת תביעה – הגדירו מראש כיסוי למומחים; הוצאות מנע – נזק כספי ללא נזק פיזי. עצרו ייצור בגלל בעיה כלשהי. יש הרחבה בפוליסה שקיימת; הרחבת ספקים – תשאלו את המבוטחים אם הם תלויים עד מוות בספקים/ לקוחות; סעיף סל פתוח – הוצאות שאינן כלולות בשום סעיף אחר. בסופו של דבר, מסכמת הר-טוב, "תתייעצו עם מומחים. סוכן לא צריך להבין בהכל. אף סוכן לא יכול לדעת הכל. בדקו ממה אתם צריכים להיות מוטרדים בעסק הזה? מה צריך להטריד אותי?".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email