כולנו רוצים שהלקוחות שלנו ימליצו עלינו לחברים שלהם ולכל אדם אקראי שישאל אותם על סוכן ביטוח מקצועי. לצורך זאת, עלינו לעזור להם להרוויח. כשנצליח לתת את השירות הזה, הלקוח ימליץ עלינו לאנשים שהוא מכיר.
8 דברים שאנחנו יכולים לעשות עבור הלקוחות שלנו:
פדיון פיצויים – פדיון כספי פיצויים יכול לחתוך את הקצבה החודשית בלפחות שליש. לכן פדיון פיצויים הוא השלב האחרון שכדאי לבצע, רק אם אין ברירה. אנחנו חייבים לדבר עם הלקוחות שלנו ולהסביר להם את ההשלכות על הקצבה החודשית בגיל הפרישה, ולא לאפשר להם לעשות מהלכים פזיזים.
דמי ניהול – עלינו לעזור ללקוחותינו לשלם פחות דמי ניהול. לקוח שיקבל הצעה זולה יותר יעזוב אותנו עם כל תיק הביטוח שלו.
מסלולי השקעה –אם ללקוח יש 100 שקל, ובסוף השנה הוא רוצה 110 שקל – אתם לא יכולים לשים את הכסף במסלול סולידי שמניב תשואה שנתית ממוצעת של 2%. במקרה כזה הרווח יהיה 102 שקל. לכן, חשוב להמליץ ללקוח לבחור מסלול השקעה שיתאים לרמת הסיכון שלו. אם הלקוח לא מוכן לקחת את הסיכון חשוב להסביר לו את המשמעויות הנלוות. אם ללקוח יש מנהל תיקים, כדאי לבצע התאמות בין רמות הסיכון בתיק השקעות לבין רמות סיכון בחיסכון פנסיוני.
מסלולי ביטוח של קרן הפנסיה – מעל ל-90% מהמבוטחים נמצאים במסלול ביטוח כללי, ללא התחשבות בצרכים האמיתיים שלהם. תפקידנו הוא להתאים את הביטוח לצרכים האמיתיים של לקוחותינו ולחסוך להם הוצאות ביטוח מיותרות.
פתיחת חיסכון – חיסכון נוסף יכול לתרום ללקוחותינו בנושא הפנסיה וגם בנושאים פרטיים שונים. מצד אחד, אנו יכולים להמליץ ללקוח לפתוח חיסכון לגיל פרישה שיהווה תוספת לקצבה החודשית שלו, ומצד שני אנו יכולים להמליץ לו לפתוח חיסכון כדי לממן חתונה של הבן/בת או לעזור במימון דירה.
מיחזור משכנתא – עלינו לעבוד עם יועצי משכנתאות פרטיים, חיצוניים לבנקים, ולהמליץ ללקוחותינו לבחון מיחזור משכנתא. התהליך יכול לחסוך ללקוחותינו בתשלום החודשי מאות שקלים.
רכישת הגנות – באפשרותנו להמליץ ללקוחותינו לרכוש הגנות על החיסכון הפנסיוני שלהם (כגון אופציות) באמצעות אנשי מקצוע בתחום ההשקעות, ועל ידי כך להגן על החיסכון הפנסיוני שלהם בעת משבר כלכלי.
לבצע פגישות תקופתיות – עלינו לבצע פגישות תקופתיות מתואמות עם לקוחותינו, לראות מה שלומם ולתכנן איתם את המשך עתידם הכלכלי והביטוחי. לקוח שיסמוך על סוכן הביטוח שלו יפיץ את השמועה טוב יותר ובחינם. עלינו לדאוג שללקוח שלנו יהיה סדר בכל תיק הביטוח, שיידע על מה הוא משלם ומה מצפה לו בעתיד. המטרה שלנו היא ללוות את הלקוח שלנו בנאמנות ובמקצועיות לכל אורך הדרך ולהביא אותו הכי קרוב לחלומותיו ורצונותיו – כי הרווח של הלקוחות שלנו זה הרווח שלנו.